رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت خبر داد:

کشف لاشه گراز، پرندگان وحشی و اسلحه قاچاق در شفت

با عملیات مشترک یگان حفاظت محیط زیست و پلیس امنیت شهرستان شفت، لاشه یک راس گراز و پرندگان وحشی و اسلحه قاچاق کشف و ضبط شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا لاشه یک رأس گراز، دو قطعه مرغابی، یک قطعه خوتکا و چهار قطعه پرنده توکا بهمراه یک قبضه اسلحه قاچاق و یک قبضه اسلحه تکلول با عملیات مشترک یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شفت و پلیس امنیت نیروی انتظامی کشف و ضبط شد.

رضا زمانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت در این خصوص گفت: با توجه به گزارش و همکاری همیاران محیط زیست در یکی از روستاهای شهرستان شفت مبنی بر شکار غیرمجاز گراز و پرندگان وحشی توسط تعدادی از شکارچیان منطقه، یگان حفاظت محیط زیست با همکاری پلیس امنیت شهرستان شفت، پس از جمع آوری اطلاعات تکمیلی و ردیابی محلهای اختفاء گونه های شکار شده و نیز آلات و ادوات شکار، با هماهنگی مرجع قضائی شهرستان در یک عملیات غافلگیرانه نسبت به کشف و ضبط لاشه یک رأس گراز، دو قطعه مرغابی، یک قطعه خوتکا و چهار قطعه پرنده توکا از سه نفر از شکارچیان متخلف منطقه به همراه دو قبضه اسلحه تکلول که یک قبضه از سلاحها قاچاق و فاقد مجوز میباشد شد.

وی تصریح کرد با توجه به اینکه شکار هر گونه جانوران وحشی اعم از پرندگان و پستانداران در حال حاضر ممنوع میباشد بنابر این عمل نامبردگان جرم محسوب شده و بر اساس قوانین شکار و صید و قانون مجازات اسلامی جهت طی مراحل قضائی تشکیل پرونده شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت گفت مبلغ ضرر و زیان یک رأس گراز ۸،۰۰۰،۰۰۰ ریال، مرغابی ۱،۰۰۰،۰۰۰ ریال، خوتکا ۱،۰۰۰،۰۰۰ ریال و هر قطعه توکا ۲،۰۰۰،۰۰۰ ریال میباشد.

زمانی گفت: با نظر به ممنوعیت شکار در استان گیلان، از عموم مردم تقاضاء داریم ضمن پرهیز از هر گونه مبادرت به شکار و صید گونه های وحشی، همکاری لازم را با یگان حفاظت محیط زیست شهرستان داشته باشند.

Share