فرمانده نیروی انتظامی شهرستان فومن

با برهم زنندگان آرامش در چهارشنبه سوری طبق قانون برخورد می‎شود| بدحجابی در شان فومن نیست

سرهنگ جعفرزاده به تشکیل کمپین تحریم استفاده از مواد محترقه و ترقه برای احترام به شهدای آتش نشان پلاسکو اشاره کرد و گفت: با برهم زنندگان آرامش و نظم شهرستان در چهارشنبه سوری ناجا بر اساس قانون و احترام برخورد خواهد کرد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده نیروی انتظامی شهرستان فومن در جمع اصحاب رسانه با اشاره به ایام پایانی سال و در پیش بودن چهارشنبه سوری اشاره کرد: خبرنگاران می توانند برای کاهش بحران‌ها و مشکلات اجتماعی جامعه به ما یاری دهند و تعامل با شما می تواند به ما در برقراری قانون و مقررات در جامعه و رعایت آن توسط شهروندان کمک کند.

سرهنگ محسن جعفرزاده آرامش و نشاط جامعه را منوط به رعایت قانون و نظم اجتماعی دانست و گفت: طی چهار ماه اخیر توانستم در سایه تعامل و همکاری با مسئولان و مردم فهیم شهرستان فومن امنیت نسبی را در این شهرستان حاکم کنیم.

وی امنیت را محصول مشارکت اجتماعی خواند وگفت: این امنیت با مشارکت مردم به دست آمده و من هم به دنبال مشارکت مردم هستم.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان فومن با اشاره به در پیش بودن نوروز به گردشگری بودن شهرستان اشاره کرد و گفت: خانه مسافرها و مراکز اقامتی در ایام تعطیلات و نوروز با توجه به اینکه فومن یک شهر مذهبی و گردشگری است ضمن استقبال و پذیرایی از گردشگران با اخلاق نیکو می بایست دقت بیشتر داشته باشند و از پذیرایی افرادیکه که هویت مشخص ندارند خودداری نمایند.

وی عمده ماموریت نیروی انتظامی را در ایام پایانی سال مراسم سنتی چهارشنبه سوری خواند و گفت: ما ضمن اینکه به رسومات مردم احترام می گذاریم اما نسبت به خطرات چهارشنبه پایان سال نیز آگاه هستیم و شناخت داریم.

سرهنگ جعفرزاده به تشکیل کمپین تحریم استفاده از مواد محترقه و ترقه برای احترام به شهدای آتش نشان پلاسکو اشاره کرد و گفت: با برهم زنندگان آرامش و نظم شهرستان در چهارشنبه سوری ناجا بر اساس قانون و احترام برخورد خواهد کرد اما کسانیکه دستگیر شوند تا ۱۴ فروردین ۹۶ میهمان نیروی انتظامی خواهند بود.

وی از نصب بنرهای هشدار دهنده چهارشنبه سوری در سطح شهرستان، برگزاری کلاسهای آموزشی در سطح روستاها و پخش بروشور در بین دانش آموزان و دانشجویان خبر داد و گفت: این قشر بیشترین آسیب را از چهارشنبه آخر سال می بینند.

بدحجابی در شان فومن نیست

فرمانده انتظامی فومن با بیان اینکه این شهرستان با دارا بودن دو منطقه گردشگری قلعه رودخان و ماسوله از شهر های پرآوازه گیلان دربخش فرهنگی و مذهبی است اظهار کرد: فومن شهر آیت الله بهجت فومنی (ره) است و این شهر به این نام شناخته شده است بنابراین جایی برای بی حرمتی و بد حجابی نیست.

سرهنگ جعفرزاده با بیان اینکه نگاه نیروی انتظامی به مقوله حجاب یک نگاه فرهنگی است اظهار کرد: با هنجارشکنان برخورد می کنیم و برنامه گیلان مطهر در ایام نوروز با استفاده از روحانیون مرد و زن برای ترویج فرهنگ دینی برگزار می شود.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان فومن گفت: اگرچه ظرفیتهای خیابانها و جاده های شهرستان برای حضور هزاران نفر مسافر و گردشگر مناسب نیستند اما یشتر مسافران از داخل شهر فومن عبور خواهند کرد تا بازاریان هم از حضور انها بهره مند شوند.

وی از آماده باش کامل نیروهای انتظامی شهرستان فومن در ایام نوروز خبر داد و تاکید کرد: گشت زنی و بازدید از اماکن مختلف و ارائه خدمات دهی به مسافران و شهروندان صورت میگیرد و پلیس در کنار مردم حضور دارد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان فومن از مردم و شهروندان خواست تا در ایام نوروز نسبت به رعایت نکاتی ایمنی منازلشان اقدامات مناسب را انجام دهند و خودشان پلیس خانه خودشان باشند و اشیاء قیمتی خود را در جای امن قرار داده و از گذاشتن خودرو های شخصی در کنار خیابان خودداری کنند.

کاهش سرقت و تصادفات

سرهنگ جعفرزاده در ادامه اظهارات خود از کاهش ۲۱ درصدی وقوع سرقت نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: این نتیجه کارهای پیشگیرانه بوده است.

وی همچنین از کاهش ۵ درصدی تصادفات جرحی نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت:در این بین کاهش ۵۰ درصدی فوتی را در شهرستان داشتیم.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان فومن با بیان اینکه موتور سواران بیشترین تصادفات جرحی را در سطح شهرستان  سبب می شوند گفت: بیشتر موتور سواران بیمه ندارند و از کلاه ایمنی نیز استفاده نمی کنند و با یک تصادف علاوه بر خودشان چندین خانواده را نیز عزادار می کنند.

جعفرزاده در پایان ضمن تبریک پیشاپیش سال نو  به شهروندان برای آنها ارزوی سالی پر از سربلندی توام با توفیق را خواستار شد.

Share