فرماندار رودبار خبر داد:

کارگران کاشی گیلانا به منظور دریافت مستمری به تامین اجتماعی معرفی می‌شوند

فرماندار رودبار به تعطیلی کارخانه کاشی گیلانا در این شهرستان اشاره کرد و گفت: کارگران کاشی گیلانا به منظور دریافت مستمری به تامین اجتماعی معرفی می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  به نقل از فارس، اسماعیل میرغضنفری با اشاره به پیگیری‌های متعدد مسؤولان استانی و رودبار به منظور برطرف کردن مشکلات کارخانه کاشی گیلانا اظهار کرد: روز چهارشنبه هفته گذشته آخرین جلسه تصمیم‌گیری در مورد کارخانه مذکور در رودبار برگزار شده است.

وی به معرفی کارگران کارخانه کاشی گیلانا از مبادی قانونی به تامین اجتماعی برای دریافت مستمری اشاره کرد و افزود: مدت شش ماه مقرر شد به منظور ایجاد فرصت برای کارخانه کاشی گیلانا کارگران این کارخانه از مستمری تامین اجتماعی استفاده کنند.

فرماندار رودبار با بیان اینکه مدیریت کنونی کارخانه کاشی گیلانا مدت شش ماه فرصت دارد مشکلات این کارخانه را برطرف کند، تصریح کرد: اگر در مدت مذکور مدیریت کارخانه نتوانست مشکلات را برطرف کند موضوع واگذاری جدی است و کارخانه باید به مجموعه‌ای جدید واگذار شود.

میرغضنفری، تعداد کارگران کارخانه کاشی گیلانا را ۱۴۰ نفر اعلام کرد و گفت: در مدت مذکور کارگران در قالب بیمه‌کاری زیر پوشش تامین اجتماعی هستند.

وی با اشاره به اینکه کارگران کارخانه کاشی گیلانا به طور مستمر مدت چهار تا پنج ماه حقوق دریافت نکردند، بیان کرد: در مدت مذکور کارخانه به دلیل نداشتن مواد اولیه و مشکلات تعطیل بود.

فرماندار رودبار، معوقات کارگران کارخانه کاشی گیلانا را متفاوت دانست و متذکر شد: از سال‌های گذشته بعضی از کارگران مدت ۱۷ تا ۲۰ ماه حقوق نگرفتند و حتی تعدادی از کارگران بیش از ۲۰ ماه حقوق دریافت نکردند.

Share