فرماندار رودسر خبرداد؛

پیشرفت ۵۲ درصدی سد پلرود | اجرای پروژه بزرگ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در رحیم آباد

جانبازی گفت: از مسجد پیامبر اعظم (ص) چابکسر که بر اثر آتش سوزی تخریب شده بود بازدیدی صورت گرفت و برنامه ریزی شد تا برای تسریع در روند بازسازی مسجد مذکور با عنایت به تاکیدات استاندار محترم اهتمام ویژه ای معمول گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان رودسر با حضور فرماندار، رئیس سازمان برنامه ی بودجه استان گیلان ، امام جمعه و سایر مسئولین شهرستانی برگزار شد.

فرماندار رودسر در ابتدای جلسه ضمن تسلیت آتش سوزی ساختمان پلاسکوی تهران که باعث از دست دادن تعدادی از هموطنان و آتش نشانان غیور شد گفت: اینگونه حوادث باید برای مجموعه مدیریت بحران تلنگری باشد تا همیشه به گوش باشند ودر حوادث مترقبه و حوادثی که براساس اشتباهات انسانی صورت می گیرد به گونه ای عمل نماییم که در حوزه مدیریتی مان شاهد چنین حوادثی نباشیم.

جانبازی اشاره داشت: حادثه هیچگاه خبر نمی کند و این هماهنگی باید وجود داشته باشد تا در هنگام وقوع حوادث دچار مشکلات ناشی از چنین اتفاقاتی عظیمی نشویم.

وی در ادامه از بازدید چند پروژه به اتفاق رئیس سازمان برنامه ی بودجه خبر داد و گفت: بازدید از این پروژه ها در قالب بررسی وضعیت پروژه ملی و پروژه هایی که در راستای اقتصاد مقاومتی است صورت گرفته است.

جانبازی گفت: از مسجد پیامبر اعظم (ص) چابکسر که بر اثر آتش سوزی تخریب شده بود بازدیدی صورت گرفت و برنامه ریزی شد تا برای تسریع در روند بازسازی مسجد مذکور با عنایت به تاکیدات استاندار محترم اهتمام ویژه ای معمول گردد.

جانبازی افزود: از دیگر پروژه هایی که مورد بازدید قرار گرفت پروژه بزرگ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در بخش رحیم آباد بود که در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی اجرایی شده است و به اعتقاد بنده تحسین برانگیز بوده است.

فرماندار رودسر افزود: با توجه به بررسی های بعمل آمده ارزش ماهیان خاویاری مزرعه یادآور شده بین ۳۰ تا ۳۵ میلیارد تومان است و با عنایت به یازدهی اقتصادی و تولید اشتغال مناسب پروژه که در یک مساحت یک هکتاری صورت گرفته است از این پروژه بعنوان یک پروژه نمونه و نادر می توان نام برد.

وی با بیان اینکه چنین پروژه هایی در راستای اقتصاد مقاومتی بسیار ارزشمند است گفت: باید تلاش شود فعالیتهای بخش کشاورزی و در بخش صنعت نیز، صنایع را به گونه ای تقویت کنیم که موارد مطابق با اقتصاد مقاومتی عملی و عملیاتی و اجرا گردد.

نماینده عالی دولت در شهرستان رودسر بیان داشت: از دیگر پروژه هایی که از آن بازدید به عمل آمد پروژه ی سد پلرود بود که این پروژه یکی از پروژه های ملی در سطح شهرستان است و در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۵۲ درصد در حال اجراست و این در حالی است که در ابتدای دولت تدبیر و امید این عدد با رقم ۲۰ درصدپیشرفت به چشم میخورد.

وی اظهار داشت: با توجه به سفر ریاست محترم جمهور به استان گیلان این پروژه یکی از پروژه های مصوب سفر بود که تاکید داشتند تا نگاه ویژه ای به آن شود، در این سفر اعتباراتی تزریق شد و خوشبختانه توانستند این اعتبارات را جذب نمایند.

فرماندار رودسر ادامه داد: تا کنون ۱۳۱ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است و ۳۷ میلیارد تومان هم پیمانکار مطالبه داردکه علیرغم مطالبات سنگین ذکر شده پیمانکار پروژه را تعطیل نکردند و این نشان از احساس مسئولیت پیمانکار پروژه، قرار گاه خاتم الانبیا دارد  و حدود  ۴ میلیارد تومان هم بابت تملک اراضی واقع در مخزن سد پلرود مورد نیاز می باشد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود عنوان نمود: مدیران دستگاهها نباید صرفا به اعتبارات استانی متکی باشند بلکه باید تلاش نمایند تا اعتبارات ملی را جذب کنند و این تنها راه جهش عمرانی در شهرستان است.

فرماندار رودسر در پایان عنوان نمود: در اجرای طرح هادی از شاخص پایینی برخوردار بودیم که خوشبختانه توانستیم اعتبار مربوط به طرح هادی را از ۸ درصد به ۲۰ درصد افزایش داده و اختصاص دهیم که با این روند به متوسط استانی دست خواهیم یافت.

Share