آیت الله رمضانی در مراسم سوگواره مدافعان ولایت در رشت

آگاهی بخشی اصل قرار گیرد نه مدرک‌گرایی | الگوگیری از حضرت فاطمه مهم‌تر از سینه‎زنی است

عضو خبرگان رهبری مدرک گرایی را یکی از آفت های جامعه دانست و افزود: حرمت علم را حفظ نکردند زیرا آگاهی بخشی باید به عنوان اصل قرار گیرد نه مدرک گرایی

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت اللّه رضا رمضانی عضو مجلس خبرگان رهبری پیش از ظهر امروز در مراسم سوگواره مدافعان ولایت در جمع دانش آموزان هیأت انصارالمهدی(عج) اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استام گیلان در رشت ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: با توجه به اینکه حضرت زهرا (س)عمر کوتاهی داشت اما عمری با برکت بود و این برکت در زمانه‌ی ما نیز قابل مشاهده است.

وی برگزاری مراسمات حضرت زهرا (س) را نشان دهنده تأثیرگذاری وی دانست و آن حضرت را دارای مکتب عنوان نمود و تصریح کرد: ایشان یک شخصیت فراعصری بود و امروزه نیز از شخصیت ایشان بهره برده می شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ما باید بتوانیم با رفتارمان از حضرت زهرا (س) الگو بگیریم و تمام انسان ها می توانند از ایشان الگوگیری کنند.

آیت اللّه رمضانی جریان توحید و شرک را دو جریان فکری مهم دانست و تصریح کرد: کوثرگرایی از اندیشه های حضرت زهرا (س) قابل برداشت است و در مقابل کوثرگرایی، تکثرگرایی است.

امام جمعه هامبورگ الگوگیری درست را در این ایام مهم تر از سینه زنی و مراسماتی از این دست دانست و افزود: یکی از نقش های مهم حضرت زهرا(س) بیداری جامعه است.

جامعه بیدار پیشرفت می‎کند /  علم، سلطنت و قدرت می آورد

وی جامعه ای را دارای پیشرفت عنوان کرد که بیدار باشد و تصریح کرد: جامعه ای که مردم آن آگاهی دارند و جامعه ای که آگاهی ندارند، تفاوت زیادی وجود دارد.

آیت اللّه رمضانی افزود: هر جامعه ای که دارای معنویت و علم باشد مورد استعمار کشورهای دیگر قرار نمی گیرد.

وی با بیان اینکه علم، سلطنت و قدرت می آورد، اظهار داشت: علم باید جهت گیری درستی داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انسان ها به سه دسته عالم، دانشجو و انسان هایی که هیچ ملاکی ندارند تقسیم می شود، افزود: علم راهنمای انسان است.

وی گفت: پیامبران حضور پیدا کردند که راه را به ما نشان دهند و اگر انسانی که راه را پیدا نکند به کمال نخواهد رسید.

آیت الله رمضانی کسی را که دنبال علم نمی روند را کر و کور و گنگ دانست و تصریح کرد: دانش آموزان باید علم خود را جهت دهند و دانش آموزانی که موفق تر هستند دارای ارج و قرب بالاتری نسبت به سایرین هستند.

وی با اشاره به اینکه اگر مکانی بخواهد پیشرفت کند باید به علم توجه ویژه ای کند، گفت: اگر افراد متخصص نداشته باشیم در مقابل بحران ها نمی توانیم مقاومت کنیم.

به گزارش دیارمیرزا آیت اللّه رمضانی اظهار کرد: تخصص باید در کنار تعهد قرار گیرد و اگر مسوولیت هایی را به افرادی می دهند باید آن افراد دچار تخصص باشند.

 رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ های شیعه، ابن سینا را شخصیت علمی برجسته ای در جهان دانست و افزود: در دنیا همایش های زیادی برای ابن سینا در دنیا برگزار می شود و در برخی از کشورها بیمارستان ها را به نام وی نامگذاری می کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان با بیان اینکه بیداری در جامعه در تمامی زمینه ها است، اظهار کرد: در تمام بخش ها باید پیشرفت نماییم.

وی با اشاره به اینکه در صد سال اخیر بیش از صد میلیون انسان کشته شده است، اظهار کرد: اما غرب خشونت را به مسلمانان نسبت می دهند.

آیت اللّه رمضانی اظهار داشت: بنده مطالعات زیادی در خصوص جنگ های پیغمبر(ص) کردم و در زمان پیامبر (ص) که بیش از ۸۰ جنگ بر وی تحمیل شد به میانگین فقط دو هزار نفر کشته شدند و پیامبر(ص) همیشه سعی در کم کردن کشته های جنگ داشت.

آگاهی بخشی اصل قرار گیرد نه مدرک گرایی

مدیر مرکز اسلامی هامبورگ گفت: علم و آگاهی در همه زمینه ها می تواند قدرت بیاورد و امروزه کشور ما علم و آگاهی حرف اول را در دنیا می زند.

عضو خبرگان رهبری مدرک گرایی را یکی از آفت های جامعه دانست و افزود: حرمت علم را حفظ نکردند زیرا آگاهی بخشی باید به عنوان اصل قرار گیرد نه مدرک گرایی.

وی با بیان اینکه توقع این است که به آگاهی کافی در هر علمی برسیم و باید امروزه بروز باشیم، گفت: باید نقش آفرینی علمی و آگاهی بخشی روز به روز بشتر شود.

Share