نماینده ولی فقیه در استان گیلان:

آبروها را نبرید و اختلافات را دامن نزنید | افراط و تفریط دلیل بر انقلابی بودن نیست

آیت الله قربانی با بیان اینکه کسانی که بی تحرک هستند بدانند، انقلابی بودن با حرف زدن به جا و قیام و مبارزه و روشنگری به جا است و با سکوت نمی شود انقلابی بود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت در مراسم بیست و چهارمین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد کشور با بیان اینکه مساجد مقدس ترین و بهترین مکان برای ساخت فرزندان دین مدار است، اظهار داشت: ما هرچه داریم از مساجد است و از زمان پیغمبر تا کنون عالمان ما مردم را با فرهنگ و اخلاقیات دینی آشنا کردند.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا، نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه ستارگان آسمان علم، ادب و تقوا امروز از این مساجد ظهور کردند، گفت: کافی را پس از گذشت هزارسال می خوانیم و از آن استفاده می کنیم اظهار کرد: ثواب استفاده از این مطالب به مولفان و نویسندگان آنها می رسد.

وی با اشاره به اینکه ما جیره خوار خوان عالمان دینی و قرآن شریف و عزیز هستیم، افزود: مهمترین مسئله امروز دنیا، مسئله آب است.

امام جمعه رشت همچنین ادامه داد: حفر چاه باید با اجازه و قانون کنده شوند و در صرفه جویی آب نیز باید دقت کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: هرچقدر هم که ثروت داشته باشیم و توانایی پرداخت آب بها را داشته باشیم اما نباید آب را اسراف کرد.

وی با اشاره به روز درختکاری و منابع طبیعی، گفت: یکی از مواردی که انسان بعد از مرگ از آن استفاده می کند غرس درخت است و برای کسی که درخت نشانده طلب مغفرت می کنند.

آیت الله قربانی با بیان اینکه درختکاری سنت بسیار خوبی است، اظهار کرد: گیلان به دلیل وجود درختان، جنگلها، آب، رودخانه، دریا و فضای آن به بهشت گیلان معروف شده است.

امام جمعه رشت برپایی انجمن های قرائت قرآن ورفع شبهات در شهر و روستا برای فراگیری مسایل دین و قرآن را سنت خوبی دانست و عنوان کرد: کسانی که مجالس دینی و احکام الهی برپا می کنند برکاتش حتی بعد از فوت به روحشان می رسد.

وی با اشاره به اینکه انتخابات نزدیک است، اظهار کرد: خیال نشود که تند و تیز حرکت کردن دلیل بر انقلابی بودن است و باید از افراط و تفریط پرهیز شود.

آیت الله قربانی با بیان اینکه کسانی که بی تحرک هستند بدانند، انقلابی بودن با حرف زدن به جا و قیام و مبارزه و روشنگری به جا است و با سکوت نمی شود انقلابی بود.

وی در پایان گفت: آبروها را نبرید و اختلافات را دامن نزنید تا انتخاباتی سالم برگزار کنیم.

Share