شعبانپور در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راهداری گیلان

کشته شدن ۵۸۱ نفر در جاده های گیلان | بارش برف در گیلان سنگین است

شعبانپور با اشاره به پیش بینی بارش برف سنگین در پایان هفته گفت: سه منطقه رشت با تمام بخش‎های آستانه، سیاهکل و لاهیجان بیشترین بارش ها را خواهند داشت

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آئین تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان با حضور معاون وزیر و ریاست سازمان حمل و نقل جاده ای کشور پیش از ظهر امروز در رشت برگزار شد.

گلسرخی مدیر دفتر جمعیت طرفداران ایمنی راههای استان گیلان در این مراسم با بیان اینکه قبول مسوولیت در جمهوری اسلامی یک تکلیف است، یادآور شد: موفقیت در هر کاری حاصل یک دستاورد گروهی است.

وی با بیان اینکه مهندس آل محمدی انسانی متعهد و خدمتگذار بوده، افزود: یکی از اقدامات خوب ایشان تشکیل همین جمعیت طرفداران ایمنی راهها بوده است.

وی افزود: استان ما حادثه خیز، پرگردشگر و متراکم است و بعضا بزرگراه ها در داخل شهرها قرار دارد و می بایست حمایت های معنوی و مادی در مورد راهداری انجام گیرد.

گلسرخی در پایان با قدردانی از آل محمدی برای نازک کار آرزوی توفیق کرد.

کشته شدن ۵۸۱ نفر در جاده های گیلان

شعبان پور معاون امور عمرانی استانداری گیلان نیز در این مراسم با قدردانی از زحمات راهداری گیلان و آل محمدی در برف اخیر اظهار کرد: نیروهای راهدار ما تجربه داشتند اما جنس برف و سرعت بارش برف متفاوت از گذشته بود و ۱۲ ساعت ۵۰ سانتی متر برف بارید.

وی با بیان اینکه در تصمیم گیری ها تمام اتفاقات بررسی میشود یادآور شد: وقتی ۸۰ سانتی برف می بارد قرار نیست که اتفاقی نیفتد.

شعبان پور، گیلان را یک استان گردشگر پذیر دانست و گفت: وقتی یک روز تهران تعطیل شود تعداد گردشگر ورودی به گیلان زیاد میشود.

معاون امور عمرانی استانداری گیلان با انتقاد از مسئولان کشور اظهار کرد: در اختصاص بودجه به گیلان جمعیت ۲.۵ میلیون مسافر دیده نمی شود.

این مسئول با بیان اینکه در سه سال گذشته در بخش راه سازی اتفاقات خوبی افتاده است، اظهار کرد: آسفالت راه روستایی از ۳۹ درصد به ۵۰ درصد رسیده است و امید داریم این رشد بیشتر شود.

شعبانپور با بیان اینکه راه های فرعی در گیلان بی معنا بوده و همه راه ها تبدیل به راه اصلی شده اند اظهار کرد: در بخش لجستیکی ماشین الات فرسوده هستند و عمرشان به ۲۲ سال رسیده است.

وی با بیان اینکه ۹۶ نقطه حادثه خیز گیلان مشخص شده است، اظهار کرد: میزان تلفات جاده ای در گیلان تا ۲۶ بهمن ۵۸۱ نفر بوده که ۹۰ درصد بومی بوده است.

دوربرگردان استاندارد در گیلان وجود ندارد / بارش برف در گیلان سنگین است

به گزارش دیارمیرزا معاون امور عمرانی استانداری گیلان اظهار کرد: ایجاد دور برگردان ها در جاده ها خوب انجام نمی‎شود. تا کنون دور برگردان استاندارد ندیده ام و خواهش من این است که این دور برگردان ها تا استاندار نشود راهداری تحویل نگردد.

وی در مورد کنار گذرها گفت: کنار گذرهای لنگرود و انزلی بسیار طول کشیده است و سبب مشکلاتی برای مردم شده است.

شعبانپور در ادامه اظهارات خود با اشاره به پیش بینی بارش برف سنگین در پایان هفته گفت: سه منطقه رشت با تمام بخش‎های آستانه، سیاهکل و لاهیجان بیشترین بارش ها را خواهند داشت و طبق گزارش هواشناسی در این مناطق بیش از ۸۰ سانتی متر برف خواهد بارید و با طوفان همراه خواهد بود.

وی از تشکیل ستاد مدیریت بحران در سطح ۱۶ فرمانداری گیلان خبر داد و گفت: از ماشین آلات و امکانات سپاه، بسیج و هلال احمر استفاده میکنیم.

گفتنی است محمد رضا نازک کار به عنوان مدیرکل جدید راهداری و حمل و نقل جاده ای استان معرفی شد.

Share