اقدامات زیباسازی شهرداری منطقه یک پیش از فرا رسیدن نوروز

از کاشت گل های فصلی تا واکاری درختان معابر شهری+تصاویر

شهرداری منطقه یک رشت به مناسبت در پیش بودن بهار، با کاشت گل‌های فصلی و زیباسازی سیمای شهری به پیشواز نوروز رفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، موج جدید اقدامات زیباسازی منظر شهری در منطقه یک شهر رشت، حال و هوای تازه و طراوت بهاری را به محلات این منطقه بخشید.

مدیر خدمات شهری منطقه یک با اشاره به نزدیک شدن به فصل زیبای بهار گفت: شهرداری منطقه یک شهرداری رشت با توجه به اهمیت ‏وجود گل‌های فصلی برای زیبا سازی منظر شهری، ایجاد روحیه نشاط وشادابی دربین شهروندان ‏نسبت به کاشت انواع گل های فصلی بهاری ودایمی اقدام کرده است.

رضا انساندوست افزود: توجه به علایق و سلایق شهروندان یکی از نکات مورد توجه شهرداری منطقه یک است که در این راستا با رصد کردن مطالبات و دغدغه‌های مردم که بخش عمده‌ای از آنها مربوط به زیباسازی منظرشهری و چهره‌آرایی شهر با گل‌های فصلی در ایام بهار بود، اقدام به این کار کرد.

او در ادامه توضیح داد: خرید و کاشت گل‌های فصلی شامل گل بنفشه، اطلسی، آلیسوم، گازانیا، شب بو، سینره، سراستیوم و غیره می‌شود. همچنین خریداری و کاشت بذر لاله عباسی، پیازهای دائمی و خرید و کاشت درختچه بخش دیگری از اقدامات در این حوزه را تشکیل می‌دهد.

انساندوست تصریح کرد: در این راستا کاشت گل‌های بنفشه به تعداد ۱۶۱۰۰ جعبه جهت کاشت در رفیوژ میانی مسیرهای ولیعصر و انصاری، معلم، میادین اصلی شهر، پارک‌ها، چهار راه گلسار و غیره، کاشت گل‌های اطلسی به تعداد ۵۰۰۰ گلدان جهت کاشت در رفیوژ میانی بلوار استانداری، کاشت گل‌های آلیسوم به تعداد ۲۰۰۰ گلدان جهت رفیوژ میانی بلوار استانداری و معلم، کاشت گل‌های گازانیا به تعداد ۵۰۰۰ گلدان در پارک‌های استاد معین، سیمرغ و غیره، کاشت گل‌های شب‌بو به تعداد ۵۰۰۰ گلدان در میادین و گلدان‌های سطح منطقه انجام گرفته است. همچنین از دیگر اقدامات در این بخش می‌توان به کاشت گل‌های سینره به تعداد ۳۰۰ گلدان در میادین ولیعصر، اطراف آبنمای میدان توحید، انصاری جهت استقبال از نوروز، کاشت بذر لاله عباسی به تعداد ۱۰ کیلوگرم در پیاده‌روهای خیابان‌های سطح منطقه، کاشت پیاز زنبق رشتی به تعداد ۴۰۰۰ عدد در بلوار فاز دوم معلم، کاشت پیاز زنبق هلندی به تعداد ۲۰۰۰۰ عدد، کاشت پیاز نرگس ژونکی به تعداد ۲۰۰۰۰ عدد، کاشت پیاز لاله در میادین اصلی منطقه، کاشت پیاز سوسن به تعداد ۲۰۰۰۰ عدد و پیاز زعفران زینتی بع تعداد ۲۰۰۰۰ عدد در میدان مادر و بلوار استانداری اشاره کرد.

رضا انساندوست با بیان اینکه واکاری درختان معابر شهری از دیگر اقدامات شهرداری منطقه یک در ایام پیش از سال نو بوده است، گفت: درختان معابر شهری بر حسب الویت به تعداد ۳۸۸ اصله در مسیرهای خیابان خوش خلقت، پیاده‌روی رشتیان، قلیپور، معلم، بوسار، اصفهان و پارک گلباغ نماز و فضای سبز پشت بازرسی غرس گردیده و پایان پذیرفته است و مابقی به تعداد ۶۱۷ اصله در سایر مسیرها از جمله پیاده‌روی انصاری، پیاده‌روی دیلمان، پیاده‌روی گیلان، پیاده‌روی شمسی‌پور و غیره خریداری شده و در مرحله کاشت است.

او به خرید و کاشت درختچه در سطح منطقه یک اشاره کرد و توضیح داد: در این راستا، به تعداد ۵۰ اصله یاس هلندی جهت کاشت در فضای سبز پشت بازرسی، ۵۰۰۰ اصله یاس هلندی سطل ۴ جهت کاشت در پارک‌ها و لچکی‌های سطح منطقه و ۵۰۰ گلدان چمن آکروز جهت کاشت در پارک گیلان خریداری و در دست اجرا است.

او تاکید کرد: امیداست با کاشت گل‌های ذکر شده در معابر، میدان‌ها و بوستان‌های سطح شهر و همچنین با ساماندهی ورودی‌های شهر و تزئین نمودن آن‌ها با باکس‌های گل کاری جدید به زیبا‌ترشدن هرچه ‏بهتر جلوه شهری برای پذیرایی از مهمانان نوروزی و شهروندان گام موثری را برداشته باشیم.

Share