آخرین وضعیت بودجه سال 96 شهرداری رشت در گفتگوی رسولی با دیارمیرزا

تنها ۳۵ درصد بودجه ۹۵ محقق شد | پیش‌بینی تصویب بودجه ۹۰۰ الی هزار میلیاردی برای سال ۹۶

رسولی با بیان اینکه از بودجه ۸۵۰ میلیارد تومانی سال ۹۵ تنها ۳۸ درصد آن محقق شده است، افزود: پیش بینی میکنم از بودجه پیشنهادی یک هزار و ۲۸۰ میلیارد تومانی شهرداری رشت رقمی بین ۹۰۰ الی یک هزار میلیارد توسط شورا مصوب شود.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا رسولی عضو شورای شهر رشت در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا درباره آخرین وضعیت لایحه بودجه شهرداری رشت اظهار کرد: لایحه بودجه مدتی است که به شورا آمده است و برای بررسی به این لایحه باید جلسات متعدد تلفیق برگزار شود تا به صورت دقیق و موشکافانه بررسی شود.

این عضو شورای شهر رشت یادآور شد: به همین منظور جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک لغو شد تا جلسه تلفیق برای بررسی بودجه با سرعت بیشتری انجام شود و به نظر بنده برای رسیدن به یک تصمیم درست نیاز به برگزاری ۱۰ جلسه کمیسیون تلفیق داریم.

رسولی با بیان اینکه سال گذشته بودجه شهرداری رشت به موقع در شورا تصویب نشد، افزود: بودجه سال ۹۵ شهرداری در شهریور مصوب شد و این یعنی عملا شهرداری شش ماه از سال را بدون بودجه کار میکرد و امسال باید تلاش کنیم تا چنین مشکلی بوجود نیاید.

وی با تاکید بر اینکه باید نگاهمان را به بودجه تغییر دهیم، گفت: بودجه دارای دو بخش مجزا است. یک بخش در ردیفهای درآمدی است که در صفحات ابتدایی بودجه قرار دارد و به دفترچه عوارضی که تصویب شده است بر می‌گردد و بخش دیگر زمان بیشتری می‌برد چون باید تک تک ردیف ها و کدها بررسی شود. در جلسه امروز کمیسیون تلفیق این افزایش ها بررسی و مشخص شد که درآمدها رشد منطقی و قابل قبولی نداشته است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت اظهار کرد: در بودجه تمام شهر بزرگ کشور آیتمی به نام چرخه اقتصادی یا چرخه نقدی وجود دارد و برای اولین بار است که در رشت اتفاق می افتد که از درآمدهای غیر نقدی و وام ها برای تحقق پیش بینی های لازم در بودجه استفاده میشود.

تنها ۳۵ درصد بودجه سال ۹۵ محقق شد

رسولی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم با شهر همانند یک مغازه برخورد کنیم، گفت: در مغازه همه چیز مشخص است و میزان آورده، خرید و فروش کاملا محاسبه شده است اما در شهر این گونه نیست و باید به ارزش افزوده هایی فکر کنیم که اگر دقیق بررسی نشود فقط می‌توانیم به خدمات اولیه مثل جمع آوری زباله و آسفالت  فکر کنیم و در یک کلام خدمات اولیه شهری را ارائه دهیم.

وی افزود: اگر بخواهیم شهری پویا و رو به رشد توسعه داشته باشیم چاره ای جز استفاده از امکانات شهری برای کسب درآمدهای ناشی ارزش افزوده نداریم و اما این نیز باید بر اساس اصول و قواعد درست خود باشد و نباید بلند پروازانه و غیر منطقی باشد.

عضو شورای شهر رشت تصریح کرد: شهرداری را ملزم کردیم که بودجه را بر اساس واقعیت و عقلانیت تهیه و در اختیار شورا قرار دهد که ان شالله در جلسه تلفیق عصر روز یکشنبه این موارد بررسی خواهد شد.

رسولی با بیان اینکه از بودجه ۸۵۰ میلیارد تومانی سال ۹۵ تنها ۳۸ درصد آن محقق شده است، افزود: پیش بینی میکنم از بودجه پیشنهادی یک هزار و ۲۸۰ میلیارد تومانی شهرداری رشت رقمی بین ۹۰۰ الی یک هزار میلیارد توسط شورا مصوب شود.

Share