مدیرکل کمیته امداد گیلان خبر داد

ایجاد ۱۷ اداره جدید کمیته امداد در گیلان | چابک‌سازی از دستاوردهای کمیته امداد است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گیلان از ایجاد ۱۷ اداره جدید بدون اضافه کردن نیروی انسانی این کمیته در مناطق دورافتاده و محروم استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، علیرضا محمدی با اشاره به اینکه ۱۴ اسفند ماه سالروز تاسیس کمیته امداد امام (ره) در سال ۵۷ است اظهار کرد: ۱۴ اسفند ماه آغاز هفته احسان و نیکوکاری در کشور نامگذاری شده است.

وی به تشکیل کمیته امداد براساس تفکر و اندیشه دینی و فقهی امام(ره) اشاره کرد و افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) با هویت دینی، مردمی، جهادی، عام‌المنفعه و غیر انتفاعی تاسیس شد تا پیام‌آور احسان، نیکوکاری و انفاق در جامعه اسلامی باشد و عزت نفس و کرامت محرومان حفظ شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گیلان با بیان اینکه توانمندسازی و شکوفایی استعدادها از اهداف تاسیس این نهاد است، تصریح کرد: تامین خوداتکایی، تقویت و رشد ایمانی و اعتقادی نیازمندان و محرومان با ارائه خدمات حمایتی، فرهنگی و اجتماعی و معیشتی از دیگر اهداف تاسیس کمیته امداد است.

محمدی به تغییر و تحول در اساسنامه کمیته امداد در سال ۹۴ با تأیید مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: اساسنامه جدید با رویکرد چابک‌سازی و شفاف‌سازی کمیته امداد، توسعه و تقویت قرض‌الحسنه، هزینه‌کرد هدفمند درآمدهای اختصاصی و مردمی، توسعه فرهنگ احسان و انفاق و تقویت زیرساخت‌های این نهاد به هیأت امنا و رئیس کمیته امداد ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه چابک‌سازی از دستاوردهای کمیته امداد گیلان در سال جاری است، بیان کرد: امر مذکور در راستای ارائه خدمت بی‌منت و دسترسی نیازمندان در استان انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گیلان، ایجاد ۱۷ اداره جدید به منظور جلوگیری از مراجعه نیازمندان از مناطق دورافتاده و محروم به مرکز شهرها در نقاط مختلف استان را از اقدام‌های انجام شده در سال جاری دانست و خاطرنشان کرد: اداره‌های مذکور بدون آن‌که نیروی انسانی در کمیته امداد اضافه شود، با کمک خیران و مسؤولان استانی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه مددکاران برای احصای نیازمندی‌های مددجویان به آنها مراجعه می‌کنند، یادآور شد: امر مذکور در راستای کاهش مراجعه‌های مردمی و متقاضیان به منظور کاهش هزینه خانواده‌ها انجام می‌شود.

Share