دیارمیرزا از تنظیم بازار شب عید گزارش می‎دهد

از عرضه میوه شب عید در مکان‌های مشخص تا اجرای طرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات

درویش کردار از آمادگی شبانه روزی سامانه ۱۲۴ در دریافت گزارشات و شکایات مردمی خبر داد و افزود: بازرسان مجری این طرح در اسرع وقت نسبت به پیگیری این گزارشات اقدام می کنند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، بحث تنظیم بازار اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.توزیع برخی اقلام تنظیم بازار شب عید نیز بر اساس اعلام مسئولان به زودی آغاز می شود.

اجرای طرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به آغاز اجرای طرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات از اول اسفند ماه، گفت: این طرح به منظور پایش و نظارت بر عملکرد بخش های مختلف خدماتی و عرضه کالایی تا پایان فروردین سال آینده در همه شهرستان های گیلان اجرایی می شود.

محمد درویش کردار با اشاره به افزایش تقاضای عمومی در روزهای پایانی سال و لزوم کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات در مراحل تأمین، توزیع، ارائه خدمات و قیمت، تصریح کرد: ایجاد زمینه مناسب برای تأمین و توزیع مایحتاج عمومی، جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی فوری به شکایات و گزارش های مردمی از اهداف اجرای این طرح در این ایام است.

وی خاطر نشان کرد: در بخش کالایی بر عملکرد عرضه کالاهای اساسی شامل نان، لبنیات، گوشت قرمز، شکر، گوشت مرغ، برنج، تخم مرغ، میوه، قند، روغن نباتی، پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، خواربار و شیرینی جات، سردخانه ها و انبارها، میادین میوه و تره بار … و در بخش خدماتی نیز بر فعالیت شرکت های مسافرتی هوایی، زمینی، دریایی، دفاتر فروش آنها، حمل و نقل درون شهری و شهری، اماکن تفریحی و فرهنگی، سیاحتی و زیارتی، واحدهای اقامتی، غذاخوری ها و رستوران های بین شهری نظارت می شود.

 رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تصریح کرد: با اجرای این طرح بر تأمین و توزیع و قیمت مرکبات به خصوص سیب و پرتقال، مراکز نگهداری کالاها شامل سردخانه ها و بنادر و انبارها و بررسی میزان موجودی کالا و پشتوانه ذخیره سازی کالا، برپایی فروش های فوق العاده و حراج در واحدهای صنفی سطح شهرستان ها، رعایت سود قانونی خرده فروشی و عمده فروشی ها، نصب برچسب قیمت، صدور فاکتور، عملکرد مراکز خرید نظیر میادین میوه و تره بار، فروشگاه های عرضه پوشاک، آجیل و خشکبار و شیرینی جات، حُسن اجرای قیمت های مصوب پایانه های مسافربری و حمل و نقل درون شهری، تولید و چاپ جعبه های مقوایی شیرینی مطابق با استانداردها،… نظارت ویژه صورت خواهد گرفت.

درویش کردار در ادامه از آمادگی شبانه روزی سامانه ۱۲۴ در دریافت گزارشات و شکایات مردمی خبر داد و افزود: بازرسان مجری این طرح در اسرع وقت نسبت به پیگیری این گزارشات اقدام می کنند.

وی خاطر نشان کرد: در اجرای طرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات ویژه نوروز ۹۶ در سطح استان گیلان، بازرسان اتاق اصناف، اداره کل استاندارد، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل تعزیرات حکومتی، اتحادیه ها و انجمن های صنفی، صدا و سیمای مرکز استان، اداره کل حمل و نقل و پایانه ها، پلیس راهور ناجا، اداره کل تعاون روستایی، پشتیبانی امور دام و … با این سازمان همکاری دارند و انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان و ناظرین افتخاری نیز به منظور انجام نظارت و بازرسی نامحسوس بر واحدهای صنفی و رسیدگی سریع به این گزارش ها در اجرای طرح همکاری می کنند.

عرضه میوه شب عید در مکان‌های مشخص

علیرضا اعلایی مدیرعامل سازمان میادین و فرآورده های کشاورزی شهرداری رشت در گفتگو با دیارمیرزا از تمهیدات اندیشیده شده برای تنظیم بازار میوه و تره‌بار شب عید در این شهر خبر داد.

اعلایی با اشاره به ساماندهی وضعیت عرضه بازار میوه و تره‌بار در روزهای پایانی سال گفت: در راستای تنظیم بازار ایام پایانی سال و ضرورت ارائه تسهیلات بیشتر به شهروندان برای تهیه مایحتاج مورد نیاز، مکان‌هایی برای عرضه سیب و پرتقال شب عید در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برای تنظیم بازار ۱۵ نقطه در شهر رشت برای عرضه میوه شب عید به همشهریان تا کنون مشخص شده است که بازارچه شهید چمران، میرزا کوچک یک و دو، مسکن مهر، سیلمانداراب، میدان ولیعصر، میدان امام حسین را از جمله نقاط مشخص شده است.

مدیرعامل سازمان میادین و فرآورده های کشاورزی شهرداری رشت به بازرسی از مکان‌های عرضه میوه و تره‌بار اشاره کرد و گفت: مرکبات در بازارچه‌ها با قیمت مناسب توسط باغداران پر تلاش عرضه می‌شود و بازرسی ویژه نیز از طرف این سازمان برای کنترل قیمت صورت می‌گیرد.

میوه ۱۵ درصد زیر قیمت بازار

در همین راستا رنگیندن ریس ستاد تنظیم بازار نیز در گفتگو با دیارمیرزا گفت: میوه های شب عید از جمله سیب و پرتقال برای عرضه به مردم تامین شده است.
مدیرعامل تعاون روستایی گیلان افزود: مردم از این بابت دغدعه ای نداسته باشند و این توزیع از دهه سوم اسفند آغاز خواهد شد.
وی افزود : قیمت های تعیین شده برای میوه های شب عید ۱۵ درصد ارزان تر از قیمت بازار خواهد بود و این نوید را به مردم رشت و کل استان خواهیم داد که نقاط عرضه از سال گذشته بیشتر باشد.

قیمت مرغ گرم افزایش نمی‌یابد

بنیادی معاون تولیدات دامی جهادکشاورزی استان گیلان در گفتگو با دیارمیرزا اظهار کرد: روند تولید مرغ در استان گیلان بسیار عالی است و ۴۰ تا ۵۰ درصد مرغ تولیدی را به خارج استان صادر می‌کنیم.
وی گفت : در حال حاضر سه هزار و ۱۰۰ تن مرغ منجمد ذخیره داریم و این آمادگی را نیز داریم تا اگر مشکلی در سطح کشور از بابت مرغ باشد برای تامین آن اقدام کنیم.
بنیادی با بیان اینکه قیمت مرغ گرم افزایش نخواهد یافت، یادآور شد: افزایش زمانی رخ میدهد که در تولید با مشکل مواجه باشیم و امسال بحث کاهش تولید نداشتیم و پیش بینی می‌کنیم که حتی نیاز به توزیع مرغ منجمد هم نباشد.

Share