امام جمعه موقت رشت

دیگر مردم تحمل گرانی را ندارند | بابت برف از خدا تشکر می‌کنم که این آفتاب را آورد نه مسئولان

امام جمعه موقت رشت گفت: یادداشتی به من داده اند که در آن نوشته شده از مسوولین به علت برف تشکر کنید. از چه کسی تشکر کنم؟! باید از خدا تشکر کنم که این آفتاب را آورد و سرما نماند تا یخبندان بشود وگرنه معلوم نبود به سر مردم چه می آمد!

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام والمسلمین شفیعی زاده امام جمعه موقت رشت در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به ولایت مطلقه فقیه، اظهار کرد: ولایت مطلقه فقیه، فقیه جامع الشرایطی است که دارای اختیارات کامل تشریعی در جامعه است.

وی با بیان اینکه تفاوت ولی فقیه در با پیامبر و ائمه در این است که بر پیامبر وحی نازل می شد و پیامبر و ائمه معصوم هستند، گفت: ولی فقیه دارای ولایت تکوینی نیست، وحی بر وی نازل نمی شود و معصوم نیست.

خطیب جمعه با اشاره به اینکه ما معتقد به ولایت فقیه هستیم، اظهار داشت: ولایت مطلقه فقیه دارای قدرتی فراقانونی است و می تواند گاهی حکمی را فرا قانون صادر کند.

وی ادامه داد: گاهی شبهه ای وارد می کنند که این به معنای استبداد است که در هفته های های آینده به این شبهه پاسخ خواهم داد.

حجت الاسلام شفیعی زاده در خطبه دوم خود ضمن تسلیت ایام فاطمیه، اظهار کرد: خصوصیت بارز حضرت فاطمه زهرا(س) ولایت مداری وی بود که در این راه جان خودشان را از دست دادند و می توان گفت اولین شهید را ولایت مداری هستند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به روز امور تربیتی و تربیت اسلامی، تصریح کرد: یکی از اهداف شکل گیری انقلاب اسلامی تربیت اسلامی است و آموزش و پرورش نقش اساسی را در این راه دارد.

وی ادامه داد: دشمن تربیت کودکان و نوجوانان ما را هدف گرفته است و باید مراقب این موضوع باشیم.

سفره مردم کوچک تر شد

حجت الاسلام شفیعی زاده با اشاره به نزدیکی به پایان سال، اظهار داشت: مسوولین بدانند که دیگر مردم تحمل گرانی را ندارند.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سخنرانی های خود بارها به مشکلات مردم اشاره کردند، اظهار کرد: بعد از برجام گفتند تحریم ها برداشته شده است، پس چرا گشایشی در زندگی مردم مشاهده نشد؟

وی افزود: دولت می گوید پول های بلوکه شده ایران به کشور بازگشت پس این پول ها چه شده است؟! گفتند فروش نفت به سه میلیون بشکه رسید، پس پول این فروش چه شد؟! ما نمی‌خواهیم سفره مردم بزرگ تر بشود، حداقل سفره مردم کوچک تر نشود و ثابت بماند که متاسفانه این اتفاق نیافتد.

سایه جنگ را حضور مردم از کشور دور کرد نه مذاکره

حجت الاسلام شفیعی زاده با بیان اینکه اینکه می توانیم آمار دروغ و غلط بدهیم ولی مردم مشاهده می کنند و متوجه می شوند، اظهار داشت: پس از اینکه مسوولین دیدند نتوانستند اقتصاد مردم را اصلاح کنند، می گویند با برجام سایه جنگ را از کشور برداشتیم که رهبر معظم انقلاب گفتند این موضوع دروغ محض است.

خطیب جمعه موقت رشت گفت: اگر ما این حرف ها را قبلا می زدیم به ما معترض می شدند، حالا که رهبر معظم انقلاب فرمودند دیگر جای اعتراض نمی ماند. اگر ما مشکلات مردم را مطرح نکنیم دشمن آنها را با آب و تاب بیان می کند.

وی با اشاره به اینکه سایه جنگ را مذاکره دو نفر با هم از کشور برنداشت، اظهار داشت: سایه جنگ را حضور مردم در صحنه های مختلف اجتماعی و قدرت نظامی ما از سر کشور برداشت.

حجت الاسلام شفیعی زاده با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، اظهار داشت: حضور مردم در راهپیمایی به معنای تایید عملکرد مسوولین نیست بلکه به معنای پشتیبانی از نظام است.

وی با اشاره به موضوع فلسطین و برگزاری کنفرانس حمایت از انتفاضه در تهران، گفت: بعضی می گویند چرا از فلسطین دفاع می کنید باید بگویم اولا ما مسلمانیم و باید به داد ملسلمانان برسیم ثانیا بر اساس قانون اساسی ما باید به داد مظلومین برسیم و ثالثا اگر ما خارج مرزهای خود مبارزه نکنیم مجبوریم در تهران مبارزه کنیم.

از خدا تشکر می‌کنم که این آفتاب را آورد وگرنه معلوم نبود به سر مردم چه می آمد!

به گزارش دیارمیرزا امام جمعه موقت رشت در ادامه گفت: یادداشتی به من داده اند که در آن نوشته شده از مسوولین به علت برف تشکر کنید. از چه کسی تشکر کنم؟! باید از خدا تشکر کنم که این آفتاب را آورد و سرما نماند تا یخبندان بشود وگرنه معلوم نبود به سر مردم چه می آمد!

وی با بیان اینکه در دیزی باز است، حیای گربه کجا رفته است، گفت: کوچه ای نیست که مردم مشکل نداشته باشند و مردم در تردد با دشواری هایی همراه هستند.

حجت الاسلام شفیعی زاده ضمن تشکر از صداوسیما گفت: صداوسیما مشکلات مردم را نمایش دهد.

خطیب جمعه رشت در پایان گفت: اگر در استانی مشکلی پیش بیاید همه صحبت می کنند، اظهار کرد: مسوولین ما نیز باید حراف باشند و مشکلات مردم ما را به نمایش بگذارند.

Share