اولین سخنرانی حمید بقایی:

ادامه دادن راه آقای احمدی نژاد لیاقت می‌خواهد | رهبری دستور آزادی بنده را صادر فرمودند!

بقایی گفت: عاقبت بخیری این است که خدا این لیاقت را به کسی بدهد تا راه آقای احمدی نژاد را ادامه دهد. من آماده ام و تا آخرش هستم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حمید بقایی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ در حضور جمعی از نخبگان سخنرانی کرد و به پرسشهای حاضران پاسخ گفت.

مشروح اظهارات بقایی که در سایت دولت بهار آمده را در ادامه می خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

تشکر می کنم از تشریف فرمایی همه دوستان. از صحبت های بسیار خوب شما استفاده کردم. سوالاتی مطرح شد که باعث می شود من راحت تر صحبت کنم و پاسخ بگوییم. ابتدا عرض کنم یکی از مشکلات این سالن سقف کوتاه آن است که باعث می شود نور، مستقیم در چشم ها بیفتد، واقعیت این است که اینجا پارکینگ است، ما تبدیلش کردیم به سالن، سقف آن کوتاه است و یک مقدار نور چراغها چشم را اذیت می کند، به همین دلیل اگر اخم می کنم فکر نکنید با شما دعوا دارم (خنده حضار)، نور سالن اذیت می کند. خب من پاسخ سوالات را عرض می کنم و در لابلای آن، صحبت های خودم را هم مطرح می کنم.

پرسیدند دلیل اصلی این کار شما یعنی اعلام کاندیداتوری در انتخابات چه بوده؟ خود شما بهتر وارد هستید. الان وضعیت کشور را که نگاه می کنیم واقعاً امید در فضای اجتماعی کاهش پیدا کرده و نا امیدی که در خیابان و بین مردم می بینیم، زیاد است. بخش از آن ناشی از شرایط اقتصادی است، بخش دیگر ناشی از اتفاقاتی است که در کشور افتاده. خودمان را بگذاریم جای کسی که از بیرون نگاه می کند. می بیند این دارد می خورد، آن یکی می برد، آن دیگری چنین و چنان است، خوب پس چه کسی خوب است؟

من دیدم امید در جامعه خیلی پایین آمده است. مشکلات کشور سر جای خودش اما به لحاظ روحی و روانی یک حالت انتظار در مردم بوجود آمده است. مردم وقتی به آقای احمدی نژاد جلوی در خانه ایشان مراجعه می کردند و ایشان امید می دادند و می گفتند اوضاع خوب می شود، مردم می پرسیدند آخر چطوری؟

با خودم حساب و کتاب کردم و گفتم بسم الله، می روم در صحنه. همه مشکلات را هم می دانم. خدا را شاکرم که بنده را با کیسه معمولی کیسه نکشیدند، بلکه با سنگ پا من را کیسه کشیدند! یعنی دیگر به جای ذره بین با میکروسکوپ در تمام زندگی من و طایفه ام وارد شده اند. من اینجا اعلام می کنم حضرت عباسی نصف این ذره بین را در زندگی هر کسی می انداختند، چه چیزهایی که از تویش در نمی آمد! گفتم خب، تکلیف مان را انجام می دهیم ومی رویم جلو، و قطعا موفق می شویم. قطعا موفق می شویم. اگر از الان بخواهیم حالت نگرانی داشته باشیم کار پیش نمی رود. حتما شنیده اید و آقایان علما بیشتر واردند. وقتی طارق بن زیاد نیروهایش را پیاده کرد در اسپانیای امروزی و اندلس آن روز، کشتی هایش را آتش زد و گفت پشت سر دریاست و رو به رو دشمن. اگر بجنگیم یا شکست می خوریم و یا پیروز می شویم، اما اگر عقب نشینی کنیم قطعاً غرق می شویم. ما هم می رویم و عقب نشینی هم نداریم، توکل بر خدا. من معتقدم حتماً خداوند قادر است. من به شخصه و دوستان دیگر هم حتماً همینطور در زندگی شان قدرت خدا را حس کرده اند، من که در این سال های اخیر خیلی قدرت خدا را حس کردم. به همین خاطر آمدیم و هستیم.

