پیکر آخرین آتش‌نشان پیدا شد/جستجو برای یافتن پیکر دیگر شهروندان

پیکر آخرین آتش نشان شهید از زیر آوار پلاسکو خارج شد. به این ترتیب، تعداد شهدای آتش نشان با احتساب آتش نشانی که در بیمارستان به شهادت رسید، به ۱۶ تن رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پیکر آخرین آتش نشان شهید از زیر آوار پلاسکو خارج شد. به این ترتیب، تعداد شهدای آتش نشان با احتساب آتش نشانی که در بیمارستان به شهادت رسید، به ۱۶ تن رسید.
با ورود به هشتمین روز از واقعه پلاسکو، عملیات آواربرداری حادثه آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان تجاری و اداری پلاسکو در مرکز تهران، همچنان ادامه دارد. این ساختمان با قدمت بیش از ۵۰ سال پنج‌شنبه ۳۰ دی‌ماه چند ساعت پس از وقوع آتش‌سوزی فرو ریخت. تعدادی از آتش‌نشانان و شهروندان عادی زیر آوار گرفتار شدند که تاکنون پیکر ۱۹ نفر زیر آوار کشف شده است. از این تعداد ۱۵ نفر آتش نشان و ۴ نفر از شهروندان عادی هستند.

آخرین اخبار از عملیات امدادرسانی و آواربرداری به شرح زیر است:

مسعود قادی پاشا، مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: با انجام پیکرشناسی و آزمایش های ژنتیک روی قطعات بزرگ، اجساد و بقایای انسانی ارجاعی به مرکز تشخیصی-آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران طی روز چهارشنبه و پنجشنبه، ۶ و ۷ بهمن‌ماه، هویت ۴ آتش‌نشان دیگر مشخص شد.

به گفته قادی پاشا، انجام آزمایشات پیکرشناسی و ژنتیک روی قطعات بزرگ، اجساد و بقایای انسانی ارجاعی حادثه پلاسکو، به صورت شبانه روزی همچنان ادامه دارد.

با تعیین هویت ۴ آتش نشان دیگر، جمع پیکرهای شناسایی شده به ۱۰ نفر رسید.

پیکرهای جدید شناسایی شده به شرح زیر است:

۷. علی مستوفی
۸. حسین حسین زاده
۹. محمد اقایی قادرلو
۱۰. حسین سلطانی.

اسامی ۶ نفر از جانباختگان حادثه پلاسکو که‌ قبلا تعیین هویت شده بودند به  شرح است:
آتش‌نشانان: بهنام میرزاخانی، علی امینی، فریدون علی تبار.
سایر افراد: حیدر پهلوانی، جواد حسینقلی زاده، محمود محسنی.

Share