معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان؛

پلیس با آماده باش کامل در خدمت مردم است | تردد در محورهای حادثه‌ساز ممنوع

معاون اجتماعی پلیس گیلان با بیان اینکه با وجود شدت بارش برف کلیه راههای اصلی باز است، گفت: پلیس با آماده باش کامل در خدمت مردم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه با بیان اینکه پلیس از اولین لحظات بارش برف با آماده‌باش کامل مهیای خدمت‌رسانی به مردم است، گفت:‌ ماموران انتظامی با حضور موثر در معابر شهری در تلاشند تا پیامدهای منفی بارش برف سنگین را به حداقل برسانند.

این مقام انتظامی تسهیل عبور و مرور خودروها را از اولویت‌های نیروی انتظامی در ساعات بارش برف دانست و اضافه کرد:‌ با تدبیر پلیس، تردد در محورهای حادثه‌ساز ممنوع خواهد شد.
معاون اجتماعی پلیس گیلان با بیان اینکه با وجود شدت بارش برف کلیه راههای اصلی باز است، گفت: پلیس با آماده باش کامل در خدمت مردم است.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به برودت هوا، لغزنده‌بودن جاده‌ها و کاهش قدرت دید، رانندگی در چنین شرایطی خطرآفرین خواهد بود، تصریح کرد: رانندگان تا حد امکان باید از سفرهای غیرضرور پرهیز کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه صبوری و مشارکت مردم تاثیر زیادی در مدیریت ریزش نزولات آسمانی دارد، خاطرنشان کرد:‌ با مشارکت شهروندان و تکیه کردن بر حضور آن‌ها در صحنه می‌توان خسارت‌های ناشی از برف را به شکل چشمگیری کاهش داد.

سرهنگ خیرخواه با اشاره به اینکه عده‌ای در فضای مجازی به دنبال ایجاد رعب و وحشت در میان مردم هستند، تصریح کرد:‌ نباید اجازه بدهیم این افراد با شایعه‌پراکنی در مورد بارش برف و تکیه بر وحشت مردم، اهداف خاص خودشان را پیش ببرند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی و جانبی در زمان بارش برف الزامی است، از رانندگان خواست قبل از حرکت، از سلامت برف‌پاک‌کن‌ها، چراغ‌ها و بخاری اطمینان حاصل کرده و تجهیزات ایمنی و گرمایی لازم را به همراه داشته باشند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان با تصریح بر اینکه آسایش شهروندان سرلوحه فعالیت‌های پلیس است، خاطرنشان کرد:‌ شرایط جوی نمی‌تواند خللی در یاری رساندن پلیس به مردم به وجود بیاورد.

این مقام انتظامی با تاکید بر عدم پارک خودروها در حاشیه راهها و خیابان های شهری به منظور برف روبی بهتر دستگاههای خدمت رسان، اظهار داشت: به منظور حفظ سلامت شهروندان ماموران از تردد رانندگان فاقد زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی در محورهای برف گیر و یخ زده جلوگیری خواهد کرد.

Share