جدیدترین اظهارات احمدی نژاد

با حضور بقایی، حداقل یک فرد مستقل در انتخابات حضور دارد | اشتباهات ۹۲ تکرار نشود

محمود احمدی نژاد در کانال تلگرامی خود ویدئویی جدید در خصوص انتخابات و حمایت از بقایی منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا متن کامل پیام مهم دکتر احمدی نژاد به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه

با سلام و آرزوی سلامتی و عزت و موفقیت برای ملت ایران و همه صالحان ، موحدان ، عدالت طلبان و آزادی خواهان

بیان سه نکته را ضروری می دانم:

نکته اول: حق تعیین سرنوشت

تعیین سرنوشت یک حق الهی برای تک تک مردم شریف ایران است که به طور کامل در قانون اساسی به رسمیت شناخته شده و مورد تاکید قرار گرفته است، بنابراین هیچ کس نمی تواند آن را مخدوش یا از مردم سلب نماید.

همچنین به موجب صراحت مندرج در قانون اساسی ، هیچ کس بالاتر از ملت نیست و کشور باید با اتکاء به آراء عمومی اداره شود و خواست و اراده ملت بر همه تصمیمات حاکم باشد.
انتخابات آزاد ، حق مردم است و احدی نمی تواند آن را محدود کند یا نظر خود را بر ملت تحمیل نماید.

امام راحل(ره) فرمودند که میزان رای ملت است و رهبری معظم انقلاب نیز بارها بر این مهم تصریح و تاکید فرموده اند.

نکته دوم: توصیه مقام معظم رهبری به اینجانب

طی دیداری که در شهریور ماه ۹۵ جهت تشریح برنامه های تبیینی آرمانهای انقلاب با مقام معظم رهبری داشتم، ایشان توصیه فرمودند که اینجانب در انتخابات سال ۹۶ کاندیدا نشوم که در همان جلسه تبعیت خویش را اعلام کردم. ایشان همان مطلب را در مهرماه ، به طور علنی و به بیان دیگری اعلام کردند که اینجانب مجددا با صدور بیانیه ای، تبعیت از آن را مورد تاکید قرار دادم.

در آذر ماه اطلاع یافتم که یک جناح سیاسی اصرار دارد از نام چند تن از اعضای دولت دهم و این خادم کوچک ملت در انتخابات آینده به نفع فرد مورد نظر خود بهره برداری نماید، لاجرم با سخنانی روشنگرانه، انتساب آن را به خود تکذیب کردم و به اعضای دولت قبل و نزدیکانم نیز نسبت به این طرح هشدار دادم.

اخیرا نیز همان جناح سیاسی در طراحی جدید، بحث اعمال فشار به اینجانب و برخی اعضای دولت قبل برای حمایت از کاندیدای مورد نظر خودشان را دنبال می کردند که مجددا در بهمن ماه با صدور اطلاعیه ای راه را بر این کار مسدود کردم.

تمامی این تحولات ، قبل از تصمیم مستقل برادر عزیزم آقای بقایی برای اعلام کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ حادث شده است.

نکته سوم: مسئولیت ها نسبت به مردم و کشور

توصیه مقام معظم رهبری به هیچ وجه مانع کاندیداتوری دیگر دوستان و برادران، یا نافی مسئولیت های این خادم کوچک ملت در قبال مسائل کشور و انقلاب نبوده و نیست. هم اینک نام برخی از همکاران دولت دهم از طریق برخی جناح ها به عنوان کاندیدا مطرح شده و اشکالی هم بر آن وارد نشده است.

جمع کثیری از مردم در مناسبت های گوناگون و به روش های مختلف ، مصرانه خواستار کاندیداتوری این خادم خود شده اند یا خواسته اند که حداقل ، کاری برای کشور انجام دهم که این امر به نوبه خود ، مسئولیت بنده را مضاعف ساخته است.

صیانت از حقوق عمومی و مراقبت از حرکت کشور در مسیر صحیح ، وظیفه ای همگانی است و بر این اساس وظیفه خویش می دانم که مراقبت نمایم تا اشتباهات سال ۱۳۹۲ یعنی حذف برخی انسانهای صالح از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری تکرار نشود، اشتباهاتی که عملا دایره انتخاب مردم را محدود ساخت و کشور را از حرکت در مسیر پیشرفت برای سالها به عقب انداخت.

فشار بی سابقه بر مردم ، زندگی جمع کثیری از آنان را با آسیب های جبران ناپذیر مواجه ساخته و شرایط کشور را بسیار سخت کرده است.

اینجانب مصمم هستم با استعانت از پروردگار متعال ، وظایف سیاسی و اجتماعی خود را در قبال مردم و کشور عزیزم به گونه ای انجام دهم که مردم اطمینان یابند ، افراد صالح از دایره انتخاب آنان کنار گذاشته نخواهند شد.
بر این باورم که در شرایط امروز کشور ، این حداقل کاری است که باید برای انقلاب مظلوم اسلامی ، کشور و ملتم به انجام برسانم.

خوشبختانه با حضور و کاندیداتوری برادر عزیزم آقای بقایی ، فضای انتخاباتی و سیاسی از دو قطبی انحصاری دو جناح سابقه دار در حاکمیت خارج شده و اینک علاوه بر دو جناح سنتی ، حداقل یک فرد مستقل نیز در انتخابات حضور دارد ، دایره انتخاب مردم گسترده تر شده و از انحصار دو قطب سیاسی کشور خارج شده است.

آقای حمید بقایی فردی صالح ، مومن ، انقلابی ، مردمی ، پاک و کارامد و دلسوز ملت است. حق انتخاب با مردم است و هر کسی که مورد اعتماد اکثریت ملت قرار گیرد، منتخب همه ملت و مورد احترام خواهد بود و همگان باید در اداره کشور او را یاری نمایند.

محمود احمدی نژاد
خادم ملت

Share