آغاز طرح ایمنی سفرهای دریایی ویژه نوروز ۹۶ در بندرانزلی

با انجام رژه شناورهای (اداره کل بنادر و دریانوردی، نیروی دریایی، هلال احمر، حفاظت از منابع آبزیان و همیاران ناجی مستقر در اتحادیه تعاونی قایقرانان بندر انزلی) در محدوده کانال دسترسی بندر انزلی، طرح ایمنی سفرهای دریایی نوروز ۱۳۹۶ در استان گیلان آغاز گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با انجام رژه شناورهای (اداره کل بنادر و دریانوردی، نیروی دریایی، هلال احمر، حفاظت از منابع آبزیان و همیاران ناجی مستقر در اتحادیه تعاونی قایقرانان بندر انزلی) در محدوده کانال دسترسی بندر انزلی، طرح ایمنی سفرهای دریایی نوروز ۱۳۹۶ در استان گیلان آغاز گردید.

مهرزاد نژاد اسم، معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان اعلام کرد: این طرح از تاریخ ۹۵/۱۲/۲۵ لغایت ۹۶/۱/۱۵ با همکاری کلیه ارگانها ی دولتی، نظامی و انتظامی مرتبط اجرا خواهد گردید و بالغ بر ۲۵ فروند شناور کوچک و بزرگ و یک فروند بالگرد بر تردد ایمن شناورها و قایقهای تفریحی نظارت دارند.

نژاد اسم در ادامه افزود که هدف اصلی این طرح فراهم نمودن بستری مناسب و ایمن برای گردشگران دریایی، کاهش سوانح دریایی و افزایش ضریب ایمنی سفرهای دریایی می باشد و از همه گردشگران درخواست کرد که حتما از قایقهای مجاز تعاونیهای قایقرانی و قایقهای با پلاک قرمز که راننده قایق دارای گواهینامه معتبر دریانوردی می باشد استفاده نموده و ضمن رعایت نکات ایمنی در حین قایق سواری حتما جلیقه نجات مناسب بپوشند و در صورت بروز هرگونه سانحه دریایی با شماره چهار رقمی ۱۵۵۰ مرکز هماهنگی نجات دریایی تماس حاصل نمایند. در این طرح ۱۵ بنر هشدار ایمنی دریایی در تمامی مبادی ورودی و شهرهای ساحلی استان گیلان نصب و بیش از ۱۰ هزار بروشور راهنمای سفرهای دریایی ایمن در سطح استان گیلان توزیع خواهد گردید.

Share