– فرمودند چه گفتمانی را می خواهید دنبال کنید؟ من فکر می کنم اساساً یک گفتمان بیشتر وجود ندارد. اصلاً راه دیگری وجود ندارد. کاری که آقای احمدی نژاد در دولت های گذشته انجام می دادند بینی و بین الله رقیبی دارد؟ آلترناتیوی وجود دارد؟ این هایی که علیه دولت قبل ادعاها می کردند که خودشان خراب کردند. اصلا افتخار و آرزو و خواست من از خداست که به من عمر و توان بدهد و شرایطی بسازد تا بتوانم این مسیر را ادامه دهم. آرزو می کنم و می گویم این عاقب بخیری است. عاقبت بخیری این است که خدا این لیاقت را به کسی بدهد تا راه آقای احمدی نژاد را ادامه دهد. من آماده ام و تا آخرش هستم. ما آمدیم بمانیم و نیامدیم که با یک فشفشه و دوتا ترقه دَر برویم، ما هستیم. برای چه نباید باشیم؟!

این چیزی که عرض کردم، برنامه و هدف من است. این گفتمان، این فکر و این روش کار، مشخص و تبیین شده است. لطفی که خدا به من کرد این بود که در دو سال آخر دولت در بخش اجرایی بودم. به جرئت می توانم بگویم جایگاه معاون اجرایی قدرت زیادی دارد. در تمام امور عصای دست رئیس جمهور است. سفرهای استانی بر عهده معاون اجرایی بود. من بیگانه نیستم با مسائل کشور و می دانم چه شرایطی داریم. بعضی مباحث را باید به مرور و با گذشت زمان مطرح کنم.

درباره سینما و حوزه فرهنگ سوال فرمودند. حوزه فرهنگ چیزی نیست که ما بتوانیم از آن غافل شویم، فرهنگ در طول تاریخ اثرگذار بوده. اجمالاً در این باره باید عرض کنم که نباید به فرهنگ نگاه ابزاری داشت. یک عده به روزنامه نگار نگاه ابزاری دارند، به هنرمندان نگاه ابزاری دارند. مدام مشغول نقشه کشیدن هستند برای اینکه چطور از این هنرمند برای اهداف خود سوءاستفاده کنند. این نگاه درست نیست.

فقط یک مورد. در دولت ما برای اولین بار همه هنرمندان بیمه درمانی شدند، از سال ۱۳۹۳ همه این ها قطع شد و شنیدم که گفته اند ما از این کارها نمی کنیم. آقای سید ضیاء هاشمی را می شناسید. ایشان آمد پیش من و چقدر گلایه داشت از قطع شدن بیمه هنرمندان.

در بحث اقتصادی خیلی حرف داریم. فقط یک اشاره کوتاه دارم. بنظر اکثر تجار بزرگترین مشکل کشور بانک ها هستند. بانک ها بهره های عجیب و غریب هم می گیرند و هم می دهند، رسماً خلق پول می کند، ۱ میلیارد می گذارید در بانک، ۲۰ درصد با شما قرارداد می بندد. سالی ۲۰۰ میلیون آنوقت آیا تولید و تجارت صرف می کند؟ بهترین کار این است که پول را بی دردسر در بانک بگذاریم و سودش را ببریم. خوب این چه اقتصادی است؟

امروز ابزار نظام سرمایه داری در جهان، بانکها هستند. لشگر و ارتش شان بانک هاست. بعد می گویند ببینید سیاست های احمدی نژادی را! چرا دروغ می گویید. یک بانک پول مردم را می گیرد و بعنوان وام می دهد به یک آقایی و او هم می خورد و می برد. شما می مانید و بدهی سنگین و چند تا زمین نامرغوب که وثیقه گذاشته. چه کسی باید جبران این پول را بکند؟ من و شما! از جیب من و شما می رود. این بزرگترین مشکل کشور در دو سه سال اخیر است و انگار هم نه انگار!

مدام هم دستوری برخورد می کنند. چند وقت پیش با خانواده رفته بودیم مولوی خرید کنیم. به یک فروشنده ای گفتم در این چند روزه این جنس را خیلی گران کرده ای؟ من را نمی شناخت، گفتم مگر نمی گویند تورم آمده پایین و شده ۱۰ درصد، به طنز گفت والله هنوز بخشنامه اش دست ما نرسیده. بگذارید برسد، ما هم ارزان می کنیم.

