در همایش سراسری هیأت‌های نظارت

ابراز تأسف آیت الله جنتی از تبلیغات زودهنگام انتخاباتی تحت عنوان کمک به نیازمندان

دبیر شورای نگهبان با ابراز تأسف از برخی تبلیغات زودهنگام انتخاباتی تحت عنوان کمک به نیازمندان، گفت: برخی ضعف‌های قانونی موجب سوءاستفاده در انتخابات می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز (پنج‌شنبه)‌ در همایش سراسری هیأت‌های نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: شورای نگهبان در قبال ورود غیرمسئولانه برخی مدیران در انتخابات، حساسیت دارد.

وی با ابراز تأسف از برخی تبلیغات زودهنگام انتخاباتی تحت عنوان کمک به نیازمندان، تصریح کرد: متأسفانه برخی ضعف‌های قانونی موجب سوءاستفاده در انتخابات می‌شود البته شورای نگهبان تا جایی که بتواند به وظیفه قانونی خود عمل خواهد کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: انقلاب ما، انقلاب اسلامی است و هدف نهضت امام‌خمینی (ره) برای تحقق اسلام بود و مقام معظم رهبری هم برای تحقق احکام قرآن و فرهنگ اهل‌بیت (س) تلاش می‌کنند.

آیت‌الله جنتی در ادامه با اشاره به فرازهایی از بیانات الهی حضرت امام‌خمینی (ره) درباره قدرت اسلام در برابر مستکبران تصریح کرد: مسئولان باید در قبال دشمنان اسلام از موضع قدرت سخن بگویند نه از موضع ضعف.

وی در ادامه با تشریح شرایط ریاست جمهوری در قانون اساسی اضافه کرد: برخی از این شرایط مانند «حُسن سابقه» به راحتی قابل کشف است، اما برخی شرایط مثل «تقوا» و «ایمان» و «معتقد به مبانی جمهوری اسلامی» درباره کسی که بتواند عهده‌دار این مقام باشد، آسان نیست.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: شورای نگهبان در واقع باید در پیشگاه مردم شهادت بدهد که این داوطلب دارای شرایطی چون «مدیر»،«مدبر»، «باتقوا» و «مؤمن» و «معتقد به مبانی جمهوری اسلامی» هست.

وی ابراز امیدواری کرد که رسانه‌ها از جمله صدا و سیما، حداقل همین شرایط را برای مردم تبیین کند.

آیت‌الله جنتی افزود: اینکه مردم بدانند باید به «مدیر»، «مدبر»، «باتقوا»، «مؤمن» و … رأی بدهند، روشنگری مهمی است که امیدواریم رسانه‌ها در این خصوص اقدام کنند.

دبیر شورای نگهبان در پایان از اعضای هیأت‌های نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری خواست با دقت نظر در خصوص وظایف خود، تمام تلاش خود را برای نظارت دقیق بر انتخابات، به کار گیرند.

Share