امام جمعه تالش:

هاشمی متعلق به همه گروه‌های سیاسی بود|مجالس ختم نباید سیاسی و جناحی باشند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه تالش در مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: ایشان مبارزی بود که مجاهدت فراوان انجام داد و پیش از انقلاب زندان و شکنجه و پس از آن نیز ترور فیزیکی و ترور شخصیت را تحمل کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت السلام والمسلمین حسن انصاری نماینده ولی فقیه و امام جمعه تالش در مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: ایشان مبارزی بود که مجاهدت فراوان انجام داد و پیش از انقلاب زندان و شکنجه و پس از آن نیز ترور فیزیکی و ترور شخصیت را تحمل کرد.

انصاری، نمایندگی امام راحل در شورای عالی دفاع در دوران دفاع مقدس و تلاش ایشان برای ولایت مقام معظم رهبری را از جمله درخشانترین خدمات آیت الله هاشمی در طول زندگی ذکر کرد.

نماینده ولی فقیه در تالش، دفاع از نظام اسلامی و ولی فقیه تا زمان وفات را از ویژگیهای هاشمی ذکر کرد و گفت: ایشان از چهره‌های بزرگ و ارکان انقلاب بود.

امام جمعه تالش افزود: بیان تمام این مطالب به این معنی نیست که ایشان هیچ فرود و سقوطی نداشته است و تمام کارهای ایشان صحیح بود.

وی به امکان لغزش تمامی افرادی که در میدان فعالیت می‌کنند اشاره کرد و گفت: تنها ۱۴ تن معصوم از اشتباه مبرا هستند هر چند خدمات ایشان بسیار ارزنده است.

انصاری به بیانات حضرت آیت الله العظمی بهجت فومنی اشاره کرد و متذکر شد: به فرموده این بزرگوار برای مسوولینی که در رأس کار هستند باید دعا کرد و مشخص نیست که اگر ما بجای این افراد باشیم چه می‌کنیم.

وی همچنین اضافه کرد: رهبر انقلاب در روز رحلت آیت الله هاشمی پیامی صادر کردند که نکات آن پس از گذشت ۴۰ روز در حال مشخص شدن است و درس و عبرتهای فراوانی در آن است.

امام جمعه تالش از قصد عده‌ای برای اختلاف افکنی در زمان رحلت هاشمی رفسنجانی سخن گفت و اضافه کرد: گروهی، اختلاف اجتهادی را بهانه‌ای برای ایجاد بحران قرار داده بودند و شایعه بزرگ مرگ ایشان و کشته شدن وی را مطرح کردند.

 انصاری با انتقاد از برگزاری ۲ مراسم جداگانه در این مورد گفت: مجالس ختم و مساجد نباید سیاسی و جناحی باشد.

وی همچنین از جناحی کردن موضوع تشییع جنازه آیت الله هاشمی نیز انتقاد کرد و گفت: ایشان متعلق به همه گروه‌های سیاسی بود.

انصاری که در مسجد امام جعفر صادق شهر تالش سخن می‌گفت از عدم حضور برخی افراد مسوول در نماز جمعه نیز به شدت انتقاد کرد و گفت: نماز جمعه یک آیین عبادی سیاسی و در عین حال اجتماعی است و نباید رنگ و بوی جناحی بر آن حاکم باشد.

وی تصریح کردک شرکت در این آیین وظیفه تمام مسوولان است.

امام جمعه تالش با اشاره به مشخص شدن سلایق جناحی، دفاع از ولایت و نظام را وظیفه همه افراد و گروه‌های سیاسی خواند.

گفتنی است نماز جماعت ظهر و عصر، حضور در مزار شهدای شهر تالش و میثاق با شهدا پایان بخش این مراسم بود.

Share