یک توهین بزرگ به مردم می کنند، به مردم می گویند پوپول! بررسی کنید، اینها فقط رای پوپولها را می خواهند وبس. بررسی کنید نهضت پوپولیسم در دنیا ایجاد شده و دارد اتفاق می افتد. کدام پوپولیسم؟ پوپولیست یعنی مردم با رشد تکنولوژی و فناوری اطلاعات امروزه مردم دنیا خودشان همه چیز را بخوبی می فهمند. کجای کار هستید؟ باید ادبیات ما مردمی باشد سخنان امام را ببیند، مقام معظم رهبری را ببیند. باید با مردم زندگی کنیم، وقتی با مردم زندگی کنیم مشکل را راحت تر متوجه می شویم و بهتر ارتباط برقرار می کنیم.

اولین اولویت ما بحث اقتصادی است. مردم باید وضعشان خوب باشد و خوب زندگی کنند. ما به مردم می گوییم کالای چینی نخرید، بعد از آن طرف مردم قدرت خرید ندارند، خوب می روند جنس ارزان چینی می خرند. قدرت خریدشان را بالا ببرید آنوقت کالای ایرانی هم می خرند و سراغ کالای ارزان  بی کیفیت خارجی نمی روند. مردم ایران عرق ملی دارند.

از کسی که شرایط مالی مطلوب دارد اندیشه و فرهنگ بیرون می آید، اگر فردوسی و حافظ و بوعلی سینا در جامعه آن روز بروز می کنند، به همین خاطر است. تاریخ را نگاه کنیم. هر زمان جامعه وضع معیشتش بد بوده دانشمند و فرهیخته کمتری ظهور و بروز کرده است.

مغول آمد و ایران را گرفت، در مقطعی کشور ، فرهنگ و دانش ما را نابود کرد. دانشمندان و علمای ایران را کشت. کتابخانه های ما را آتش زد. در نیشابور قتل عام کرد. همین عطار را مگر نکشتند؟ روابط اخلاقی را در کشور ما به هم زد. کارهای عجیب و غریبی کردند. تصور این بود که کار ایران برای همیشه تمام شده است ، اما دوباره فرهنگ ایرانی برگشت، ایران زنده شد راه حل هست، خدا هم کمک می کند. اگر تیم خوب بیاید، مجموعه خوب بیاید، نفر خوب بیاید، صداقت بیاید، مطمئن باشید برکت هم می آید و کار ۱۰ برابر پیش می رود.

فرمودند جناح های سیاسی. من اعتقاد دارم در بین مردم افکاری وجود دارد و یک جماعتی می روند آن فکر را مصادره می کنند و بعد خودشان را نماینده آن خواسته اجتماعی معرفی می کنند. باید به افکار یکدیگر احترام بگذاریم من در وزارت کشور بودم، سال ۷۶ روزی که آقای عبدالله نوری وزیر کشور شد، از  مدیر و کارمند و حتی آبدارچی هم می پرسیدند به کی رای داده ای؟ چه شد شعار جامعه مدنی؟! در وزارت کشور یک گروه اصلاح طلب داشتیم، آن وقت ها می گفتند چپ، خیلی طرفدار این ها بودند، بعد از یک مدت همین چپ ها علیه شان شدند.

از هر سلیقه و از هر قومی همه ایرانی هستیم متعلق به این آب و خاکیم.

نمونه دیگری برایتان نقل کنم من به اصل موضوع پرداخت یارانه فعلاً ورود نمی کنم اما می گویند برای دریافت یارانه ثبت نام نکنید بد است، بعد بیش از ۹۰ درصد ثبت نام می کنند، ولی باز هم می گوید چیز بدی  است، حتما قطعش می کنیم! اگر مدعی دمکراسی هستید، که خب ۹۰ درصد مردم می گویند می خواهیم. ثبت نام مردم در اصل تائید پرداخت یارانه است آقا شما در اصل رفراندوم گذاشتی، ۹۰ درصد گفتند می خواهیم، می گویی نه! من بیشتر از تو می فهمم! خوب اگر تو بیشتر از مردم می فهمی و می گویی رای مردم غلط است، تو را هم همین رای مردم آورده بالا.

ایران کشوری بزرگ و تمدن ساز است هر ایرانی قلبش برای ایران بتپد قابل احترام است.

