استاندار گیلان

نگاه ویژه به افزایش میزان بودجه و جبران عقب ماندگی شهرستان رشت ادامه می یابد

استاندار گیلان صبح امروز در نشست بررسی وضعیت طرح های عمرانی شهرستان رشت گفت: نگاه ویژه به افزایش میزان بودجه و جبران عقب ماندگی شهرستان رشت ادامه می یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،استاندار گیلان صبح امروز در نشست بررسی وضعیت طرح های عمرانی شهرستان رشت گفت: نگاه ویژه به افزایش میزان بودجه و جبران عقب ماندگی شهرستان رشت ادامه می یابد.
در این جلسه که صبح امروز(جمعه) با حضور دو تن از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی،معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، فرماندار رشت، رییس سازمان برنامه و بودجه استان و برخی از مدیران دستگاه های اجرایی در فرمانداری رشت برگزار شد، دکتر محمدعلی نجفی به حضور مستمر خود در شهرستان های استان اشاره کرد و افزود:به  شهرستان  رشت از دیرباز نسبت به شهرستانهای دیگر کمتر توجه شده و در بسیاری از موارد نسبت به دیگر شهرستانها عقب ماندگی دارد و با مشکلاتی مواجه است که نیازمند بررسی ویژه است.

وی با بیان اینکه ۳۸ درصد جمعیت استان در شهرستان رشت ساکن هستند اظهار داشت: با توجه به اینکه رشت مرکز استان است این جمعیت در طول روز به بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان می رسد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه با این حجم جمعیت سهم برخورداری شهرستان رشت از بودجه ۱۰ تا ۱۴ درصد و در سال هایی تا ۲۴ درصد عقب تر از میانگین استان بود گفت: این مسئله در ۱۰ سال گذشته باعث شده تا شهرستان رشت در بخش هایی عقب ماندگی هایی را شاهد باشد.

وی افزود: نگاه ویژه به افزایش میزان بودجه شهرستان رشت از سال گذشته شروع شده و در سال ۹۶ نیز قطعاً با تقویت این بخش امیدواریم حداقل از میانگین استان برخوردار شود.

وی یکی از نگرانی های همیشگی مردم را آسفالت راه های روستایی عنوان و خاطرنشان کرد: ۱۵۰ کیلومتر از راه های روستایی شهرستان رشت آماده آسفالت است که دستورات لازم برای انجام کار داده شد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه بعضی از جاده های شهرستان رشت نیازمند ۴ خطه کردن است اظهار داشت: با توجه به میزان بالای تصادفات جاده ای در مسیر راه خشکبیجار به سمت لشت نشاء تعریض این بخش با اعتباری به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان آغاز می شود.

وی بر ضرورت توجه و نگاه ویژه به بخش آب شرب روستایی تأکید و تصریح کرد: در دهه فجر امسال تعداد زیادی از روستاهای باقیمانده در شهرستان رشت از نعمت آب شرب روستایی برخوردار می شوند.

استاندار گیلان به مشکلات موجود درخصوص روستاهای متصل به شهر و بهره مندی آنان از خدمات آب، برق و گاز اشاره کرد و گفت: ساختمان های تک واحدی که در گذشته در زمین های نسقی ساخته شدند با ضوابطی که تعیین شده از نعمت آب، برق و گاز برخوردار می شوند.

وی ساماندهی سکونت گاه های غیررسمی در حاشیه ی شهر رشت را از مشکلات دیگر این شهرستان اشاره و اظهار داشت: در این خصوص انشاا… با تمهیدات و اقداماتی که انجام می شود تحولی در این بخش صورت خواهد گرفت.

دکتر نجفی به طرح مطالعاتی آب رسانی به کوچصفهان، سنگر و سراوان نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به مجاورت این شهرها با تصفیه خانه آب و عدم برخورداری از نعمت آب شرب مطلوب، مدیران آب شهری و روستایی حداکثر ظرف مدت ۲ هفته موظف هستند تا طرح های اجرایی خود در این خصوص را ارائه کنند.

وی در خصوص صدور سندهای روستایی در شهرستان رشت نیز گفت: با توجه به وجود محدودیت اعتباری و منابع در ثبت اسناد و املاک مدتی در صدور سندهای روستایی وقفه ای وجود داشت که با همکاری بنیاد مسکن و ثبت اسناد این موضوع تسریع پیدا می کند.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکلات بخشی از اعتبارات مورد نیاز از  طریق شورای برنامه ریزی استان و شهرستان و بخش های ملی مورد نیاز ملی نیز با همکاری نمایندگان شهرستان از طریق مرکز پیگیری و جذب می شود.

Share