برفی که تبعات آن هنوز به پایان نرسیده است

واکنش توزیع برق گیلان به اظهارات مدیرعامل آتش نشانی رشت: پاسخگوی مردم بودیم

برق ۷۶۰۰۰ مشترک در استان قطع شد و این مسئله موجبات نگرانی مردم و حجم بسیار زیاد تماس های مردمی بامرکز فوریتهای برق و اتفاقات به شماره ۱۲۱ را فراهم نمود که بیشتر آنها پاسخ داده شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روز یکشنبه هفته جاری کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت میزبان مدیران ارشد شهرداری رشت بود تا عملکرد شهرداری رشت در بارش برف اخیر مورد بررس قرار گیرد.

در بخشی از این جلسه نسبتا مفصل که توسط دیارمیرزا مشروح آن در همان روز در اختیار مخاطبان گرامی قرار گرفته بود، بابک رمضانی مدیرعامل سازمان آتش نشانی رشت گفته بود: «بیش از شش هزار تماس در این بحران با آتش نشانی گرفته شد. از این تعداد چهار هزار و ۲۳۱ مورد در خصوص برق بود و مردم می گفتند که سامانه ۱۲۱ برق پاسخگو نیست و مأمورین ما خارج از وظایف خود پاسخگوی مردم بودند و این نشان میداد که سایر سازمانها کار خود را به درستی انجام نمی داد و ما کار آنها را انجام می دادیم»(مشروح اینجا)

حالا در جدیدترین اقدام شرکت توزیع نیروی برق گیلان اقدام به ارسال جوابیه ای به دیارمیرزا در واکنش به اظهارات مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری رشت کرده که متن آن بدین شرح است:

«با سلام احتراما عطف به مطلب مندرج باعنوان “روایت مدیرعامل سازمان آتش نشانی رشت از کوتاهی سایر سازمانها ” پاسخ ذیل جهت استحضار و تنویر افکار عمومی ارسال می گردد.

احتراماً عطف به گزارش معاون محترم امور عمرانی استانداری و مدیرکل مدیریت بحران استان گیلان، بارش برف ۷۰ سانتی متری با تندبادی به سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت، از غروب روز چهارشنبه مورخ ۱۳ بهمن ۹۵ شروع شد و تا بعد از ظهر ۱۴ بهمن ادامه یافت. این پدیده  در شهرستان رشت موجب سقوط ۵۰ اصله درخت و همچنین سقوط شاخه های شکسته شده بسیار زیادی، روی شبکه ها و  کابل های برق شد و در روستاهای خمام و کوچصفهان نیز تیرهای برق بتنی بسیاری سقوط نموده و به طبع موجب پارگی سیم های برق و قطع برق گردید.

از این رو برق ۷۶۰۰۰ مشترک در استان قطع شد و این مسئله موجبات نگرانی مردم و حجم بسیار زیاد تماس های مردمی بامرکز فوریتهای برق و اتفاقات به شماره ۱۲۱ را فراهم نمود که بیشتر آنها پاسخ داده شد اما حجم بالای تماس ها موجب اشغال خطوط تلفن مطروحه گردید و نتیجتاً مردم به ناچار با شماره تلفن سازمانهای دیگر مانند سازمان آتش نشانی و سازمان صداوسیما تماس حاصل نمودند.

همچنین شایان ذکر است بمنظور رفاه حال مردم و سهولت دسترسی از روز اول وقوع حادثه نامبرده، طی مصاحبه های صورت گرفته از سوی مدیران ارشد شرکت با رسانه های مختلف من جمله صدا و سیمای مرکز گیلان، علاوه بر شماره ۱۲۱، شماره تلفن مستقیم روابط عمومی به شماره ۳۳۶۶۵۰۰۰ در اختیار مردم شریف قرار گرفت و همکاران روابط عمومی به ثبت و پیگیری تمامی تماس های مردمی باهمکاری امورهای اجرایی شرکت پرداختند.

بحمدالله ، با یاری خداوند و به همت کارکنان خدوم و پرتلاش شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان ، برق همه مناطق استان وصل گردید و آرامش درمنازل تمامی مشترکین جاری شد.

امیدوارم درحوادث طبیعی و قهری بعدی همه سازمانهای امدادی و خدمات رسان با کمک یکدیگر به یاری مردم شریف استان بشتابند.

حمیدرضاحکمت – مدیر دفتر روابط عمومی»

Share