امام جمعه انزلی در دیدار با فرماندهان نیروی دریایی ناوگان شمال؛

پیشرفت های نظامی در ناوگان شمال قابل تقدیر است اما باید افزایش یابد

«عدم توقف پیشرفهای نظامی دیگر موضوعی بود» که حجت الاسلام شمس الدین در سخنان خود بر آن تاکید کرد و افزود: پیشرفت های نظامی در ناوگان شمال قابل تقدیر است اما باید افزایش یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده جدید ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به اتفاق جمعی از فرماندهان نظامی این نیرو با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین دیدار و با آرمان های امام و رهبری بیعت کردند.

امام جمعه بندر انزلی در ابتدای این دیدار با تقدیر از زحمات سه ساله امیر دریادار دوم رضایی حداد؛ فرمانده سابق ناوگان شمال و آرزوی موفقیت برای ناخدا باقری؛ فرماندهی جدید این نیرو تصریح کرد: ناوگان شمال در سالیان اخیر با فعالیت های فراوان و چشمگیری که انجام داده است بحمدلله در داخل و خارج زبان زد خاص و عام شده و خدماتش بسیار با ارزش است.

در این دیدار که به مناسب معرفی فرمانده جدید ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش برگزار شد، حجت الاسلام شمس الدین با بیان اینکه خدمت در نظام اسلامی اجر دنیوی و اخروی فراوان دارد خطاب به فرماندهان گفت: اگر نظام ما یک نظام طاغوتی بود هیچ کدام از شما حاضر به فرمان پذیری از آن نبودید، همه ی نیروهای نظامی ما از نیروی ها انقلابی هستند.

 امام جمعه بندرانزلی همچنین گفت: هیچ عزتی در بین حکومت های جهان بالاتر از این نیست که ما چنین رهبری با چنین ویژگی هایی داریم، البته این مسئولیت ما را سنگین تر می کند.

*پیشرفت های نظامی در ناوگان شمال قابل تقدیر است اما باید افزایش یابد

«عدم توقف پیشرفهای نظامی دیگر موضوعی بود» که حجت الاسلام شمس الدین در ادامه سخنان خود بر آن تاکید کرد و افزود: پیشرفت های نظامی در ناوگان شمال قابل تقدیر است اما باید افزایش یابد.

وی در ادامه یادآور شد: «در نظام اسلامی، نیروهای نظامی جدا از مردم نیستند»، ما از مردمیم، ما با مردمیم و ما با مردم زندگی می کنیم فلذا باید در فعالیت های اجتماعی حضور بیشتری داشته و این بخش را نیز ارتقا دهیم.

امام جمعه بندرانزلی همچنین نقش تاثیر گذار مردم در عرصه های مخلف کشور را موجب افزایش قدرت و توانایی کشور خواند و تصریح کرد : در آزمون های حساس دعای مردم خیلی اثر گذار است، اگر خدای ناکرده اتفاقی برای این کشور بیفتد این مردم هستند که می توانند یاری گر دستگاه های نظامی باشند.

 *حفظ معونیت در بین نیروهای نظامی حائز اهمیت است

«حفظ معونیت در بین نیروهای نظامی» از دیگر نکاتی بود که حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین آن را بسیار حائز اهمیت برشمرد و با تشکر از زحمات مسئول عقیدتی و سیاسی ناوگان شمال افزود: اقدامات خوبی انجام شده است اما هر کس باید خود ارتباطش را با خدا قوی کند زیرا اگر این مهم تحقق یافت خداوند وعده داده است که ارتباط مومن را با مردم قوی می کند.

وی همچنین به روحیه ی قوی ایمان در هشت سال دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: در ۸ سال دفاع مقدس تجهیزات کم اما ایمان قوی بود و رزمندگان توانستند با توکل بر خدا و ایمان افتخار بیافرینند فلذا قطعا امروزه با این تجهیزات مجهز و ایمانی قوی می توان شاهد تحولات بزرگ تری بود.

امام جمعه بندرانزلی در پایان نیز امیر دریادار سیاری؛ فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی را از نیروی های بسیار خوب، مومن، انقلابی، مردمی و به حق متواضع دانست و برای ایشان و همه ی خدمتگزاران نظام اسلامی آرزوی موفقیت کرد.

پیس از سخنان امام جمعه بندرانزلی، ناخدا یکم احمدرضا باقری فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی نیز با بیان گزارشی از روند فعالیت‌ها و اقدامات این نیرو و تشریح شرایط موجود، گفت: بحمدالله ما سالم ترین و مخلص ترین نیروها را داریم وناملایمات و کمبودها نمی تواند هیچ وقت خللی در انجام وظایف ایجاد کند.

وی همچنین با بیان اینکه افسران نیروی دریایی در کنار مردم هستند و خواهند بود افزود: ما خدمت گذاری به مردم و در کنار آنان بودن را افتخار خود می دانیم.

Share