با حضور فرماندار شهرستان رشت

۱۳ پروژه عمرانی در خشکبیجار افتتاح شد

در دومین روز از دهه فجر تعداد ۱۳ پروژه عمرانی در خشکبیجار با حضور فرماندار شهرستان رشت افتتاح شد.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در دومین روز از دهه فجر تعداد ۱۳ پروژه عمرانی در خشکبیجار افتتاح شد.

شفقی فرماندار شهرستان رشت در افتتاح پروژه ها گفت: فراهم کردن امکانات رفاهی برای مردم کشور توصیه های امام راحل و مقام معظم رهبری بوده است و امید داریم تا افتتاح چنین پروژه های برای مردم شریف شهرستان رشت بخصوص ساکنین خشکبیجار سبب خیر و رفاه شود.

وی در راستای تقاضای رییس آموزش پرورش خشکبیجار که درخواست اعتبار برای به پایان رساندن مدرسه پسرانه شهر خشکبیجار را ارائه کرده بود اظهار کرد: بنده همیشه اعتقاد بر این دارم که قولی که می‎دهیم باید به آن عمل کنیم. برای تخصیص اعتبار به این مدرسه تا پایان سال امکانش موجود نیست اما این قول را خواهیم داد تا در سال ۹۶ پیگیر باشیم.

شفقی اظهار کرد: با تجهیز، نوسازی و ساخت مراکز آموزشی فرزندانمان در آسایش و آرامش بیشتری تحصیل خواهند کرد و افراد موفق و با سوادی وارد جامعه خواهند شد و ایران بهتر و سربلندتری خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در مدتی کمی که فرماندار شهرستان رشت شدم تا کنون سه مرحله به خشکبیجار آمدم گفت: یکی از اقدامات خوبی که برای شهر خشکبیجار انجام شد تعریض جاده خشکبیجار به خمام است.

فرماندار شهرستان رشت افزود: جلسه ای که با استاندار داشتیم ایشان این موضوع را پذیرفتند و در همان جلسه برای اجرایی شدن این پروژه مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان اختصاص دادند تا کارهای اولیه انجام شود و سال آینده نیز برای پیشرفت این پروژه یک هم افزایی را خواهیم داشت.

شفقی از دیگر برنامه هایی برای خشکبیجار را تامین آب شرب اعلام کرد و گفت: توافق های بسیار خوبی با آبفار استان صورت گرفته و امید داریم به زودی چند روستای خشکبیجار که دارای آب شرب نیستند از این نعمت بهره مند شود.

خشکبیجار منطقه محروم است

در ادامه این مراسم بخشدار خشکبیجار با بیان اینکه این بخش از مناطق محروم است، یادآور شد: مسوولین و مدیران دولتی با نگاه ویژه به رفاه محرومین اقدامات خوبی را انجام داده اند که در حال حاضر ۱۳ پروژه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۴۴۶میلیون تومان در ایام الله دهه فجر افتتاح و به بهره برداری رسید.

گفتنی است در دومین روز از دهه فجر راه روستایی نوشر از توابع بخش خشکبیجار که در دو مرحله انجام شد مرحله اول ۱۴۰۰ متر و در مرحله دوم ۱۳۰۰ متر اسفالت شد و مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

از دیگر پروژها بهره برداری از مسکن مدد جویان کمیته امداد امام خمینی با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان است که از محل تسهیلات کم برخوردار بنیاد مسکن و کمیته امداد به صورت بلاعوض تامین شده است.

مقاوم سازی دبیرستان دخترانه نجاتی یکی دیگر  از پروژه ها بود که این دبیرستان با ۸ کلاس و زیربنای ۷۰۰ مترمربع و با هزینه ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

Share