معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان خبرداد؛

برخورد قانونی پلیس و دستگاه قضایی در برخورد با هنجارشکنان چهارشنبه آخر سال

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان گفت:‌ رسانه ها باید حوادث تلخ چهارشنبه آخر سال برای احاد جامعه نهادینه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آقایی در نشست تخصصی با موضوع چهارشنبه آخر سال در ستاد فرماندهی انتظامی استان با اشاره به اینکه همه کشورهای دنیا، با آداب و رسومی خاص به استقبال سال جدید می‌روند، بیان داشت: در ایران نیز مردم رسوم خاصی سال جدید را اغاز می کنند.

وی با بیان اینکه رفتارهای ناهنجار، در سال‌های گذشته حلاوت چهارشنبه آخر سال را با تلخی عوض کرده، تصریح کرد:‌ برخورد مسئولانه بخشی از مردم، در مهار رفتارهای ناپسند موثر بوده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان با تاکید بر نقش رسانه‌ها بر خاموش‌کردن آتش غفلت در چهارشنبه آخر سال، خاطرنشان کرد: رسانه ها با بازتاب دادن حوادث تلخ سال‌های گذشته، عبرت را در آحاد جامعه نهادینه کنند.

آقایی از فعالیت فرهنگی به عنوان بهترین روش برای مقابله با تلخی‌های چهارشنبه سوری نام برد و افزود:‌ باید شرایطی برای کنترل احساسات و صرف شدن هیجان جوان ها در مسیر درست فراهم شود.

وی افزود:‌ علیرغم آمار نسبتا بالای آسیب‌ها در چهارشنبه آخر سال، این آمار در سال گذشته نسبت به چند سال قبل کاهش قابل توجهی داشت.

آقایی با تاکید بر اینکه پلیس، نیروهای امنیتی و دستگاه قضایی در برخورد با هنجارشکنان چهارشنبه آخر سال پا را از قانون فراتر نخواهند گذاشت، خاطرنشان کرد:‌ این نیروها از ظرفیت قانونی برای برخورد با آشوب و تخریب استفاده می کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان با بیان اینکه بر اساس مواد قانونی، هر کس با مواد منفجره در جامعه هراس ایجاد کند و به خاطر این رفتار کسی از بین برود، این رفتار قتل عمد خواهد بود، اظهار داشت:‌ این ظرفیت های قانونی باید به طور کامل به مردم توضیح داده شوند.

Share