دیدار استاندار با رئیس سازمان راهداری

نازک کار مدیرکل راهداری گیلان شد | خسارت ۱۶۰ میلیارد تومانی برف به گیلان

محمد رضا نازک کار صبح امروز در نشست رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با استاندار گیلان به عنوان مدیرکل جدید راهداری و حمل و نقل جاده ای استان معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نجفی صبح امروز در دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: برف روزهای ۱۳ و ۱۴ بهمن  به ۹ شهر و ۸۰۰ روستای گیلان ۱۵۹ میلیاردو ۶۰۰ میلیون تومان خسارت وارد کرد.

وی گفت: در بارش سنگین گذشته که با سرعت باد ۸۰ کیلومتر در ساعت آغاز شد در مدت ۱۲ ساعت ۸۰ سانتی متر در جلگه و در ارتفاعات ۱۵۰ سانتی متر برف بر زمین بارید.

نجفی ادامه داد: بیشتر این خسارت ها در بخش راه، تاسیسات شهرها، برق، آب شرب، مسکن، کشاورزی و دیگر تاسیسات زیربنایی بوده است.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا خسارت های بارش سنگین برف جبران شود، گفت: این خسارت ها روز گذشته به وزیر کشور، راه و شهرسازی، نیرو و رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گزارش شد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: برای بازسازی ماشین آلات سنگین راهداری  نیاز به توجه ویژه ی وزارت راه و شهرسازی داریم و از منابع استانی نیز کمک می کنیم.

وی گفت: همچنین امروز با رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل کشور در خصوص بهره مندی از فرصت منطقه آزاد انزلی برای ورود ماشین آلات سنگین مدرن با هزینه کمتر تفاهم  خوبی انجام شد.

استاندار گیلان ادامه داد: البته علاوه بر این سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور اعتباری را برای بهسازی جاده و نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای اختصاص داده است.

دکتر نجفی افزود: در جلسه گذشته با مدیران شرکت توانیر کشور نیز که به دستور وزیر نیرو در رشت برگزار شد اعتبارات خوبی برای برق اختصاص یافته است.

وی گفت: ان شاء الله سفیدی برف امسال موجب سبزی بیشتر گیلان در بهار شود.

گفتنی است محمد رضا نازک کار صبح امروز در نشست رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با استاندار گیلان به عنوان مدیرکل جدید راهداری و حمل و نقل جاده ای استان معرفی شد.

وی معاونت راهداری اداره کل راه و ترابری گیلان به مدت ۱۰ سال، معاونت فنی اداره کل راه و ترابری استان گیلان به مدت ۲سال، مدیریت ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان از سال ۹۰ تاکنون را در کارنامه خود دارد.

Share