لطفا بدون عصبانیت پاسخ دهید

معیاری که با میکروسکوپ هم دیده نمی‌شود!

این سوالات را از شخص جناب کیوان محمدی و کارشناسان خبره ایشان پرسیده ایم و البته امیدواریم که واکنش جناب محمدی درباره این سوالات همانند واکنش ایشان به انتقادات چندی پیش اهالی رسانه درباره میزان بودجه ۹۶ گیلان نباشد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همایش تجلیل از دست اندرکاران هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ در استان گیلان در حالی روز گذشته در سالن الغدیر استانداری با حضور استاندار گیلان برگزار شد که نحوه و معیار انتخاب رسانه های برتر شائبه‌های فراوانی به وجود آورده است.

پرتال سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در این خصوص آورده است: «خبرگزاری‌های ایسنا و ایرنا و پایگاه‌های خبری گیل نگاه و اعتدال شمال به نمایندگی از رسانه‌‌هایی که در خصوص تبلیغات سرشماری همکاری و مشارکت داشتند با اهدای لوح، تقدیر بعمل آمده است».

دیارمیرزا نیز این موفقیت را به همکاران خود در چهار رسانه مذکور تبریک گفته و برای آنها در ادامه کار رسانه ای آرزوی بهروزی و موفقیت روزافزون دارد.

اما اصحاب رسانه و مردم گیلان به خوبی به خاطر دارند که جناب کیوان محمدی درست در بحبوحه برگزاری سرشماری و در روزهای حساسی که نیاز به ایشان به عنوان مدیر اجرایی سرشماری در گیلان بیش از هر زمان دیگری حس می‌شد برای دو هفته به ژاپن سفر کرده بودند تا با کسب تجارب ارزشمند از این سفر با کوله باری از دستاوردهای غیرقابل وصف به گیلان برگردند و منشا خیر و برکات برای استان و کشور باشند. اما مطمئنا ایشان نیز قبول دارند که عدم حضورشان در آن ایام هرگز باعث نخواهد شد که از ایشان به عنوان مدیر اجرایی سرشماری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان خواستار شفاف سازی در مورد شیوه انتخاب رسانه های برتر نشویم.

در این انتخاب آنچه که مورد مناقشه بوده این است که سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در ابتدا به هیچ وجه مشخص نکرده که آیا معیار و الگوی خاصی برای انتخاب رسانه ها مدنظر بوده یا که نه صرفا عدم انتقاد به مواضع و عملکرد سازمان مدیریت و همسویی کامل و جامع با شخص کیوان محمدی که اتفاقا دبیر حزب اعتدال و توسعه در گیلان نیز می‌باشد از دلایل اصلی این انتخاب بوده است.

ابهام مهم دیگر که شائبه عدم وجود معیار مشخصی برای انتخاب رسانه‎های برتر را تقویت می‌کند انتخاب نشدن حتی یک رسانه مکتوب بوده است. موضوعی که شاید طی روزهای آتی اعتراض نشریات مکتوب استان را که از لحاظ تعداد در سطح کشور از میزان بالایی نیز برخوردار هستند را در پی داشته باشد.

با این همه حال از رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان انتظار می‌رود که در این خصوص شفاف سازی لازم را انجام دهد و مشخصا و با ارائه مستندات اعلام کند که معیار مورد نظر برای انتخاب رسانه ها دقیقا چه مواردی بوده است زیرا دلیل انتخاب ها آنقدر مبهم بوده که معیارهای موجود احتمالی(!) برای انتخاب رسانه‌ها با عینک که هیچ حتی با میکروسکوپ هم دیده نمی‎شود.

این سوالات را از شخص جناب کیوان محمدی و کارشناسان خبره ایشان پرسیده ایم و البته امیدواریم که واکنش جناب محمدی درباره این سوالات همانند واکنش ایشان به انتقادات چندی پیش اهالی رسانه درباره میزان بودجه ۹۶ گیلان نباشد و حضرت ایشان بار دیگر با عصبانیت و برافروختگی تمام القابی نظیر نااهل و ناآگاه را روانه رسانه ها نکنند و نگویند که «افراد غیرکارشناس و بی اطلاع اظهار نظر کرده‌اند» و همه چیز طبق روال و کاملا درست انجام گرفته و «اینکه چه کسی چه حرفی زده باشد اصلا مهم نیست» و همچنین بسیار امیدواریم که خدای نکرده با ارائه این سوالات رسانه‎ها متهم به «کفران نعمت» از وجود ذی‌جودشان در راس سازمان برنامه و بودجه گیلان نشوند!

Share