استاندار گیلان؛

انتصاب بدون نظر فرمانداران ممنوع | ضرورت پرداخت مطالبات چایکاران توسط کارخانجات

نجفی بر ضرورت پرداخت تمامی مطالبات چایکاران توسط کارخانجات چای تا پیش از پایان سال تاکید کرد و افزود: دولت حتی یک ریال بابت این بخش بدهکار نبوده و تنها تعداد محدودی از کارخانه داران بدهکار چایکاران هستند که باید هر چه سریعتر مطالبات این عزیزان را پرداخت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد علی نجفی در نشست شورای برنامه ریزی که در سالن شهید انصاری برگزار شد بر ضرورت پرداخت مطالبات کارکنان تمامی دستگاهها تاکید کرد و افزود: با توجه به قرار گرفتن در ایام پایانی سال تمامی دستگاهها باید حقوق، مزایا و رفاهیات کارکنان عزیز در بخش‌های مختلف دولتی، نیمه دولتی، نهادهای عمومی، صنایع، کشاورزی و گردشگری را پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: باید با پرداخت مطالبات کارکنان شریف دستگاههای مختلف شرایطی فراهم شود تا این عزیزان با حداقل مشکلات ایام پایانی سال را سپری کنند.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امسال یارانه ۱۰۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده توسط دولت در بخش چای با پیشنهاد استان به ۱۴۵ میلیارد تومان افزایش یافت افزود: الحمدا… کل این مبلغ قریب به ۳ ماه گذشته توسط دولت پرداخت شد.

وی با بیان اینکه در حدود ۴ تا ۵ درصد از چایکاران عزیز هنوز تمام مطالبات خود را از تعداد محدودی کارخانجات چای دریافت نکردند گفت: سازمان چای و کارخانجات چای باید در این بخش با جدیت ورود پیدا کنند.

نجفی بر ضرورت پرداخت تمامی مطالبات چایکاران توسط کارخانجات چای تا پیش از پایان سال تاکید کرد و افزود: دولت حتی یک ریال بابت این بخش بدهکار نبوده و تنها تعداد محدودی از کارخانه داران بدهکار چایکاران هستند که باید هر چه سریعتر مطالبات این عزیزان را پرداخت کنند.

وی با قدردانی از همراهی خوب بیشتر کارخانجات چای اظهار داشت: برخی از این عزیزان حتی زودتر از موعد مطالبات چایکاران را پرداخت کردند و تعداد محدودی از این کارخانجات مطالبات چایکار را پرداخت نکردند که باید هر چه سریعتر اقدام کنند.

استاندار گیلان اختیار استانداران در اعتبارات را در حدود ۵.۶ درصد عنوان کرد و افزود: عمده این اعتبارات در مرکز و بصورت ملی در نظر گرفته می‌شود.

وی فرمانداران سراسر استان را همراه و علاقمند به توسعه شهرستان‌ها و استان دانست و افزود: الحمدا… این عزیزان برای تمامی پروژه‌هایی که تعریف می‌شود وقت گذاشته و دغدغه توسعه شهرستان و استان را دارند.

نجفی با بیان اینکه بدون نظر فرمانداران نباید هیچ انتصاب و نقل و انتقالی در شهرستان‌ها صورت پذیرد افزود: مشورت گرفتن از نمایندگان و ائمه جمعه هنر فرماندار است و انجام هماهنگی لازم موجب موفق‌تر شدن فرماندار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مدیران کل، جایگاه فرمانداران را حفظ کنند افزود: اگر احترام و ارتباط نباشد با چالش مواجه خواهید شد.

نجفی فرمانداران را رییس شورای تأمین شهرستان عنوان کرد و افزود: چه کسی امین‌تر از امین دولت در شهرستان‌ها است.

Share