معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش

اسکورت بیش ۲۱۰۰ فروند کشتی تجاری و نفتکش توسط نیروی دریایی ارتش

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اسکورت بیش از ۲۱۰۰ فروند کشتی تجاری و نفتکش توسط نیروی دریایی ارتش افزود: همه دستاوردهای اینچنینی به دلیل حضور مقتدرانه نیروی دریایی راهبردی ارتش در آبهای بین المللی و اقیانوسهاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم دانش آموختگی کارکنان تحت آموزش که به نام دوره شهید عبدالهی، یکی از شهدای والامقام فرماندهی آموزش تخصهای دریایی باقرالعلوم (علیه السلام ) نداجا نامگذاری شده بود با حضور معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی راهبردی ارتش و با حضور مسئولین کشوری و لشکری در میدان صبحگاه فرماندهی آموزش تخصصهای دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا برگزار شد.

در این مراسم امیر جعفری تهرانی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع فارغ التحصیلان این فرماندهی گفت: برنامه امروز بسیار زیبا برگزار گردید و یک زمینه مناسب برای شروع خدمت و مجاهدت در راه کشور عزیزمان ایران است.

وی با اشاره به ابلاغ فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر حضور نیروی دریایی راهبردی ارتش در آبهای آزاد و اقیانوسها گفت : این حضور مقتدرانه  ۲ دستاورد بزرگ برای نظام اسلامی ایران به همراه داشت. دستاورد اول این بود که حضور در مدار ۱۰ درجه و عمق ۲۰۰۰ کیلومتری موجب ارتقای امنیت و سیادت دریایی برای منافع اقتصادی جمهوری اسلامی ایران گردید و دستاورد دوم و مهم این بود که این حضور مقتدرانه موجب عمق دادن راهبردی جمهوری اسلامی ایران و و ارتقای دیپلماسی است و موجب تبادل اطلاعات و تجربیات بین نیروهای دریایی کشورهای همسایه ایران است.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اسکورت بیش از ۲۱۰۰ فروند کشتی تجاری و نفتکش توسط نیروی دریایی ارتش افزود: همه دستاوردهای اینچنینی به دلیل حضور مقتدرانه نیروی دریایی راهبردی ارتش در آبهای بین المللی و اقیانوسهاست.

جعفری تهرانی خطاب به فارغ التحصیلان و با اشاره به کلام فرماندهی معظم کل قوا در تعیین شاخصه های کارکنان نیروی دریایی ارتش تصریح کرد : ایمان، شجاعت و دانش بعنوان محور فعالیت جوانان نیروی دریایی می بایست همواره مورد توجه قرار گیردو همه خود را متعهد به حرکت در مسیر پرافتخار گذشتگان بدانیم.

وی تاکید کرد: دوری از روزمرگی، حرکت در مسیر نوآوری و ترقی و تلاش و کوشش در جهت ارتقای توانمندیهای نیروی دریایی راهبردی ارتش از مهمترین وظایف شما دریادلان است.

پیش از سخنان معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش ، ناخدایکم احمدرضا شهیدی در گزارشی ، فرماندهی آموزش تخصصهای دریایی باقرالعلوم (ع) را یکی از مهمترین مراکز آموزشی نیروی دریایی توصیف کرد و گفت : جوانان عزیز کشورمان با حضور در این مجموعه آموزشی پیشرفته و پس از طی ۱۷ ماه دوره آموزشی در رسته های مختلف مورد نیاز نیروی دریایی جهت ادامه خدمت به مناطق مختلف عملیاتی نداجا ملحق و در راستای پیشبرد اهداف عالیه نظام و ارتش جمهوری اسلامی ایران گام برمی دارند.

Share