در رقابت های پرس سینه:

پیشرفت پاورلیفتینگ گیلان در گرو حمایت های بیشتر مسئولین

«شهریار مهریزی» در مورد برگزاری رقابت های پرس سینه با لوازم که چند سال از آخرین دوره برگزاری آن گذشته بود اضافه کرد: به هر حال در یکی، ۲ سال اخیر خود ورزشکاران مراجعاتی در این زمینه داشتند و تقاضا می کردند که مسابقات پرس سینه با لوازم نیز در سطح استان برگزار شود و به عقیده حاضرین در مسابقه موفق شدیم این رقابت ها را در سطح مطلوبی برگزار کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا چندی قبل بود که رقابت های پرس سینه قهرمانی باشگاه های گیلان با حضور بیش از ۱۲۰ ورزشکار در سالن تختی مجموعه ورزشی شهید عضدی رشت برگزار شد. در این مسابقات ۱۵ تیم از شهرهای مختلف استان گیلان در ۴ رده سنی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان با هم به رقابت پرداختند و در پایان نیز با اهدای مدال و جوایزی از ورزشکاران و تیم های برتر تجلیل به عمل آمد.
نایب رییس کمیته پاورلیفتینگ گیلان در مورد سطح رقابت های پرس سینه باشگاه های استان گفت: رقابت های قهرمانی استان در سطح بالایی برگزار شد و در این مسابقات نزدیک به ۱۲۰ ورزشکار در قالب ۱۵ تیم از شهرهای مختلف گیلان با هم به رقابت پرداختند. رقابت ها در ۲ بخش با لوازم و بدون لوازم برگزار شد و داوران این مسابقات نیز از شهرهای مختلف استان حضور پیدا کرده بودند.
«شهریار مهریزی» در مورد برگزاری رقابت های پرس سینه با لوازم که چند سال از آخرین دوره برگزاری آن گذشته بود اضافه کرد: به هر حال در یکی، ۲ سال اخیر خود ورزشکاران مراجعاتی در این زمینه داشتند و تقاضا می کردند که مسابقات پرس سینه با لوازم نیز در سطح استان برگزار شود و به عقیده حاضرین در مسابقه موفق شدیم این رقابت ها را در سطح مطلوبی برگزار کنیم.
وی ادامه داد: به جرات می توان گفت که نزدیک به ۲،۳ سال بود که مسابقاتی در این سطح بالا در استان گیلان برگزار نشده بود و نکته مهم در مورد این مسابقات این بود که رقابت ها در شهر رشت به عنوان مرکز استان برگزار شد و ورزشکاران شهرهای دیگر برای حضور در رقابت ها به لحاظ رفت و آمد با مشکل چندانی مواجه نبودند. در اینجا، جا دارد از آقای محمد مهریاری رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام لشت نشا هم تشکر ویژه ای داشته باشم که زحمات زیادی در رابطه با این مسابقات متحمل شدند. به هر حال برگزاری این مسابقات نتیجه یک کار گروهی بود که همه دست اندرکاران به خوبی به وظایف محوله عمل کردند تا شاهد برگزاری مسابقات در یک سطح قابل قبول باشیم.
وی گفت: در همین مسابقات شاهد حضور نوجوانان و جوانانی بودیم که با شور و نشاط خاصی در مسابقات حاضر شدند و وزنه های خوبی را نیز جابجا کردند. به نظرم در صورت سرمایه گذاری روی رده های سنی پایه آینده بسیار خوبی در انتظار پاورلیفتیگ استان خواهد بود. ورزشکاران گیلانی از پتانسیل بسیار خوبی در این رشته برخوردارند و در صورت حمایت می توانند حتی در میادین بین المللی نیز به افتخارات بسیار خوبی دست پیدا کنند. در حال حاضر نیز طی صحبت هایی که با آقای جمشید بابایی ریاست کمیته پاورلیفتینگ استان داشتیم، مقرر شده در سال آینده برای برگزاری مسابقات پرس سینه ساحلی و ددلیفت هم برنامه ریزی شود. جا دارد در اینجا از مرحوم محمد ذات پرور که زحمات زیادی را برای رشته پرورش اندام در سطح استان متحمل شدند یاد کنیم. همچنین یاد و خاطره مرحوم منوچهر فکور از زحمتکشان پرس سینه استان را نیز گرامی می داریم و امیدوارم روح این ۲ عزیز قرین رحمت الهی باشد.
«بنیامین دوبحری» رییس کمیته قوی ترین مردان بندرانزلی و رییس کمیته فنی قوی ترین مردان گیلان در حاشیه رقابت های پرس سینه قهرمانی استان در مورد فعالیت های خود در این رشته ورزشی و وضعیت این رشته گفت: من قبل از سال ۹۰ در رشته پرورش اندام مشغول به فعالیت بودم که پس از آن به رشته قوی ترین مردان علاقمند شدم و کارم را در این رشته آغاز کردم که در سال ۹۵ موفق شدم در رقابت های قوی ترین مردان استان به عنوان نایب قهرمانی دست پیدا کنم.
دوبحری ادامه داد: ما یک دوره مسابقات قوی ترین مردان را در همین ماه جاری پیش رو داریم که ۱۳ بهمن در منطقه آزاد انزلی برگزار خواهد شد و احتمال حضور ورزشکارانی از استان های دیگر نیز در این رقابت ها وجود دارد. یکی از مهم ترین دغدغه های ما در رشته ورزشی قوی ترین مردان نبود فضای تمرینی مختص این رشته است و ما باید تمرینات خود را در فضای باز دنبال کنیم و برخی آیتم ها را نیز با هزینه شخصی خودمان ایجاد کرده ایم. از مسئولین عزیز خواهش دارم که بودجه مناسبی را به این رشته ورزشی اختصاص بدهند و ما بتوانیم فضای مناسبی برای تمرینات داشته باشیم.
دوبحری اضافه کرد: گیلان در هر رشته ای می تواند حرف اول را در سطح ورزش کشور بزند و در صورت سرمایه گذاری شاهد پیشرفت بیشتر رشته قوی ترین مردان در این استان خواهیم بود. در پایان هم این قول را می دهم که اگر ورزشکاران گیلانی در این رشته از شرایط تمرینی خوبی برخوردار باشند می توانند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند.

Share