یک روز پس از تشییع آتش‌نشان‌ها

کشف ۲ قطعه از اجساد مفقودان پلاسکو در نخاله‌های دپوشده

تنها یک روز پس از تشییع پیکر ۱۶ آتش‌نشان شهید فاجعه پلاسکو و تحویل پیکر ۵ مفقود غیرآتش‌نشان به خانواده‌هایشان، سازمان پزشکی قانونی خبر داده که دو قطعه جسد از میان نخاله‌های تلنبار شده در هرندی، کشف شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پس از شناسایی پیکر ۱۶ آتش‌نشان شهید، مراسم تشییع پیکر و تدفین آنها برگزار شد. همچنین تاکنون ۵ پیکر به خانواده های مفقودان غیرآتش‌نشان تحویل شده است؛ ۴ مورد را پزشکی قانونی اعلام کرده و یک مورد هم یکشنبه‌شب خانواده قاسم شجاعی، نگهبان پلاسکو اعلام کردند که پیکرش شناسایی شده است.

اما اکنون سازمان پزشکی قانونی خبر می‌دهد دو قطعه جسد از میان نخاله‌های تلنبار شده در هرندی، کشف شده است. این خبر ایرنا به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی منتشر کرده است.

امروز روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد «صبح امروز دو قطعه از اجساد جان باختگان حادثه پلاسکو در منطقه هرندی که نخاله‌ها و ضایعات ساختمانی این حادثه به آنجا منتقل شده بود، کشف شد.

این قطعات پیدا شده به مرکز پزشکی قانونی در کهریزک منتقل شده است و از آنها آزمایش DNA و همچنین پیکر شناسی گرفته خواهد شد. همچنین این آزمایش بعد از مطابقت با نمونه های گرفته شده از خانواده های مفقودین احراز هویت داده خواهدشد و نتیجه آن هم اعلام می شود.»

همچنین احمد شجاعی، رئیس پزشکی قانونی کشور به یکی از خبرگزاری‌ها در این باره گفته است: «احتمال دارد که این قطعات مربوط به پیکرهای جدید بوده و یا اینکه تکه‌هایی از پیکر و اجساد کشف شده در روزهای اخیر باشد. این دو قطعه شامل یک قطعه کوچک و یک جسد نصفه است، تشخیص هویت این دو قطعه تا فردا مشخص خواهد شد.»

گفتنی است در زمان آواربرداری اعلام شد ۱۰ خانواده مفقود شدن یکی از اعضای خود را به پلیس آگاهی اعلام کرده اند، پزشکی قانونی نام ۴ مفقود غیر آتش‌نشان را اعلام کرد و روز گذشته هم خانواده قاسم شجاعی از شناسایی پیکر او خبر دادند.

Share