در روستای نشرودکل بخش سنگر مطرح شد

۶۲۱ میلیون دلار سرمایه‎گذاری خارجی در گیلان | همکاری ادارات برای پروژه‎های گازرسانی

همزمان با دهه مبارک فجر مراسم گازرسانی به ۸۰ روستای گیلان با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همزمان با دهه مبارک فجر مراسم گازرسانی به ۸۰ روستای گیلان با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد.

این مراسم در بخش بخش سنگر شهرستان رشت با حضور سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع، استاندار گیلان و سایر مسئولان در روستای نشرودکل سنگر برگزار شد.

رشد اعتبارات دولتی در گیلان

فرماندار شهرستان رشت در این مراسم اظهار کرد: ۱۸۶ پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۳۶۸ میلیارد تومان در دهه فجر افتتاح شده است.

سیروس شفقی با بیان اینکه رشد اعتبارات دولتی ۲۰۰ درصد و بخش خصوصی ۸۰۰درصد بوده است اظهار کرد: این نشان از حمایت دولت تدبیر و امید دارد و می توان گفت رشد شکوفایی اقتصادی در ایران آغاز شده است.

وی افزود: امروز با دستان توانمند شما وزیر دفاع دولت تدبیر امید و استاندار گیلان شاهد گازرسانی به صورت تجمیع در گیلان خواهیم بود.

فرماندار رشت اظهار کرد: من به عنوان گیلانی بارها می‎شنیدم که چطور می‌شود لوله گاز از استان ما می‌گذرد اما این استان فاقد گاز است و امروز می‌بینم برکت نظام جمهوری اسلامی ایران است.

همدلی و همکاری ادارات برای پروژه های گازرسانی

مدیرعامل شرکت ملی گاز گیلان نیز در این مراسم با بیان که گازرسانی به روستای گیلان خواسته مردم بوده است یادآور شد: از سال ۹۳ تا سال ۹۶ به ۷۰ هزار خانوار از گاز بهره مند شدند و در فاز اول این پروژه گاز رسانی به ۱۳۰۰روستا بوده است و برای هر خانوار ۶ میلیون هزینه شده است.

جمشید ظهیری یادآور شد: در اجرای این پروژه ۳۰۰۰ هزار کیلومتر لوله گذاری کردیم و امروز ۱۰۰ هزار مشترک گاز در گیلان داریم. ۳۶۰میلیارد تومان برای گازرسانی به ۸۰ روستا هزینه شده است و امیدواریم به روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان سال ۹۶ گاز رسانی کنیم.

وی افزود: همدلی و همکاری بین ادارات باعث شد که ما به موقع این پروژه را به هدف برسانیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز گیلان با بیان اینکه شاهکار شرکت گاز در گیلان رقم خورده است افزود: گیلان را با ۹۴ درصد پوشش گازی میتوان گفت بار دیگر به استان سبز نام گذاری کنیم.

ظهیری در پایان اظهار کرد: در حال حاضر ۸ شهرستان سبز اعلام شده است.

دولت به سختی اعتبارات را تامین می‎کند

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۱ شهرستان از ۱۶ شهرستان گاز رسانی شده است و این یک نمونه از خدمات جمهوری اسلامی است. به برکت خون شهدا و مدیریت رهبری امن ترین کشور در منطقه هستیم و این مردم هیچ وقت نظام را رها نکردند.

نماینده مردم رشت با بیان اینکه میدانم این دولت با چه سختی اعتبارات را تامین میکند، افزود: استان گیلان نیر از این امر مستثنا نبوده و با این سختیها توانسته است خدمات خوبی به مردم بدهد.

وی با اشاره به بارش برف اخیر و انتقادات وارد آمده اظهار کرد: اگرچه مردم با مشکلاتی مواجه شدند اما خدارا شکر گاز قطع نشد.

جعفرزاده در پایان با اشاره به روز ۲۲ بهمن اظهار کرد: مطمئنم فردا همه مردم در راهپیمایی حضور پیدا خواهند کرد.

۶۲۱ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در گیلان

محمدعلی نجفی استاندار گیلان نیز در ادامه این مراسم با حضور همیشه در صحنه استاندار گیلان از تلاش های فرمانداران گیلان قدردانی کرد.

وی افرود: در شهرستان رشت ۵۹۶ درصد نسبت به سال گذشته پروژه ها رشد داشته است.

استاندار گیلان با بیان اینکه رشد پروژه های بخش خصوصی در استان گیلان ۴۰۰ درصد بوده است یادآور شد: این از برکت فضای خوبی است که در گیلان داریم.

نجفی اظهار کرد: سزمایه گذار های خارجی ۶۲۱ میلیون دلار در گیلان سرمایه گذاری کرده اند.

Share