معاون عمرانی استاندار گیلان:

اعتبارات حوادث به گیلان تخصیص نیافت اما پیگیری‌ها همچنان ادامه دارد

معاون عمرانی استاندار گیلان با اشاره به خسارات ناشی از حوادث مختلف به زیر ساخت های استان گفت: به رغم تخصیص نیافتن اعتبارات حوادث به گیلان، پیگیری برای محقق شدن این مهم ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، حجت شعبان پور اظهار کرد: متأسفانه از محل اعتبارات حوادث، تخصیص لازم به استان گیلان داده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: به رغم اینکه از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور و استان پیگیری های مستمر برای تخصیص اعتبار لازم ادامه دارد ولی تا کنون این مهم محقق نشده است.

معاون عمرانی استاندار گیلان تصریح کرد: بر اساس سنت چندین ساله نظام تخصیص بودجه کشور، معمولا در روزهایی پایانی سال اعتباراتی به استان ها تخصیص می یابد که همه امیدواریم  در این وقت کم باقیمانده  قول های تعهد شده عملی و سهم استان تخصیص یابد.

شعبان پور با اشاره به آسیب دیدن زیر ساخت‌های استان در حوادث مختلف که قبل از برف های سنگین بهمن امسال به وقوع پیوسته است، اعلام کرد: بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت به زیر ساخت های گیلان وارد شده است.

وی همچنین به مبلغ ۴۰ میلیارد تومان که قرار بود به اداره کل مدیریت بحران استانداری پرداخت شود نیز اشاره کرد و گفت: متأسفانه حتی این مبلغ نیز تخصیص نیافته است.

معاون عمرانی استاندار گیلان افزود: در دو برف بهمن ماه نیز بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان خسارت به زیر ساخت های استان وارد شده که گزارشات لازم به سازمان های برنامه و بودجه و مدیریت بحران ارائه شده و پیگیری برای جبران خسارت آنها نیز ادامه دارد.

شعبانپور یادآور شد: به رغم ابلاغ نشدن نقدینگی ها؛ به دلیل نزدیک شدن به نوروز، معابر عمومی آسیب دیده از برف در حال مرمت هستند.

Share