مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در همایش ائمه جمعه

ایجاد ۵ هزار شغل با اجرای دو پروژه | پایانه اختصاصی صادرات گیلان احداث می‌شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: با ایجاد کارخانه کشتی سازی و تعمیرات کشتی نیز سال آینده، ۵۰۰شغل مستقیم و ۱۰۰۰ شغل غیر مستقیم ایجاد می شود.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسین چراغی در همایش ائمه جمعه شهرستان در دهکده ساحلی انزلی با بین اینکه ظرفیت بندرانزلی به عنوان بزرگترین بندر بزرگ شمال ۱۷ میلیون تن در سال است که این ظرفیت پاسخگوی همه صادرات و واردات و ترانزیت کالا را در استان است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در ادامه گفت: بندر آستارا نیز با ظرفیت ۲ و نیم میلیون تن نیازهای صادراتی و وارداتی غرب استان را پیگیری می‎کند.

وی افزود: درسال گذشته بنادر گیلان با ۲میلیون و ۸۰۰ هزار تن تخلیه و بارگیری کالا مقام اول بنادر کشور را به خود اختصاص داد در حالی که در چهار سال گذشته بنادر مازندران این مقام را کسب کرده بودند.

چراغی با بیان اینکه اقتصاد دریامحور همواره مورد تاکید رهبری و نظام بوده یادآور شد: با توجه به ظرفیت خدادادی در شمال و جنوب کشور و دسترسی به دریا در منطقه خاورمیانه تنها کشوری هستیم که هم در شمال هم در جنوب به آبهای بین المللی دسترسی داریم.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای جوانان همواره از نگرانی های رهبر انقلاب بوده افزود: توجه به اقتصاد دریامحور نیازها را برطرف میکند.

چراغی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه بنادر گیلان و انزلی از ابتدا به عنوان بنادر چوب، آهن و مواد اولیه مطرح بوده اما با توجه به سیاستهای ابلاغی رهبری در اقتصاد مقاومتی از امسال ارتقای ظرفیت اقتصادی بنادر را در دستور کار خودمان قرار دادیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان به افزایش ۱۵ درصدی صادرات نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: با افزایش زیرساختها و با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در جهت افزایش حجم صادرات گیلان به کشورهای «سی آی اس» در حرکت هستیم.

وی افزود: در سال آینده پایانه اختصاصی صادرات گیلان و هفت استان مجاور گیلان که به دریا دسترسی ندارند برای صادرات به کشورهای حاشیه خزر احداث میشود.

چراغی با بیان اینکه ایجاد مجتمع گردشگری دریایی به دلیل ظرفیت‌های گردشگری گیلان کمک زیادی به اشتغال گیلان می کند, افزود: در سالهای گذشته به دلیل عدم شناخت ظرفیت های گردشگری و ضعف زیر ساختی نتوانستیم بهره لازم راببریم.

وی تصریح کرد: با افتتاح مجتمع گردشگری دریایی در سال آینده ۷۰۰ شغل به طور مستقیم و ۱۵۰۰ شغل غیر مستقیم ایجاد می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: با ایجاد کارخانه کشتی سازی و تعمیرات کشتی نیز سال آینده، ۵۰۰شغل مستقیم و ۱۰۰۰ شغل غیر مستقیم ایجاد می شود.

چراغی با بیان اینکه با افتتاح این دو پروژه بالغ بر ۵ هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد خواهد شد, گفت: نقطه عطف این دو پروژه این است که منابع دولتی در آن هزینه نمی شود. همچنین طرح گردشگری ما ۵ ساله است که فاز دریایی آن در سال ۹۶ به بهره برداری می رسد.

Share