نتیجه دو پروژه کنار هم:

اولین خودروی خودران تویوتا مجهز به هوش مصنوعی متفاوت رونمایی شد

انستیتو تحقیقات تویوتا / TRI از اولین خودروی خودران خود رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  به نقل از خبرآنلاین، خودروی لکسوس LS 600hL مجهز به رادار، دوربین‌های پیشرفته و سیستم Lidar برای یک رانندگی بدون راننده و نقشه تعریف‌شده است.

خودروی مذکور حاصل دو پروژه کنار هم قرارگرفته تویوتا به نام‌های Guardian و Chauffeur است. پروژه Chauffeur بر مبنای خودرانندگی سطح چهار (رانندگی در مناطق شهری) و سطح ۵ به‌صورت خودگردان و خودمختار (رانندگی در هرجا) تعریف‌شده و پروژه گاردین نیز مبتنی بر سیستم دستیار راننده تعریف‌شده که مجهز به مانیتور اطراف خودرو و سیستم هشدار به راننده در مقابل برخورد با موانع و کمک در جلوگیری از تصادف و تصادم احتمالی در مواقع ضروری است.

محققان تویوتا معتقدند پروژه گاردین بهتر از Chauffeur جواب داده و پیاده‌سازی می‌شود که نمونه‌ای از آن را در فناوری ترمز خودکار در مواقع ضروری در خودروهای مدرن مشاهده می‌کنیم.

خودروی رونمایی شده بخشی از پروژه چند میلیارد دلاری تویوتا است که در سال ۲۰۱۵ در مرکز تحقیقات TRI استارت خورد که بخشی از فناوری هوش مصنوعی تویوتا برای توسعه خودروی خودران و ربات‌های کمک‌کننده در خانه محسوب می‌شود.

مرکز اصلی انستیتوی مذکور در استنفورد کالیفرنیا است و تأسیسات ماهواره‌ای برای خودروی مذکور نیز نزدیک دانشگاه MIT در ماساچوست و کمپس دانشگاه میشیگان در «آن آربر» مستقر است.

سیستم ترمز خودکار در مواقع ضروری به عنوان یکی از محصولات تویوتا قرار است از آخر ۲۰۱۷ روی تمامی خودروهای تویوتا ازجمله لکسوس در آمریکا نصب شود.

Share