شورای شهر انزلی به دقیقه 90 رسید

از بازسازی هتل تهران تا مانع تراشی محیط زیست و میراث فرهنگی در اجرای پروژه‎ها

بدیعی فر گفت:شرکت بیمه پاسارگارد در جزیره طالقانی زمینی را خریداری و ۶ هکتار آن را برای پروژه گردشگری درخواست کرد و با استانداری نیز رایزنی شد. پس از بازدید استاندار توصیه شد که در اولویت قرار گیرند اما سازمان محیط زیست مانع شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نودمین جلسه شورای شهر انزلی با غیبت دو تن از اعضای شورا برگزار شد.

شهرام نواری در این جلسه با بیان اینکه در توفیقات و عدم توفیقات شهرداری همه ی اعضا نقش داشته اند اظهار کرد: هم اکنون روند آسفالت در ورودی شهر به خوبی در حال انجام است و باید برای تداوم روند موجود از تجهیزات و تکنیک های جدید استفاده شود.

این عضو شورای شهر انزلی گفت: پاشیدن سیمان بر روی آسفالت بر عمر آن می افزاید و از نفوذ آب جلوگیری کرده و باعث با دوام شدن آن می شود.

وی افزود: امیدواریم در سال آینده آسفالتهایی تحت نظارت آزمایشگاه استفاده شود و مردم چیزی را که می بینند باور می کنند نه چیزی را که ما می گوییم. همه با هم سال آینده را به نام سال انجام پروژه های شهری به خصوص آسفالت بدانیم و خیلی دنبال این نباشیم که فقط بگوییم کاری انجام داده ایم.

نواری با بیان اینکه هتل تهران در حال بازسازی است اظهار کرد: با آغاز بازسازی هتل می بینیم که مردم چقدر خوشحال هستند و با توجه به سختی های کار و اخذ مجوز های لازم بالاخره این ساختمان در حال باز آفرینی است و امیدواریم ساختمانهای تاریخی دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته و در اولویت باشند.

مانع تراشی محیط زیست در اجرای پروژه جزیره

محمدرضا بدیعی فر نیز در این جلسه گفت: ساخت دفتر سرمایه گذاری از توفیقات شورای شهر در این دوره بوده است.

وی افزود: شرکت بیمه پاسارگارد در جزیره طالقانی زمینی را خریداری و ۶ هکتار آن را برای پروژه گردشگری درخواست کرد و با استانداری نیز رایزنی شد.  پس از بازدید استاندار توصیه شد که در اولویت قرار گیرند اما سازمان محیط زیست مانع شده است.

رئیس شورای شهر انزلی اظهار کرد: موانعی توسط میراث فرهنگی برای ابنیه های تاریخی شهر وجود دارد و بیش از ۱۰ کارگروه از کشور آمده اند اما تنها موفق به دریافت مجوز رنگ آمیزی آن شده ایم.

بدیعی فر در خصوص فرآیند انتخاب شهردار انزلی و شبهات پیش آمده نیز اظهار کرد: چون قرار بود اقای فکور کاندیدای شورای شهر رشت بشود، پس از صحبت با وی، ایشان یک هفته مهلت خواستند و منتظر پاسخ فکور بودیم اما با توجه به اینکه فرصتی تا انتخابات شورا باقی نمانده بود پروسه بررسی انتخاب شهردار بسیار زمان بر می شد و ما گفتیم که کسانی که در این مورد ایراد را وارد می دانند درجلسه شورا نظر خود را مطرح کنند و در نهایت هم رای گیری شد.

رئیس شورای شهر انزلی با بین اینکه وجود اکثریت و اقلیت و اختلاف نظر در هر مجلسی امری طبیعی است، افزود: این تعامل و خویشتن داری در جلسات شورای شهر انزلی در هیچ جلسه دیگری وجود ندارد. کارهای فرهنگی بسیاری صورت گرفت و اگر آنچیزی که خواسته شهروندان بود به آن نرسیدیم در هر شهری وجود دارد.

بدیعی فر گفت: کسی با تجلیل از نخبگان مخالف نیست و شهرداری هزاران بنر، شیرینی، گل و هدیه تقدیم می کند اما الان دستمان خالی است و دلیل دیگری ندارد.

وی افزود: در هر زمان نیاز به حسابرسی و بررسی نیاز باشد شهرداری آمادگی دارد.

کاری که مردم که بپسندند را انجام می‌دهم

موسی فکور شهردار انزلی نیز در این جلسه گفت: برخی از کارهای فرهنگی مورد سوال هست که چرا انجام نمی شود و برخی هم بعد از انجام شدن آن را زیر سوال می برد و معتقدیم که هرکاری که انجام می شود نقصی در آن وجود دارد ولی نفس عمل نباید زیر سوال برود.

وی افزود: مردم باید از کارهای فرهنگی بهره ببرند و شهرداری کار فرهنگی زیادی انجام داده است که نمونه آن جشنواره قرآنی بلد بود که رییس سازمان بسیج رسانه سپاه خود اذعان داشت که در استان بی نظیر بود.

فکور گفت: من نگاهی به اقلیت و اکثریت در تایید کار خودم ندارم و مردم چیزی را که می پسندند انجام می دهم و قطعا باید نمایندگان شورا نیز آن را بپسندند چون که نمایندگان مردم هستند اما مانده ام که کاری را که انجام می دهم باید تنبیه شوم یا تشویق.

شهردار انزلی با بیان اینکه قضاوت را برعهده مردم می گذارم، افزود: انتظار داشتم در پایان سال از مجموعه شهرداری حداقل تقدیری صورت می گرفت.

وی افزود: اگر از اعتراض برخی اعضای شورا می ترسیدم نباید کاری برای آسفالت انجام می دادم اما برای کار مردم هیچ ابایی ندارم و البته نگران پرداخت حقوق کارگران هستم. همان کسانی که دارند آسفالت را انجام می دهند حقوق و عیدی خود را نگرفته اند. ما بارها با پیمانکاران آسفالت برای حفظ آبروی شهر رایزنی کردیم و در برخی موارد از فرماندار کمک خواستیم.

فکور گفت:به عنوان فردی که من را به عنوان نیروی ولایی و اصولگرا می شناسند به مجموعه کارهایی که دارد انجام می شود اعتقاد دارم. اگر بتوانم قدمی بردارم که دل یک شهروند را شاد کنم و نسبت به نظام امیدوار تر شود کار بزگی کرده ام و به آن افتخار می کنم و دنبال هیچ پست و مقامی نبوده و نیستم اما امروز در شرایطی قرار گرفته ام که برای گام برداشتن برای مردم از همه توانم استفاده می کنم و در زیر سایه هیچ جناح و حزبی در حیطه کاری خودم نیستم.

Share