عضو شورای شهر رودسر

چرا در سه سال گذشته این انتقادات به نام دلسوزی وجود نداشت؟ | از خواب بیدار شویم

کاظمی با انتقاد به برخی از مخالفین در مصوبات شورای شهر بیان داشت: برای من این سوال پیش آمده چگونه از سال ۹۲ تا ابتدای سال ۹۵ چندین و چند مورد مجوز ترک تشریفات صادر شد اما هیچ بحران و رخداد ناگواری در کار نبود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه علنی شورای شهر رودسر با حضور تمامی اعضا شورای شهر تشکیل شد.

مجتبی کاظمی بعنوان منشی شورای شهر در این جلسه با بیان موضوعات مطروحه گفت: در نامه اول شهردار محترم برای عقد قرارداد با پیمانکار آسفالت کوچه های ۱۴ و ۱۷ شهرک شهید رجایی، بدلیل تسریع در فرآیند انجام پروژه، مجوز ترک تشریفات دریافت نمودند و در مصوبه دیگر، درخواست ارائه شده به شهرداری از سوی اداره آب و فاضلاب شهری مبنی بر اختصاص یک قطعه زمین به منظور جانمایی و تعبیه ایستگاه تصفیه خانه فاضلاب شهری در حاشیه رودخانه عبوری از کنار پارک ملت، مطرح و به تصویب قاطع رسید.

کاظمی افزود: این اقدام یکی از کارهای ارزشمند و ماندگار برای تامین آب زراعی و ارتقا کیفی مسئله زیست محیطی و کاهش آلایندگی آب های ناشی از فاضلاب شهری است که چندین سال به شکل سنتی و مستقیم و بدون هیچگونه اقدام فنی و تصفیه و کاستن خطرات آلاینده های مضر، وارد رودخانه ها می شده و می شوند.

وی اظهار داشت: پس از تصویب این دو موضوع، دفترچه تعرفه عوارض خدمات سال ۹۶ به صورت خلاصه مطرح و برای تصمیم گیری نهایی به هفته آتی موکول شد.

بودجه ۳۰ میلیارد تومانی شهرداری رودسر

این عضو شورای شهر ادامه داد: در این جلسه نیز بودجه پیشنهادی سال ۹۶ با ارزش ریالی ۳۰۰ میلیارد تقدیم شورا شده است تا اعضای شورا راجع به آن بحث و بررسی های مقدماتی را انجام دهند و در نهایت برای اجرا، پس از تصویب، به شهرداری ابلاغ شود.

چرا در سه سال گذشته این انتقادات به نام دلسوزی وجود نداشت ؟

کاظمی با انتقاد به برخی از مخالفین در مصوبات شورای شهر بیان داشت: برای من این سوال پیش آمده چگونه از سال ۹۲ تا ابتدای سال ۹۵ چندین و چند مورد مجوز ترک تشریفات صادر شد اما هیچ بحران و رخداد ناگواری در کار نبود یا حتی مزایده های کاملا صوری انجام می گرفت و هیچ فردی حتی اطلاع کافی را نداشت یا اگر هم داشت لب به تعریف و تمجید می گشود اما امروز که در جریان بیشتر پروژه ها و اقدامات هستیم بدنبال ایجاد بحران بوده و فضا را متشنج ساخته ایم.

وی متذکر شد: نمونه پروژه های بحرانی قابل مطرح، پروژه ۲۰۰ میلیون تومانی ماهی فروشان است که با ضعیف ترین کارشناسی در انتخاب نوع موزاییک پس از نظارت دقیق و سفت و سخت شورا البته برخی از اعضا تا مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان کاهش یافت.

عضو شورای شهر رودسر ادامه داد:نمونه دیگر، پروژه لوله گذاری دفع آبهای سطحی بود که با قیمت بالاتر و بدون اطلاع اعضا به پیمانکار داده شد و پس از اتمام کار از شورا مجوز ترک تشریفات خواسته شد، برایم جالب است چگونه تغییر موضع ۱۸۰ درجه ای از دو سال گذشته بوقوع پیوسته است ؟

کاظمی افزود: در ارتباط با ترک تشریفات تلویزیون شهری باید عرض کنم، دو متقاضی یک نفر از شهر لنگرود و یک نفر از شهر رودسر قیمت پیشنهادی خود را به شهرداری تقدیم کردند و شهرداری نیز بدلیل کمبود زمان در اجرا آن و اولویت بومی بودن پیمانکار تقاضای ترک تشریفات از شورا را نمود که طبق قانون می توان با داشتن طرح توجیهی این مجوز از جانب شورا صادر گردد و پس از بررسی دلایل توجیهی و قیمت پیشنهادی بیشتر برای پرداخت اجاره زمین به شهرداری توسط پیمانکار بومی، اجازه ساخت و بهره برداری برای ایشان صادر شد که به حق ایشان به وعده خود عمل نموده و پس از ۷ سال در روز وعده داده شده اولین تلویزیون شهری شهر رودسر را روشن نمودند.

