فرماندار رشت خبرداد:

برنامه ریزی ستاد خدمات سفر برای جذب بیشتر گردشگران نوروزی

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به تشکیل ستاد خدمات سفر، گفت: وظیفه همه دستگاه ها، مدیران و مسوولین استانی است که از اقدامات این ستاد حمایت کنند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیروس شفقی فرماندار شهرستان رشت در گفتگو با دیامیرزا با اشاره به نزدیکی به آغاز سال جدید گفت: رشت پیشانی استان گیلان است و با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز باید ابزار اسایش و ماندگاری مناسب برای گردشگران را در رشت فراهم کنیم.

شفقی افزود: تحقق این امر مهم همدلی و تعامل همه دستگاها را می‌طلبد چون بحث گردشگری یکی از چهار راهبردهای توسعه استان گیلان است.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به تشکیل ستاد خدمات سفر، گفت: وظیفه همه دستگاه ها، مدیران و مسوولین استانی است که از اقدامات این ستاد حمایت کنند.

وی با اشاره به اینکه نقطه اوج سفرهای گردشگران در گیلان در ایام نوروز است، گفت: از اقدامات این ستاد برای ماندگاری گردشگر در رشت و استان افزایش و گسترش نمایشگاههای صنایع دستی، برگزاری آیین‌‌های سنتی استان توسط هنرمندان بومی در مکان‌هایی مانند کلاه فرهنگی، کاروانسرای عباسی، برپایی نمایشگاه در روبروی بیمارستان رسول اکرم خواهد بود که انتظار داریم با این حرکت ها جذب گردشگر بیشتری در رشت و استان داشته باشیم.

فرماندار شهرستان رشت اظهار کرد: با توجه به بحران برف، شهرداری رشت در روند بازسازی مبلمان شهری و لکه‎گیری ها، خط کشی معابر و زیباسازی ورودی شهر رشت با مشکل مواجه شد اما اکنون این موارد را با سرعت بیشتری در حال انجام است و تا ۱۵ اسفند کارهای حفاری در رشت باید پایان یاید تا چهره شهر برای پذیرایی از گردشگران آمده شود.

وی با بیان اینکه استان گیلان درصورت بهره گیری از ظرفیت گردشگری می تواند چرخه اقتصادی خود را فعال کند، گفت: گردشگری یک صنعت پولساز در جهان محسوب میشود و امید داریم تا از این صنعت در استان خودمان نیز استفاده کنیم.

شفقی با اشاره به رتبه سال گذشته رشت در جذب گردشگر اظهار کرد: سال قبل رشت رتبه خوبی داشت و با توجه به اینکه در یک ماهه گذشته شهر با مشکلات طبیعی درگیر بوده است باید توان بیشتری را برای رفع مشکلات پیش آمده و آمادگی برای پذیرایی از گردشگران را بکار ببریم.

بگفته وی بوم گردیدر منطقه گردشگری دهنه سر شیجان و سقالکسار از دیگر اقدامات برنامه ریزی شده برای جذب گردشگر است.

وی افزود: شناساندن مناطق گردشگری رشت و استان و همچنین تامین سوخت مورد نیاز جایگاههای سوختگیری، اطلاع رسانی به گردشگران در مورد اسکان، آمادگی بانک ها جهت ارایه خدمات بانکی، از موارد دیگر ستاد خدمات اجرایی سفر است.

فرماندار شهرستان رشت ادامه داد: اورژانس هم باید تدابیر لازم را داشته باشد و اسکان چادرها هم توسط هلال احمر می تواند در جلب توجه مسافران موثر باشد.

شفقی در پایان اظهار داشت: سیاست های کلی خدمات سفر ارتقاء خدمات به مسافران نوروزی است و بنده امیدوارم که امسال با تدابیری که در این زمینه انجام داده ایم مسافران بیشتری مقصدشان رشت باشد تا سفری شاد و پرنشاط را برای مردم عزیزمان فراهم کنیم.

Share