تداوم ایجاد بحران توسط مربی پرتغالی

کی‌روش دستیاران ایرانی‌اش را اخراج کرد؟ | با رفتن من در فوتبال ایران صلح می‌شود

کارلوس کی روش که به فدراسیون رفته بود در پایان جلسه خود با رییس فدراسیون فوتبال گفت: به نظر نمی آید که رسانه ها دلتنگ من شده باشند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کی روش که از بازگشت دستیاران به اردو بعد از آزاد کردن آنها و مرخص کردنشان از تمرین در دبی به خشم آمده، تمام اعضای ایرانی کادر خود را در فهرست خروج قرار داده و از فدراسیون خواسته افراد جدیدی را جایگزین این مربیان کنند.
این افراد شامل مربیان، کادرپزشکی و حتی راننده و مترجم او می شوند و کی روش امروز با حضور در فدراسیون فوتبال با یک راننده جدید نشان داد که روی تصمیم خود ایستاده است. سرمربی تیم ملی ایران قصد دارد از مربیان و پزشکان خارجی در کادر جدید استفاده کند اما فدراسیون فوتبال به هیچ وجه درخواست وی را نپذیرفته است.
در شرایطی که اردوی تیم فوتبال ایران برای دو بازی دهه اول فروردین در آخرین روزهای سال تشکیل می شود، فدراسیون فوتبال به دنبال یک راه مسالمت آمیز برای حل بحران تیم ملی است اما تا به امروز موفقیتی در این زمینه به دست نیامده اگرچه فدراسیون به کی روش اعلام کرده تحت هیچ شرایطی به او اجازه نمی دهد که مربیان ایرانی را از کادر خود کنار بگذارد؛ چراکه کار این افراد کنار سرمربی تیم ملی در قرارداد وی قید شده و البته بخشی از سرمایه گذاری فوتبال ایران روی مربیان است.
علت ناراحتی کی روش از کادر خود، عدم تمکین آنها از فرمان ترک اردوی دبی و بازگشت آنها به باشگاه ایرانیان است در حالی که کی روش عقیده دارد حرف اول و آخر در این زمینه و تصمیم گیری ها کاملا با خود او و منحصر به اوست و بازگشت کادر به اردو نافرمانی آنها در مقابل سرمربی تیم ملی بوده است.

کی‌روش: با رفتن من در فوتبال ایران صلح می‌شود

کارلوس کی روش که به فدراسیون رفته بود در پایان جلسه خود با رییس فدراسیون فوتبال گفت: به نظر نمی آید که رسانه ها دلتنگ من شده باشند. من در جایگاهی نیستم که درباره مفاد جلسه با رسانه ها صحبت کنم. شما باید این مفاد را از رییس فدراسیون بپرسید زیرا مفاد آن خصوصی است.
او درباره برکناری دستیاران ایرانی اش گفت:این خبر صحت ندارد، برنامه‌های ما بر اساس چرخه تمرینات است و به همین دلیل به برخی از افراد نیاز نداریم. آن چیزی که دارد اجرا می شود برنامه های کنفدراسیون فوتبال آسیاست و همچنین باشگاههای آسیا و لیگ فوتبال. به این ترتیب ما فقط ۴ روز برای مسابقه مقابل قطر زمان داریم و نمی خواهیم خللی در این زمینه ایجاد کنیم.
سرمربی تیم ملی گفت: بعد از اردوی دوبی هیچ مصاحبه ای نکردم. اگر این کار را می کردم حتما فدارسیون به من هشدار می داد که نباید چنین کاری انجام دهم.
کی روش در ادامه گفت: ما سه تا برنامه پیشنهادی داشتیم که برای آماده سازی تیم ملی باید اجرا می کردیم. در هر فاز که اجرا می کردیم با مشکلاتی مواجه شدیم. اما ظاهرا باید دقیقا مطابق برنامه های فیفا کار انجام پذیرد. بعد از برگزاری بازیها اگر ایرادی باشد من در جایگاهی نیستم که جواب بدهم و باید متخصصین بگویند که چرا در دو بازی پیش رو چنین عملکردی از خود نشان دادیم.
او ادامه داد: اگر برای برخی تیم های حاضر در لیگ قهرمانان، این برنامه اجرا شود سایر تیمها با چنین شرایطی معترض خواهند شد.
کی روش درباره اختلافاتش با برانکو و این که نتوانسته مچ برانکو را بخواباند، گفت: ما آرزوی موفقیت برای پرسپولیس و سایر تیمهای حاضر در جام باشگاههای آسیا می کنیم. با توجه به این که برانکو می گوید بازیکنان در اردوی تیم ملی ۳ کیلو اضافه وزن پیدا می کنند بازیکنان را در اختیار باشگاهها می گذاریم تا با برنامه مربیان، بازیکنان به آمادگی کامل برسند. من درباره تیم ملی صحبت می کنم نه درباره برانکو.
چیزی که بسیار مهم است برقراری صلح و یکنواختی در فوتبال است. ما ۳ برنامه داشتیم که بر اساس برنامه های قبلی بود اما اجرا نشد. ظاهرا تمام مسایل به مشکل افتاد. قوانین فیفا وقتی خوب است که برای همه باشد نه این که شامل استثنائات باشد. در دسامبر ۲۰۱۶، تیم ملی ایران سالی بدون باخت را به جا گذاشت و همچنین ایران ۴ سال مداوم بهترین تیم رنکینگ فیفا شد. این ها باعث شادابی و طراوت بین علاقه مندان فوتبال ایران شد. واقعیت های فوتبال ایران در سال ۲۰۱۶ این ها بود. اما در ژانویه ۲۰۱۷ ما شاهد یک هرج و مرج بودیم. در فوتبال برخی روابط متشنج شد. جواب من این نیست که چرا شرایط این طور شده بلکه باید ببینیم چه کسانی موجب این اتفاقات شده اند. من نباید پاسخ این سوال را بدهم.
کی روش در خاتمه گفت: وظیفه من این است که فوتبال ایران نیاز به آرامش، ثبات، یکنواختی و هماهنگی دارد و ایران برای حضور در برابر قطر و چین به هماهنگی و حمایت همه جانبه نیاز دارد. به نظر می رسد که صلح و آرامش در فوتبال ایران با رفتن من ایجاد خواهد شد.

Share