فرماندار ماسال خبرداد:

افتتاح زیستگاه گوزن مرال ماسال در آینده نه چندان دور

فرماندار ماسال از راه اندازی سایت حفاظتی گردشگری زیستگاه گوزن مرال در راستای حفظ این گونه ی جانوری کمیاب و توسعه ی صنعت گردشگری این شهرستان، درآینده ی نه چندان دور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمود قاسم نژاد در مراسم معارفه رئیس جدید محیط زیست شهرستان ماسال با اشاره به توجه ویژه ی کمیته برنامه ریزی این شهرستان به سایت زیستگاه گوزن مرال،‌اظهار داشت: این سایت حفاظتی با مساحت ۵۹ کیلومتر مربع می تواند علاوه بر حفظ گوزن مرال به عنوان یک گونه  جانوری نادر و همچنین حفظ گونه های گیاهی کمیاب، زمینه ی توسعه ی صنعت گردشگری ماسال را فراهم کند.

وی با تاکید بر توجه جدی به حفظ محیط زیست، خاطرنشان کرد: بسیاری از بلایای طبیعی که امروز شاهد آن هستیم به دلیل بی توجهی بشر به محیط زیست ایجاد می شود و متاسفانه همچنان شاهد هستیم از سوی انسانها نسبت به محیط زیست ظلم می شود.

فرماندار ماسال با بیان اینکه اثرات نامطلوب تخریب پدیده های زیست محیطی محدود به یک منطقه و کشور خاص باقی نخواهد ماند، افزود: به همین دلیل امروزه بسیاری از مجامع بین المللی در زمینه ی رفع معضلات زیست محیطی در کشورهای مختلف، اعتبار تخصیص می دهند و در جهت حل آن همکاری می کنند.

قاسم نژاد پدیده ی گردو غبار در جنوب کشور را  نمونه ی بارزی از پدیده های زیست محیطی منطقه ای و بین المللی برشمرد و اضافه کرد: در همین راستا شاهد همکاری و اختصاص اعتبار از سوی سازمان های بین المللی جهت احیای تالاب انزلی هستیم.

وی با بیان اینکه حفظ محیط زیست از جمله حقوق نسل های آینده نیز محسوب می شود و ما با این نگرش به محیط زیست می نگریم، تصریح کرد: البته در فرایند حفاظت از محیط زیست ضمن وظیفه شناسی باید در برخورد با افراد عدالت را رعایت نماییم.

فرماندار ماسال همچنین با اشاره به اهمیت دامداری و کشاورزی به عنوان شغل اصلی مردم این شهرستان، گفت: محیط های روستایی شهرستان  بر مبنای تولید و دامداری مبنتنی است تا جایی که در گذشته ی نه چندان دور در بسیاری از خانه ها دام نگه می داشتند و در همین راستا باید در مسائل زیست محیطی روستایی،‌ هویت روستایی و تولید محور بودن آن لحاظ شود.

در پایان این نشست  با حضور معاون توسعه و منابع انسانی اداره کل محیط زیست گیلان از زحمات وحید  سلطانخواه طی دوره ی سرپرستی خویش تقدیر شد و  رامین زراعتی به عنوان رئیس جدید اداره محیط زیست ماسال معرفی شد.

شایان ذکر است زراعتی پیش از این فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست گیلان و رئیس اداره پارک ملی کیاهشهر را در کارنامه ی مسئولیتی خود داشته است.

Share