در جلسه کمیسیون بودجه و عمران شورای شهر رشت مطرح شد

از شناسایی چاله چوله‎های خیابان‎های شهر رشت تا موافقت با اخذ وام از بانک شهر

اعضای شورای شهر رشت با اختصاص یک میلیارد و سیصد میلیون تومان برای ساختمان شهرداری و اخذ وام از بانک شهر موافقت کردند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در ابتدای جلسه کمیسیون بودجه و عمران شورای شهر رشت که با حضور اعضای کمیسیون، شهردار و مدیران شهری رشت برگزار شد، عباس صابر با اشاره به طرح اخذ مجوز دکه برای یکی از شهروندان در شهر رشت گفت: دکه های زیادی در سطح شهر وجود دارند و سال گذشته دکه ای مشابه این دکه در مسیر جاده رشت و فومن بود که سبب نه تنها مجوز نگرفت بلکه موجب دستور تخریب ان صادر شد. اگر بخواهیم برای این دکه مورد نظر مجوز صادر کنیم اینجا باعث دوگانگی و تفاوت رفتار با شهروندان خواهیم شد. 

در ادامه این جلسه اسماعیل حاجی پور دیگر عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه  برای دکه هایی که قدمت زیادی دارند شهرداری لایحه به شورا نفرستد اظهار کرد: بهتر است شهرداری برای دکه های جدید اقدام مناسب انجام دهد و ما به خانواده سه شهید دکه ندادیم پس قانون برای همه یکسان است.

شهردار رشت نیز در این باره گفت: بعضی از محله ها واقعا نیاز به چنین دکه هایی دارند و باید به عرضه و تقاضا نیز توجه کنیم.

در ادامه تصمیم بر این شد که شهرداری ظرف مدت ۱۵ روز بازنگری بر روی دکه های موجود در سطح شهر انجام داده و مکان یابی کند و لایحه را به کمیسیون عمران ارجاع دهد.

در خصوص  ملکی که در خمیران زاهدان واقع شده است به پیشنهاد شهردار رشت یک هفته مهلت داده شد تا بررسی های لازم جهت تهاتر یا پرداخت نقدی به صاحب ملک انجام شود.

اختصاص یک میلیارد و سیصد میلیون تومان برای احداث ساختمان شهرداری

درخواست متمم بودجه به مبلغ یک میلیارد و سیصد میلیون تومان برای ادامه ساخت ساختمان شهرداری در میدان گیل، دیگر لایحه مطرح شده در این جلسه بود که در این مورد جمشیدپور معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت اظهار کرد: احداث ساختمان شهرداری از سال ۸۶ در زمینی به مساحت ۳۱ هزار مترمربع آغاز و در طول زمان به ۴۰ هزار مترمربع افزایش یافت.

جمشیدپور با بیان اینکه جمعا ۱۷ هزار متر مربع بنای ساختمان است، یادآور شد: این ساختمان در سال ۸۶ به مناقصه گذاشته شده و پیمانکار با مبلغ ۹ میلیارد و ششصد میلیون تومان برنده مناقصه می شود که با ۲۸ درصد افزایش مبلغ به ۱۲ میلیارد افزایش پیدا میکند.

وی از توقف احداث ساختمان بین سالهای ۸۶ تا ۹۴ خبرداد و باش اراه به دیگر مناقصه برگزار شده اظهار کرد: پیمانکار جدید با مبلغ ۱۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان شروع به کار می‎کند اما در این مناقصه تغییراتی انجام میشود که باعث افزایش هزینه ها خواهد شد.

جمشیدپور در پایان اظهار کرد: کل ساختمان شهرداری رشت تا زمان تکمیل به ۴۳ میلیارد تومان هزینه نیاز خواهد شد.

در نهایت اعضای کمیسیون با اختصاص یک میلیارد و سیصد میلیون تومان برای ساختمان شهرداری موافقت کردند.

ظرف ۲۴ ساعت تمام معابری که آسفالت مناسب ندارند شناسایی می‎شود

در این جلسه همچنین از شهردار رشت در مورد چاله چوله های به وجود آمده در سطح شهر پس از برف سوال انجام شد که ثابت قدم در این باره گفت: ظرف ۲۴ ساعت آینده معابری که وضعیت آسفالت آنها مناسب نیست بررسیی و روز چهارشنبه به شورا و کمیسیون‎های بودجه و عمران ارائه خواهد شد.

موافقت با اخذ وام از بانک شهر

در ادامه جلسه همچنین لایحه اخذ وام از بانک شهر برای پرداخت مطالبات شهرداری بررسی شد که سمیه رستگار معاون امور مالی شهرداری رشت در این باره توضیح داد: شهرداری رشت ۸ و نیم میلیارد تومان از بانک شهر وام گرفته که از این مبلغ ۵ میلیارد تومان توسط شورا برای خرید ماشین الات مصوب شده و تا ۱۵ اسفندماه ماشین آلات خریداری خواهند شد.

وی افزود: ۳ و نیم میلیارد تومان باقیمانده برای پروژه های عمرانی و خدماتی، پرداخت به پیمانکاران و نیروهای خدماتی است.

رستگار با بیان اینکه وام اخذ شده با سود ۱۸درصد و ظرف ۳۶ ماه بازپرداخت می‌شود، افزود: وثیقه ای به مبلغ ۵ و نیم میلیارد تمان برای اخذ وام باید گذاشته شود که اگر با خرید سهام بانک شهر موافقت شود این مبلغ به یک سوم کاهش خواهد یافت.

در ادامه این جلسه محمدحسین واثق کارگرنیا دیگر عضو شورای شهر در مورد اخذ وام گفت: شهردار رشت اعلام کرده که از لحاظ مادی نفع برده ایم اما باید بگویم که از نظر معنوی شورا و شهرداری رشت متضرر شده است. اگر قرار به وام گرفتن بود باید همان سال گذشته اخذ میشد تا مطالبات پیمانکاران و نیروهای خدماتی پرداخت میشد.

مجید رجبی ویسرودی دیگر عضو شورا نیز اظهار کرد: اخذ وام برای پرداخت مطالبات مشکلی ندارد و بنده با این اقدام شهرداری موافق هستم.

حاجی پور نیز گفت:با گرفتن این وام باید به عدالت در بین پیمانکاران تقسیم شود و همه مطالبات یکجا به یک پیمانکار پرداخت نشود.

در پایان این جلسه با اخذ وام از بانک شهر برای شهرداری رشت موافقت شد.

Share