وی عنوان کرد: بیان این نکته برای روشن شدن اذهان خالی از لطف نیست که شهرداری رودسر سال گذشته آگهی مزایده تلویزیون شهری را از طریق جرائد محلی منتشر نمود اما هیچ متقاضی ای در مزایده حاضر نشد و حتی پس از آن اداره میراث بعنوان شاکی وارد عمل شد که پس از حضور مهندس پورقربان بعنوان شهردار جدید رودسر با مکاتبات و پیگیری های مداوم و با حمایت فرماندار محترم و نماینده محترم مجلس و البته کارشناسی و جانمایی توسط کارشناسان اداره میراث مجوز را اخذ نمودند.

با ایرادات نادرست کام مردم را تلخ می‌کنند

کاظمی با بیان اینکه سوال من این است که تا به امروز بزرگواران مخالف کجا بودند ؟ افزود: تا کنون چه کمکی در این زمینه کرده اند؟!حال که کار به سرانجام رسیده است چرا می خواهند با ایرادهای نادرست کام خود را و سایر اعضا را تلخ نمایند ؟ واقعا چرا ؟!

وی با تاکید بر اینکه در ۲ ماه باقیمانده به انتخابات با این رفتارهای نادرست خود را ناجی معرفی نکنیم بیان داشت: ۳ سال داد زدم که تدوین بودجه و اجرای پروژه ها حتی نام کوچه ها را قید نماییم تا شهردار بر همان اساس ورود نماید اما دوستان مخالفت نمودند.

این عضو شورای شهر افزود: اعضای شورای مخالف با مصوبات دنبال بهانه گیری نباشند، بهتر است از خودم بگویم که باید از خواب غفلت بیدار شوم و اگر دلسوزی می خواهیم داشته باشیم این رفتارها دلسوزی نامیده نمی شود چرا که در طول سه سال گذشته اشتباهات به وفور دیده شد اما آن زمان هیچ انتقادی نشد.
کاظمی در پایان گفت: بهتر است در دو ماه باقیمانده به فکر جبران عقب ماندگی ها باشیم و در حامی شهرداری که تا ۱۰ شب حتی در شهرداری به کار می پردازد تا شاید از شرمندگیمان در قبال مردم فهیم رودسر بکاهیم.

استفاده از قانون ترک تشریفات برای موارد بحرانی است

عزت الله ابوطالبی عضو شورای اسلامی شهر رودسر نیز اظهار کرد: استفاده از قانون ترک تشریفات برای موارد عادی، باعث تضییع حقوق شهروندان با دستگاه مجری و عدم دخالت و نظارت سازمان بازرسی می شود و تاکید میکنم استفاده از قانون ترک تشریفات صرفا برای موارد بحرانی و خیلی ضروری و حیاتی است نه برای هر کسی که می خواهیم اعمال نفوذ نماییم یا کسی را در پروژه دخالت دهیم.

ابوطالبی گفت: همانطوری که در قانون آمده و تاکید شده است ترک تشریفات صرفا در موارد خاص و برای شرایطش خاص پیش بینی شده است و نمی توان در شرایط عادی از آن استفاده نمود.

این عضو شورا اظهار کرد: برای هر کاری اعم از اجرای پروژه ها و برگزاری مزایده ها و مناقصه ها قانون الزامات و آیین نامه های مربوطه اعم از به مناقصه و به مزایده گذاشتن پروژه ها و نحوه مشارکت پیمانکاران در مناقصه ها و مزایده ها، اصل رقابت، صرفه، صلاح دولت و دستگاه مجری را لحاظ کرده است. اجرای این قانون باعث می شود تا فضای رقابت سالم با استفاده از موازین قانونی برای همه فراهم شود.

ابوطالبی تاکید کرد : عدم برگزاری مناقصه ها و حتی مزایده ها عدم کنترل و شاید هم شائبه فساد را هم فراهم می‌سازد.

Share