مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان خبر داد:

۳۷۸ نفر از خدمات جمعیت هلال احمر بهره مند شدند

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه طی بارش برف در استان از شامگاه گذشته تا کنون، ۳۷۸ نفر از خدمات این سازمان بهره مند شدند، گفت: افراد حادثه دیده در قالب ۲۱ مورد عملیات امدادی از این خدمات برخوردار شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، مهدی ولی پور، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با بیان اینکه طی بارش برف در استان گیلان از شامگاه گذشته تا کنون، ۳۷۸ نفر از خدمات این سازمان بهره مند شدند، اظهار کرد: افراد حادثه دیده در قالب ۲۱ مورد عملیات امدادی در مسیرهای ارتباطی آستانه اشرفیه – لاهیجان- لنگرود- سیاهکل- املش- شفت – امام زاده هاشم – شفت  از خدمات امدادگران این جمعیت برخوردار شدند.

وی افزود: همزمان با بارش برف از شامگاه دیروز، امدادگران این جمعیت آماده باش بوده و عملیات امداد رسانی به مسافران گرفتار در برف توسط ۱۸۰ نجاتگر ، ۹۶ نفر از نیروهای ویژه امدادی (تیم واکنش سریع) ، ۴۲ نفر از پرسنل، با استفاده از ۳۲ دستگاه آمبولانس و خودرو کمک دار در حال انجام است.

ولی پور همچنین از امدادرسانی به ۱۱۷ خانوار گرفتار در مسیرهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: ۳۷۸ نفر از افرادی که در مسیرهای آستانه اشرفیه به رشت  و امام زاده هاشم دچار توقف شده بودند امداد رسانی کرده است.

وی با اشاره به اینکه در جریان امدادسانی ۷ زن باردار در شهرهای رشت ، آستانه اشرفیه ، سیاهکل، شفت و امام زاده هاشم و همچنین ۴ بیمار دیالیزی و ۲ بیمار قلبی و یک نفر که به دلیل سقوط نیاز فوری به انتقال به مراکز درمانی را داشتند به بیمارستان های امام رضا(ع) شفت – کوثر آستانه – الزهرا (س) رشت منتقل شدند.

ولی پور به عنوان رئیس کارگروه امداد و نجات استان اذعان کرد: در راستای تعاملات بین سازمانی و هم افزایی بین دستگاه ها ۹ دستگاه خودرو شامل ۵ دستگاه آمبولانس به مرکز اورژانس – ۲ دستگاه در پاکسازی معابر شهری – ۱ دستگاه خودروی کمک دار به مرکز فوریت های برق و یک دستگاه خودرو کمک دار به مرکز فوریت های گاز اعزم شدند.

Share