برای دومین سال پیاپی

«دیارمیرزا» با اقتدار برترین سایت خبری شمال و بیست و یکمین پایگاه خبری برتر کشور شد

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با کسب ۶۴.۶ امتیاز به عنوان بیست و یکمین پایگاه خبری برتر کشور معرفی شد و همچنین برای دومین سال پیاپی برترین رسانه شمال کشور شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دومین دوره ارزیابی پایگاه‌های خبری، بر اساس فرم‌های خوداظهاری و نظر کارشناسی کمیته هفت نفره رتبه‌بندی متشکل از اساتید ارتباطات و نمایندگان منتخب مدیران مسؤول پایگاه‌های خبری اعلام شد.

 فرم خوداظهاری رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری، در نیمه اول سال ٩۴، پس از شش جلسه بررسی به تصویب مدیران مسؤول پایگاه‌های خبری رسید. بر اساس شیوه‌نامه و شاخص‌های رتبه‌بندی، پایگاه‌های خبری به صورت داوطلبانه اقدام به ارسال فرم خوداظهاری به کمیته رتبه‌بندی کردند.

شاخص‌های خود اظهاری بر اساس عملکرد پایگاه‌های خبری در پاییز سال ۹۵ مورد ارزیابی قرار گرفت.

خوداظهاری حدود ۲۰۰ پایگاه خبری که فرم مستندات رتبه‌بندی را بر اساس شیوه‌نامه اعلامی ارسال کرده بودند در مرحله اول بررسی و ارزیابی شد که از این تعداد ۲۷ پایگاه خبری به دلیل رعایت نکردن ماده ۱۸ قانون مطبوعات از روند بررسی خارج شدند. این اقدام بر اساس شیوه‌نامه اعلامی انجام شده است.

کمیته رتبه بندی پس از ارزیابی و راستی آزمایی خوداظهاری‌ها نتایج اولیه را در قالب جدول امتیازات برای مدیران مسؤول پایگاه‌های خبری که در طرح رتبه بندی شرکت کرده بودند، ارسال کرد. پس از ارسال نتایج اولیه رتبه بندی پایگاه‌های خبری برای مدیران مسؤول، ۴٨ پایگاه خبری به نتایج اولیه رتبه‌بندی اعتراض داشتند و مستندات خود را تا پایان وقت اداری روز ۴شنبه ١٨ اسفند به دبیرخانه ارسال کردند. از ۴٨ اعتراض ارسالی ٣۶ پرونده بر اساس مستندات ارسالی بازبینی و بررسی شد و مدیران مسول ١٢ پایگاه خبری نیز در زمان مقرر شده در جلسه بررسی اعتراض حضور یافتند و مستندات خود را به اطلاع اعضای کمیته رتبه بندی رساندند.

برای مشاهده‌ی نتایج دومین دوره رتبه بندی پایگاه‌های خبری عمومی اینجا را کلیک کنید.

بر اساس کارشناسی صورت گرفته تابناک با ۹۰.۳ امتیاز، شفقنا با ۸۹.۳، نسیم آنلاین و عصرایران با ۸۹ امتیاز، فرارو با ۸۸.۵ امتیاز، ورزش ۳ با ۸۸ امتیاز، اقتصادآنلاین با ۸۱ امتیاز، جماران با ۸۰ امتیاز، خبرنامه دانشجویان ایران با ۷۹.۵ امتیاز، پارسینه با ۷۸ امتیاز و الف ۷۶.۵ در رده اول تا دهم برترین پایگاه های خبری کشور قرار گرفتند.

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با کسب ۶۴.۶ امتیاز به عنوان بیست و یکمین پایگاه خبری برتر کشور معرفی شد و همچنین برای دومین سال پیاپی برترین رسانه شمال کشور شد.

هنرآنلاین، افکارنیوز، شمانیوز، انصاف نیوز، رجانیوز، سینماپرس، خرداد، صبحانه، بهارنیوز، دانا از جمله سایت هایی هستند که بر اساس شاخص ها در رتبه پایین تر از دیارمیرزا قرار گرفته اند.

از دیگر سایت های استان گیلان که مورد ارزیابی داوران و اساتید برجسته ارتباطات قرار گرفته اند می توان به سایت خبری ۸ دی اشاره کرد که با ۴۴.۳ امتیاز در رده چهل و دومین پایگاه خبری برتر قرار گرفت.

پایگاه خبری گیل نگاه نیز با کسب ۲۴.۲ امتیاز در رده شصت و هشتم قرار گرفته است.

شایان ذکر است دوره بعدی رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری پس از اصلاحات لازم شاخص‌ها و در صورت تأیید مدیران مسؤول در پاییز ۹۶ اجرا خواهد شد.

کمیته رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری از ترکیب زیر تشکیل شده است: دو استاد ارتباطات به انتخاب مجمع روسای دانشکده‌ها و گروه‌های ارتباطات دانشگاه‌های تهران، دو مدیرمسؤول پایگاه‌های خبری عمومی و یک مدیر مسؤول پایگاه خبری تخصصی و یک سردبیر پایگاه خبری، همگی به انتخاب مدیران مسؤول خبرگزاری‌ها و مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی.

Share