استاندار گیلان مطرح کرد:

افتتاح راه آهن قزوین – رشت تا خرداد ۹۶

استاندار گیلان بیان داشت: در سال جاری ۸۰ تا ۸۵ درصد چای تولید شده استان گیلان به فروش رفته و موفقیت های خوبی در این بخش داشته ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان با ارایه گزارش پروژه های برجسته استان گیلان در حضور وزیر نفت اظهار امیداوری کرد تا پروژه راه آهن قزوین – رشت تا خرداد ۹۶ (تا ایستگاه رشت) آماده بهره برداری شود.

محمدعلی نجفی روز سه شنبه در نشست اقتصاد مقاومتی در استانداری گیلان در رشت افزود: در زمان حاضر، پروژه راه آهن قزوین – رشت در بخش زیرسازی ۹۵ درصد و در بخش روسازی بالای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۹۰ کیلومتر از مسیر ریل گذاری شده و ۵۰ کیلومتر آماده ریل گذاری است.
نماینده عالی دولت در استان گیلان اظهار داشت: فاز دوم پروژه (راه آهن رشت – بندرانزلی) نیز با پیشرفت ۱۰ درصد در حال اجرا است.
وی تکمیل آزاد راه منجیل رودبار را از دیگر پروژه های برجسته گیلان عنوان و بیان کرد: ۱۱ کیلومتر این پروژه به عنوان بخشی از آزاد راه قزوین – رشت بوده که ۲ / ۳ کیلومتر آن تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد و عملا از مسیر یاد شده تنها حدود ۲ / ۸ کیلومتر باقی می ماند که تشریفات اجرای آن نیز انجام گرفته است.

*چهار سد لاستیکی در سال ۹۵ ساخته شد
استاندار گیلان در ادامه نشست اقتصاد مقاومتی با حضور بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت بیان داشت: چهار سد لاستیکی در سال ۹۵ در استان ساخته شده است.
وی خاطر نشان کرد: هفت سد لاستیکی دیگر و سدهای مخزنی پلرود با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد و شفارود با ۳۰ درصد در حال اجرا است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یکپارچه سازی و تسطیح اراضی کشاورزی را از دیگر اقدامات و پروژه های برجسته در گیلان عنوان و یادآور شد: این پروژه با اعتبار اولیه ۵۰۰ میلیارد ریال در سال ۹۵ در ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرا شده است.
استاندار گیلان اظهار داشت: احداث و تکمیل اسکله های بندر کاسپین از دیگر پروژه ها است که این بندر با ظرفیت ۲۲ میلیون تن کالا در حال احداث است.

*ساماندهی وضعیت صنعت بحران زده چای در گیلان
وی در ادامه ارایه گزارش در نشست اقتصاد مقاومتی در استانداری گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده در رابطه با وضعیت صنعت بحران زده چای و ساماندهی آن اظهار کرد: با توجه به سیاست های دولت در قبال حمایت از تولید داخلی به ویژه در بخش تولیدات کشاورزی تحول مثبتی در این رابطه انجام گرفته است.
استاندار گیلان بیان داشت: در سال جاری ۸۰ تا ۸۵ درصد چای تولید شده استان گیلان به فروش رفته و موفقیت های خوبی در این بخش داشته ایم.
وی تصریح کرد: عمده ترین محورهای اقتصادی استان بر مبنای خدمات، بازرگانی، کشاورزی و صنعت شکل گرفته است.

*گیلان تا پایان دولت استان سبز معرفی می شود
نجفی در ادامه نشست اقتصاد مقاومتی در رشت با بیان این که در زمان حاضر هشت شهرستان گیلان، سبز معرفی شده، اظهار کرد: تا پایان دولت هشت شهرستان دیگر را سبز معرفی خواهیم کرد.
وی گازرسانی را از اقدمات خوب وزارت نفت عنوان کرد و ادامه داد: در زمان حاضر ۱۰۰ درصد شهرهای استان گیلان از نعمت گاز برخوردارند و ضریب پوشش در روستاها نیز به ۹۶ درصد رسیده است.

*سایت نفتی سردار جنگل نیاز به تحرک و پویایی اعتباری دارد
نجفی با بیان این که جای سایت نفتی سردار جنگل در دریای خزر تثبیت شده است، اظهار کرد: سایت نفتی سردار جنگل نیاز به تحرک و پویایی اعتباری دارد.
وی بیان داشت: شهرستان رودسر شرایط خوبی در این رابطه دارد، مردم محلی هم آمادگی دارند، ۹۰ هکتار را تحت تصرف داریم که نیاز به کمک مالی دارد.

*صنعت نفت در سال های اخیر بار دیگر جان تازه ای گرفت
استاندار گیلان در ادامه با بیان این که صنعت نفت در سال های اخیر بار دیگر جان تازه ای به خود گرفت، اظهار کرد: این صنعت در مسیر رشد قرار گرفت و با تدبیر دولت یازدهم، انجام برجام ، تلاش دست اندرکاران پرتوان و پرانرژی صنعت نفت و رهبری و مدیریت وزیر مربوطه در کمترین زمان بار دیگر به دوران اوج خود رسید.
وی خاطر نشان کرد: اثرات این بازگشت را در رشد اقتصادی کشور و اقتدار ایران در عرصه دیپلماسی و مجامع بین المللی به خوبی مشاهده می کنیم.
وی تصریح کرد: فرآیند اقدامات انجام گرفته در طول دولت یازدهم حاکی از این است که صنعت نفت، یکی از سخت ترین و در عین حال پرافتخارترین دوران خود را طی کرده است.

Share