با محوریت کتاب «نرگس»

اجرای مرحله سوم طرح «کندوی کتاب» در مدارس گیلان

سومین مرحله طرح کندوی کتاب با محوریت کتاب «نرگس» و با شعار «انقلاب نرگس ها» ویژه نوجوانان و جوانان در حال اجرا می باشد و در آن، اعضاء انجمن های اسلامی پس از مطالعه کتاب و تکمیل کاربرگ مربوطه، به معرفی و فروش کتاب نرگس (با موضوع انقلاب اسلامی، ایثار، شهادت و حجاب) خواهند پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سومین مرحله طرح کندوی کتاب با محوریت کتاب «نرگس» و با شعار «انقلاب نرگس ها» ویژه نوجوانان و جوانان در حال اجرا می باشد و در آن، اعضاء انجمن های اسلامی پس از مطالعه کتاب و تکمیل کاربرگ مربوطه، به معرفی و فروش کتاب نرگس (با موضوع انقلاب اسلامی، ایثار ، شهادت و حجاب) خواهند پرداخت.

در این طرح، اتحادیه شهرستان و استان و یا حتی خود دانش آموزان، کتاب را از طریق روش های مراجعه به کتاب فروشی ها و فروشگاه های فرهنگی سراسر کشور یا ارسال عدد ۱ به شماره ۳۰۰۰۵۳۱۹ یا تماس با شماره تلفن ۶۶۴۶۰۹۹۳-۰۲۱ یا خرید اینترنتی از طریق sooremehr.ir تهیه خواهند نمود و به تبلیغ و ترویج و فروش آن در مدرسه خواهند پرداخت.

هدف از برگزاری این طرح ترویج فرهنگ کتابخوانی و مهارت مطالعه مفید، تقویت انگیزه کسب معرفت و بصیرت اسلامی و انقلابی و مهارت های عملی زندگی به عنوان عناصر الگو، پیشتاز و محوری در ترویج مطالعه و کتابخوانی، ارتقای کمی و کیفی مطالعه و کتابخوانی و افزایش دسترسی به کتاب های خوب در فضای عمومی مدارس است.

تقویت نقش اعضای انجمن های اسلامی سراسر کشور به عنوان عناصر الگو، پیشتاز و محوری در ترویج مطالعه و کتابخوانی، شناسایی و پرورش دانش آموزان مستعد جهت تبدیل شدن به عناصر فرهنگی فعال و کارآمد، متناسب با نیازهای تخصصی حوزه ترویج و توزیع کتاب خوب در کشور، سازماندهی و ایجاد شبکه ای منسجم و فعال از دانش-آموزان، اولیاء و مربیان در راستای تبلیغ، ترویج و عرضه کتاب و سایر محصولات مهم جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و کمک به تعمیق معرفت و ارتقای سطح آگاهی در میان عموم مخاطبان به ویژه مربیان و کادر آموزش و پرورش با محوریت کتاب از دیگر اهداف این طرح محسوب می شود.

مطالعه کتاب و تکمیل کاربرگ معرفی کتاب، استفاده از ظرفیت کتابخانه یا نمازخانه مدرسه برای تبلیغ وترویج و فروش و معرفی کتاب، تولید محصولات جهت ترویج کتاب، معرفی کتاب در مراسم صبحگاهی، نصب پوستر تبلیغ کتاب در فضای مدرسه ( دفتر انجمن، نمازخانه و…)، نصب خلاصه کتاب در تابلوی اعلانات مدرسه، راه اندازی ایستگاه کتاب در مدرسه، ارائه کتاب یا خلاصه آن و مباحثه در مورد محتوای آن با استفاده از کاربرگ کتاب از فعالیت های انجمن اسلامی در این دوره خواهد بود.

بهره برداری از کتاب «نرگس»، در قالب پویش ترویج مطالعه کتاب می¬باشد؛ به همین منظور، دانش آموزان از طرق زیر می توانند در این مسابقه و پویش شرکت نمایند:

برچسب (label) را خراشیده و کد یازده رقمی شرکت در مسابقه را به شماره۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۰۰۰پیامک کنند. در صورتی که نسخه دیجیتال کتاب «نرگس» را از کتابخوان سوره مهر تهیه نمایند، این کد به شماره موبایل آنها پیامک خواهد شد. جایزه این بخش : ۴نیم سکه بهار آزادی + ۵ کارت هدیه دومیلیون ریالی می باشد.

روش دیگر این است که یک متن صد کلمه ای درباره کتاب بنویسند. این متن می تواند معرفی کتاب یا حس افراد نسبت به کتاب باشد. یا اینکه از کتاب عکس بگیرند و با هشتگ #کتاب شارژ در فضای مجازی منتشر کنند. این عکس می تواند از جلد کتاب باشد و یا صفحه ای که آن را دوست دارند. عکس و یا متنی که به یکی از روش های فوق تولید شده است را در شبکه های

اجتماعی موبایل، با شناسه @ketabcharge ارسال نمایند. متن های افراد در کانال کتاب شارژ با شناسه @ketabcharge_ir قرار می گیرد.

دانش آموزان برای این که در بخش ویژه اعضاء انجمن های اسلامی شرکت کنند و در داوری مستقل حضور داشته باشند، بایستی حتماَ از هشتگ #کندوی_کتاب نیز استفاده کنند. به عنوان مثال در ارسال متن و عکس، دو هشتگ #کتابشارژ و #کندوی_کتاب را حتما ذکر نمایند. جایزه بخش ویژه اعضاء انجمن های اسلامی دانش آموزان ۴۰کارت هدیه یک میلیون ریالی می باشد.

شایان ذکر است این طرح به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و با همکاری مجمع ناشران انقلاب اسلامی از ۱۲ بهمن ۹۵ لغایت ۱۴ خرداد ۹۶ در شبکه دانش آموزی و دو سطح مدرسه و قرارگاهی اجرا خواهد شد.

Share