پس از جدیدترین اظهارنظر جنجالی

آیا جواد کریمی قدوسی کارخانه تولید اخبار کذب است؟

شورای نگهبان مصونیت نمایندگان در نطق های خود در موضوع تهمت و افترا را مستثنی کرده است، ولی می بینیم هیچ برخوردی با این نماینده نمی شود. به هرحال اگر ایشان مدارک و اسنادی برای اثبات مدعای خود دارد، باید ارائه کند تا مشخص شود، چه کسی کارخانه تولید اخبار کذب است؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کریمی قدوسی در ماه های گذشته بعد از انتشار سخنان محرمانه دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ـ که جنجال های زیادی به پا کرد و در نهایت وزیر امور خارجه اعلام کرد که به دلیل انتشار این سخنان دست ایران در مذاکرات وین در موضوع اعتراض به تمدید داماتو بسته شد ـ دوباره در اظهارنظری جنجالی، ادعای نامه نگاری میان وزیر خارجه کشورمان و وزیر خارجه جدید دولت ترامپ را دارد.

تابناک نوشت: سخنگوی وزارت خارجه ضمن تکذیب خبر نامه نگاری بین دو وزیر نسبت به آثار و تبعات ناشی از اصرار و لجاجت کریمی قدوسی در ادامه طرح ادعاهای کذب و بی پایه علیه عالی ترین مقام دستگاه دیپلماسی کشور هشدار داد.

با این حال، آقای جواد کریمی قدوسی دوباره در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس ـ که در حرم مطهر رضوی برگزار شد ـ با بیان ادعای جدیدش مبنی بر نامه نوشتن ظریف به وزیرخارجه جدید آمریکا می گوید: «امروز جناب آقای ظریف به وزیر امور خارجه آمریکا نامه می نوسید و در نامه خود چهار درخواست می نویسد.»

اما شاید مهمترین بخش اظهارات قدوسی در نماز جمعه این است که وی در واکنش به تکذیب های وزارت امور خارجه بیان کرده است: «متأسفانه کار اینها تکذیب کردن است، مگر بنده کارخانه تولید خبر کذب دارم؟ بنده ۴۰ سال است که برای مردم حرف می زنم و آنها حرف من را می شنوند.» این اظهارات باعث شد که شخص آقای ظریف به این ادعا پاسخ گوید، آن را صد در صد دروغ و خیالبافی بنامد.

آقای کریمی قدوسی در حالی این پرسش را مطرح می کند که مگر کارخانه تولید خبر کذب دارد، که می توانست در حداقل ماه های گذشته ادعاهای خود را در موضوعات سیاست خارجی اثبات کند. آقای قدوسی در یک استدلال شگفت انگیز بیان کرده: بنده ۴۰ سال است برای مردم حرف می زنم و آنها گوش می دهند» و می خواهد از این جمله اثبات کند راست می گوید. در واقع استدلال ایشان این است که من چون حرف می زنم و مردم گوش می دهند پس سخن کذب نمی گویم.

البته ایشان در سخنرانی دیروز خود در مشهد اظهاراتی نیز درباره برخی از بزرگان دین، شخصیت ها و مقام اهل سنت داشته اند که باعث شد، فراکسیون اهل سنت مجلس به آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نامه بنویسد و این گونه اظهارات را تفرقه آمیز خوانده و از وی شکایت کنند.

به راستی مشخص نیست که آقای کریمی قدوسی بر اساس کدام موازین شرعی و ملی به خود اجازه می دهد، مهمترین موضوعات منافع ملی را با اظهارات غیر دقیق خود به سخره بگیرد. اگر هم ایشان با فردی کدورت شخصی دارد، نباید منافع ملی را فدای منافع شخصی خود کند.

اما سخن اینجاست همان گونه که در سطور بالا اشاره شد؛ شورای نگهبان مصونیت نمایندگان در نطق های خود در موضوع تهمت و افترا را  مستثنا کرده است؛ اما شاهد هستیم که هیچ برخوردی با این نماینده نمی شود. به هرحال اگر ایشان مدارک و اسنادی برای اثبات مدعای خود دارد باید ارائه کند تا مشخص شود، چه کسی کارخانه تولید اخبار کذب است؟

Share