مجموعه ما از همه به اصول انقلاب و آرمانهای امام و مقام معظم رهبری پایبندتر بوده است. دولت پاک دستی بوده است ، رئیس جمهورش از نارمک آمد و به نارمک برگشت. من از سال ۱۳۷۴ در میدان رسالت زندگی می کنم.

مشکلات قابل حل است. سال ۸۴ که آقای احمدی نژاد تشریف آوردند، مشکلات فراوانی وجود داشت دیدید که خیلی هایش حل شد و جلو رفت.

ان شاء الله می شود و می توانیم، خداوند در هر کاری کمک می کند اگر نیت خیر باشد. خدا اگر قابل دانست، یک باری می گذارد روی دوش من. البته این را هم بگویم که باید ایستادگی کرد .

فرمودند از نفراتی استفاده بشود که مشکلی ایجاد نکنند. بله من کاملا در جریانم، البته دولت قبل یکی از موفقیت هایش همین بود که آن پوسته مدیریتی را شکست. این یک اتفاق بزرگ بود، وقتی مسئول جابجایی دولت دهم و دولت جدید بودم، به یک آقائی گفتم شما چه سِمَتی در دولت جدید می گیرید، گفت نه من اصلا توان کار ندارم ، حالم بد است، دیالیز می شوم اصلا نمی توانم راه بروم، کارم که تمام شود می روم خانه و زندگی ام را می کنم ، بعد که کارش تمام شد دیدیم ای بابا! می خواهد نصف دولت را بگیرد! همان روز اول ۴ الی ۵ سمت گرفت طوری از خاطراتش تعریف می کرد که انگار از شهریور ۱۳۲۰ وزیر بوده! (خنده حضار) در دولت گذشته پوسته شکسته شد، من فکر می کنم مدیران خوب داریم از همه برکت هم هست. وقتی یک حرکتی انجام می دهیم مردم خوشحال می شوند و خدا را هم خوش می آید و برکتش را ۱۰ برابر می کند.

من سیاستم دعوا با هیچ گروهی نیست. نمی خواهیم بایستیم و جواب این و آن را بدهم. پیامبر (ص) که آمد، شروع به نفی دیگران نکرد. در این روندی که شروع کردیم سیاست من ایجابی است نه سلبی، ممکن است یک جاهایی تشخیص دهیم که به اتهام باید جواب داد، اما درباره توهین، آنقدر توهین کنند تا خسته شوند! کسی که مسخره و توهین می کند جاهل است. شبهه را، بله باید جواب داد و روشنگری کرد.

سیاست ما تبیین برنامه ها و حرف مردم است. در این مدتی که در پیش است، برنامه ام این است. اصلا هدفم درگیر شدن با این آن نیست، دنبال این نیستم کسی را ضربه فنی کنم تا خودم رو بیایم، این روش ها جواب نمی دهد. این روش ها قدیمی و کهنه است. برنامه خودمان را باید تبلیغ کنیم، خوشبختانه مردم هم ما را می شناسند. اگر به تکلیف عمل کنیم خداوند حتما برکت نازل می کند.

من معتقدم هرکس از هر گروه و هر جناحی توان دارد باید بیاید برای کاندیدا شدن. واقعا باید بیاید و مردم انتخاب کنند. هرکس از هر جایگاهی و هر سَمتی، بیاید، چه اشکالی دارد. بگذارید مردم انتخاب کنند.

هر کسی که توان دارد بیاید استقبال کنیم و دستش را هم ببوسیم، بگذاریم مردم انتخاب کنند، هیچ ایرادی ندارد، حتما هم انتخاب مردم انتخاب درستی خواهد بود و باید احترام گذاشت.

جلسه خوبی بود. تشکر می کنم. حرف های خیلی خوبی زدید، هدف من و هدف همه ما عشق به کشور و عشق به ایران است. آرزو می کنم بتوانیم مشکلات را حل کنیم . تلاش کنیم ایران را بسازیم و به تکلیف عمل کنیم. این که می گویند آدم از فردای خودش خبر ندارد، درست است. نیت ما خیر است. از مقام معظم رهبری که دستور آزادی بنده را صادر فرمودند کمال تشکر را دارم من به شخصه اعتقاد دارم در شرایط سخت خدا حامی انسان است.

Share