عضو شورای شهر رشت در جمع خبرنگاران

آماده حضور در انتخابات هستم|به شهردار نمره قبولی می‎دهم

کارگرنیا به انتخابات پیش رو نیز اشاره کرد و گفت: آماده حضور در انتخابات هستم و اگر بار دیگر مورد اعتماد مردم قرار گرفتم باز هم خدتمگذارشان خواهم بود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدحسین واثق کارگرنیا عضو شورای شهر رشت در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک پیشاپیش سال سال نو اظهار کرد: نشست امروز با هدف پاسداشت چهار سال همیاری رسانه‌ها با شورای شهر رشت بوده است.

وی با بیان اینکه رسانه‎ها سبب گرمابخشی جلسات صحن و کمیسیون شورا بوده اند اظهار کرد: از تک تک اصحاب رسانه که در طول این مدت زودتر از اعضای شورا در جلسات حضور داشتد و همیشه تاخیرها را تحمل می‎کردند، عذرخواهی می‎کنم.

کارگرنیا یکی از مهترین کارهای شورای چهارم رشت را جمع آوری آبهای سطحی در نقاط مشکل دار شهر نام برد و افزود: از دیگر کارهای که شورای چهارم انجام داد بازنگری طرح تفصیلی شهر رشت بود که در سال ۹۴ انجام شد و بخشی از اعتبار را باید شهرداری و شورا و بخشی دیکر را راه و شهرسازی تامین میکرد و در نهایت بیشترین اعتبار از سوی شهرداری هزینه و طرح تفصیلی شهر آماده شد و طرح جامع نیز از سوی مشاورین حاصضر است که فقط دو منطقه باقی مانده است که تا پایان سال ۹۶ به اتمام خواهد رسید.

ترافیک مشکل اصلی رشت است/ احداث بیشترین پارک در دوران شورای چهارم

این عضو شورا با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی شهر رشت ترافیک است، یادآور شد: معابر اصلی سطح شهر همه متناسب با نیازهای گذشته بود و ظرفیت امروز را ندارند. در خصوص توسعه معابر نتوانستیم کاری انجام دهیم. طرحهایی در سطح شهر به صورت کامل انجام نشد و این به علت نداشتن طرح جامع حمل و نقل و ترافیک بود.

وی با بیان اینکه توسعه فضای سبز رشت مورد بی مهری قرار گرفته است، گفت : در مورد فضای سبز جایگاه مطلوبی در کشور نداریم و برخلاف همه شهر توسعه یافته که ساخت و ساز عمودی است در رشت به صورت افقی است و این باعث میشود سطح شهر رشت به فضاهای مسکونی اختصاص پیدا کند.

کارگرنیا با بیان ایکه در دوره چهارم بیشترین پارک احداث شده افزود: در دو سال اخیر توانستیم در حاشیه رودخانه ها ۱۶ پارک و یک پارک بزرگ مفاخر را احداث کنیم.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود در مورد پل های مکانیزه گفت: از دیگر کارهای شورای چهارم توجه به پل های مکانیزه بوده که ۷ پل مورد بهره برداری قرار گرفته است و امید داریم ۷ پل باقی مانده دیگر نیز اتمام یابد و مورد استفاده شهروندان قرار گیرد.

این عضو شورای شهر رشت به افتتاح زیر گذر شهید رجایی نیز اشاره کرد و افزودساخت پل به مدت ۲ سال طول کشید و در این مدت مردم در آن منطقه با مشکلاتی روبرو بودند اما چون این پل مکمل پل یخسازی بود با احداث آن بار ترافیکی در این محدوده کمتر شد.

با اجرای پروژه پارک آبی شاهد افزایش حضور گردشگران خواهیم بود

کارگرنیا با اشاره به تهیه ۳۰ بسته سرمایه گذازی اظهار کرد: مهم‌ترین طرح احداث پارک آبی است که با وجود فراخوان و برگزاری مناقصه این طرح اجرایی نشده است و در صورت ساخت سبب افزایش سفر مسافران به رشت خواهد شد.

این عضو شورا در مورد لندفیل سراوان نیز گفت: بعد از سال‌ها اقداماتی در راستای دفن بهداشتی و ایجاد سلول بهداشتی جدید انجام شد و امیدوارم در سال جدید با افزایش ظرفیت کود آلی مشکلات دفن زباله را کمتر کنیم تا مردم آن منطقه نیز رضایتمندی بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه بیشترین مسافر از سمت قزوین وارد رشت می شوند، افزود: اکنون ساماندهی ورودی شهر به سمت قزوین آماده شده است و مردم می‎توانند هم به صورت توقف و هم محیط ورزشی دوچرخه سواری از آن استفاده کنند.

 تملک حرائم رودخانه توسط شهرداری دیگر موردی بود که کارگرنیا درباره آن اظهار نظر کرد و افزود: بخش بزرگی از آزادسازی حرائم انجام شده است اما ساماندهی رودخانه‌ها نیاز به عزم ملی دارد و دولت باید در این بخش به کمک شهر و شهرداری بیاد تا بتوانیم این مشکل را به صورت کامل حل کنیم.

به شهردار رشت نمره قبولی می‎دهم

به گزارش دیارمیرزا کارگرنیا در رابطه با اختلافات شورا و شهرداری نیز اظهار کرد: شورا و شهرداری به تنهایی نمی‌توانند موفق باشند و کاری از پیش ببرند. شهرداری زمانی کارآمد خواهد بود که یک شورای قوی آن را حمایت و پشتیبانی کند و شورا نیز زمانی موفق خواهد بود که شهرداری به عنوان بازوی قوی آن عمل کند و اختلاف در بین این دو هرچقدر بیشتر باشد خروجی کارها نیز کمتر است.

این عضو شورای شهر رشت در ادامه اظهارات خود در خصوص عملکرد ثابت قدم شهردار رشت گفت: در بخش اجرایی به شهردار رشت نمره عالی می‌دهم اما در بخش ستادی ایشان باید اخلاق مدار باشند و به مدیران فرصت انجام کار بدهد. این را بارها به ایشان متذکر شدم اما در کل به ایشان نمره قابل قبولی می‎دهم.

کارگرنیا با بیان اینکه شورا با تصویب بودجه و منطبق کردن لوایح با بودجه نیمی از وظایف نظارتی خودش را انجام می‌دهد تصریح کرد: هیچ شورایی نمیتواند به صورت ۱۰۰ نظارت کامل بر شهرداری داشته باشد. در گذشته هم انحرافاتی وجود داشت و ناهماهنگی‌هایی بین شورا و شهرداری به چشم می خورد اما باید دید که آیا این ناهماهنگی به نفع شهر بوده یا افراد وابسته به مجریان.

آماده حضور در انتخابات هستم

وی در پایان اظهارات خود به انتخابات پیش رو نیز اشاره کرد و گفت: آماده حضور در انتخابات هستم و اگر بار دیگر مورد اعتماد مردم قرار گرفتم باز هم خدتمگذارشان خواهم بود.

Share