شهردار منطقه دو با اعلام برنامه‌های استقبال از بهار خبر داد:

از برگزاری نمایشگاه و جشنواره گل و گیاه تا کاشت نهال و نورپردازی آبشار گل در بالکن ساختمان شهرداری

مرتضی عاطفی شهردار منطقه دو رشت با اشاره به قرار گرفتن بخشی از بافت قدیمی در دل منطقه دو می‌گوید: منطقه دو شهرداری رشت به واسطه قرار گرفتن بازار قدیمی و پیاده راه فرهنگی، باغ محتشم و ساغریسازان در محدوده آن یکی از پر ترددترین مناطق شهر رشت محسوب می‌شود و گردشگران زیادی نیز در ایام نوروز در منطقه دو رشت حاضر می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، با نزدیک شدن به سال نو و آماده شدن خانه‌های شهروندان رشتی برای نوروز شهرداری منطقه دو نیز با برنامه‌های متنوع در بخش‌های عمرانی، خدماتی و فرهنگی شهر رشت را برای استقبال از بهار آماده می‌کند.

مرتضی عاطفی شهردار منطقه دو رشت با اشاره به قرار گرفتن بخشی از بافت قدیمی در دل منطقه دو می‌گوید: منطقه دو شهرداری رشت به واسطه قرار گرفتن بازار قدیمی و پیاده راه فرهنگی، باغ محتشم و ساغریسازان در محدوده آن یکی از پر ترددترین مناطق شهر رشت محسوب می‌شود و گردشگران زیادی نیز در ایام نوروز در منطقه دو رشت حاضر می‌شوند.

او با اشاره به برنامه‌های مختلف شهرداری منطقه دو رشت می‌گوید: با برنامه ریزی انجام شده با آمادگی کامل به استقبال بهار خواهیم رفت.

عاطفی با اشاره به افزایش حجم ترافیک در روزهای پایانی سال می‌گوید: اصلاح هندسی و ترافیکی خیابان‌هایی مانند صندوق عدالت، ١۵ خرداد، ساغریسازان، فرهنگ، پرستار وآتش نشانی تا ۲۶ اسفند پایان می یابد .او ادامه می‌دهد: تا این روز همچنین اصلاح و ترمیم رفیوژ میانی و جداول حاشیه خیابان ها نیز انجام می‌شود.

وی همچنین به برنامه‌های اصلاح و ترمیم بخش عمرانی نیز اشاره می‌کند ومی گوید: اصلاح علایم، خط کشی و تابلوها و چراغ‌های ترافیکی، روکش آسفالت معابر اصلی و اصلاح کفپوش و پیاده روسازی معابر محدوده منطقه نیز برگزار می‌شود.

عاطفی با بیان اینکه فصل بهار برای همگان یادآور سرسبزی و طراوت است می‌گوید: واحد خدمات شهر شهرداری منطقه ۲ نیز با آمادگی هر چه بیشتر برنامه‌های خود را برای استقبال از بهار پیش می‌برد.

او ادامه می‌دهد: رنگ آمیزی و شستشوی جداول، گل کاری فضای سبز، محوطه پارک‌ها و مبلمان پارکی و رنگ آمیزی تندیس‌ها و المان‌ها در دستور کار این واحد قرار دارد.

عاطفی با بیان اینکه افزایش فضای سبز یکی از اهداف اصلی منطقه محسوب می‌شود می‌گوید: همچنین با برنامه واکاری و کاشت نهال در حاشیه رودخانه‌ها، تقویت گل کاری و کاشت گیاهان فصلی در پیاده راه و هرس و فرم دهی درختان به تقویت فضای سبز اقدام می‌شود.

شهردار منطقه دو اضافه می‌کند: ترمیم و مرمت جداول شکسته و رفیوژها و همچنین اتمام پروژه‌های نیمه تمام فضای مکث صومعه بیجار و پارک گلستانی نیز در روزهای پایانی سال انجام خواهد شد.

عاطفی با بیان اینکه به برنامه‌های فرهنگی منطقه دو نیز توجه ویژه داریم گفت: بخشی از برنامه‌های این بخش در تعطیلات عید نوروز خواهد بود.تغییر چهره کیوسک های فلزی گردشگری و راه اندازی آنها در ایام نوروز مورد هدف است. عاطفی می‌گوید: این کیوسک‌ها با نمادهای بومی آماده ارائه خدمات به گردشگران هستند.

او دیگر برنامه ویژه ایام نوروز امسال را اتمام نورپردازی و برپایی آبشار گل از بالکن ساختمان تاریخی شهرداری به سمت حوض میان پیاده راه عنوان کرد.شهردار منطقه دو از راه اندازی بازار هنر پنجشنبه ها در پیاده راه خبر داد و گفت: این برنامه با مشارکت اداره کل میراث و اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان رشت برگزار خواهد شد.

عاطفی همچنین با برگزاری دو نمایشگاه دیگر در پارک قدس اشاره کرد و گفت: نمایشگاه «صنایع دستی، سوغات و هدایا» با مشارکت اداره میراث فرهنگی شهرستان رشت و نمایشگاه «اقتصاد مقاومتی» با مشارکت سپاه مرکزی ناحیه رشت برگزار خواهد شد.

او درباره زمان برگزاری این نمایشگاه گفت: این دو نمایشگاه از ۳۰ اسفند افتتاح می‌شود و تا ۱۵ فروردین ۹۶ برپا خواهد بود.شهرداری منطقه دو همچنین برنامه¬های مشارکتی نیز با سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری برای استقبال از بهار برگزار خواهد کرد.

عاطفی گفت: جشنواره گل، گیاه و نهال (۲۵ الی ۳۰ اسفندماه) و جشنواره کدو (کوئی) ۲۵ الی ۲۷ اسفندماه با مشارکت شهرداری منطقه دو و سازمان فرهنگی ورزشی برگزار خواهد شد.او ادامه داد: موسیقی سنتی محلی نیز در بالکن ساختمانهای شهرداری، اداره پست، هتل ایران و سازمان فرهنگی نیز در روزهای ۲۷ الی ۳۰ اسفندماه اجرا خواهد شد.

عاطفی همچنین از پخش زنده فوتبال تیم های ملی ایران و قطر (۳ فروردین) و پخش زنده تیم ملی ایران و چین در ۸ فروردین ماه در پیاده راه خبر داد.

شهردار منطقه دو با اشاره به واقع شدن لیله الرغائب در ایام تعطیلات نوروز می‌گوید: برگزاری ویژه برنامه شب آرزوها «لیله الرغائب» نیز در ۹ فروردین ۹۶ برگزار خواهد شد.

او افزود: برنامه سبزه آرایی و رنگ آمیزی تخم مرغ نیز با همکاری سازمان فرهنگی و شهرداری منطقه در ۱۲ فروردین ماه ۹۶ برگزار خواهد شد.

Share