مهدی در جلسه شورای اداری تالش

مرخصی مدیران تالش لغو شد | مدیران برای انتخابات آماده باشند

مهدوی با بیان بارش قریب الوقوع برف، باران و یخبندان تبعات ناشی از آن را یادآور شد و از لغو مرخصی تمام مسوولین تا پایان شرایط آماده باش سخن گفت و از آنها خواست تا محدوده کاری شهرستان را ترک نکنند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید عیسی مهدوی در جلسه شورای اداری شهرستان تالش با تاکید بر آماده باش برای مقابله با بحران برف پیش رو گفت: تمام سازمانهای اداری و شهرداری ها می بایستی با اتخاذ تمهیداتی در مدیریت برف بکوشند.

وی افزود: طبق پیش بینی های انجام شده این سامانه از عصر پنج شنبه آثار خود را به طور جدی نشان خواهد داد که آمادگی و هوشیاری مسوولان را می‌طلبد.
مهدوی با بیان بارش قریب الوقوع برف، باران و یخبندان تبعات ناشی از آن را یادآور شد و از لغو مرخصی تمام مسوولین تا پایان شرایط آماده باش سخن گفت و از آنها خواست تا محدوده کاری شهرستان را ترک نکنند.

فرماندار تالش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن چهلمین روز ارتحال آیت الله هاشمی گفت: وی متعلق به مردم، انقلاب و همه گروه ها و جبهه های سیاسی بود و از افراد تندروی جریانات سیاسی آسیب دید.

مهدوی، هاشمی را فردی خواند که توازن و تعادل را در کشور برقرار می کرد و مراقب بود تا جایگاه انقلاب و کشور در سطح جهان آسیب نبیند.

این مقام دولتی خواستار شرکت حضور همه سلایق در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی شد و در بخش دیگری از سخنان خود با تمجید از ائمه جمعه اهل سنت و بخش اسالم در شورای اداری شهرستان تالش گفت: نقش فرهنگی و هدایت گر این عزیزان همیشه مشهود بوده است.

مهدوی نقش کارگاه خرد اقتصادی را در گفتمان اقتصاد مقاومتی مهم توصیف کرد و گفت: این کارگاه با توجه به نقش خود در اقتصاد کشور مورد توجه دولت هستند که رفع موانع تولید برای آنها از اهمیت خاصی برخوردار است.

فرماندار تالش اقتصاد خرد فعال در زمینه کشاورزی، صنایع تبدیلی و گردشگری را سالم ترین بخش اقتصاد خواند که توجه به این کارگاه ها نخستین بار از استان گیلان آغاز شده است.

این مقام دولتی با بیان سهم شهرک های صنعتی در روند توسعه منطقه از حل مشکلات بنگاه های فعال در این شهرک ها سخن گفت.

مهدوی از حل مشکل برق پالت سازان به عنوان نمونه ای از رفع موانع تولید در تالش نام برد و از تشکیل شورای رفع موانع تولید در آینده نزدیک خبر داد تا مشکلات اداری این واحدها حل شود.

فرماندار شهرستان تالش با بیان ورود منطقه به پروسه انتخابات گفت: مسایل مربوط به انتخابات شامل تدارکات، امکانات و نیروی انسانی توسط مدیران ادارات پشتیبانی شود.

وی همچنین از روسای اداره های تالش خواست تا کارشناس امور انتخابات را به فرمانداری معرفی کنند.

مسئولان یک بار در سال در نماز جمعه اسالم حضور یابند

 به گزارش دیارمیرزا حجت الاسلام والمسلمین اصغر جدایی امام جمعه بخش اسالم با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) گفت: ایشان فردی بود که با عمل به دین آن را از صورت ذهنی و آرمانی خارج کرد و مورد توجه خاص پیامبر (ص) بودند.

وی با انتقاد از برنامه های دهه فجر امسال گفت: اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی در گفتمان های دهه فجر کمتر مورد بحث قرار گرفت.

جدائی در بخش دیگری از سخنانش گفت: من فردی زیاده خواه نیستم و از مسوولین یک تقاضا دارم و آن این است تا تنها یک بار در سال در مراسم نماز جمعه، جلسات قرآن، روخوانی نهج البلاغه، دعای ندبه و نماز صبح بخش اسالم شرکت کنند و در جریان مشکلات و محدودیتهای بخش اسالم که وسعت زیادی دارد آگاه شوند.

امام جمعه تشییع بخش اسالم همچنین از روسای اداره های تالش خواست تا روند کاری خود را شرح دهند تا مسایل مطرح شده در خطبه های نماز جمعه موجب کدورت نشود.

جدایی با بیان مشکلات واحدهای صنعتی خواستار توجه به واحدهای خرد و کلان اقتصادی در منطقه شد و به مشکل پرداخت تسهیلات مصوب دولت به پالت سازان پرداخت.

وی از برخی گزارشات به دفتر خود مبتنی بر بدرفتاری و رفتارهای مغرورانه با ارباب رجوع در ادارات خبر داد و با بیان وضعیت ویژه کشور در منطقه، خواستار بهبود خدمات رسانی به مردم شد.

این روحانی شیعی قسمتی از خطبه امام حسین (ع) را در عصر عاشورا را قرائت کرد و گفت: آن حضرت خطاب به هلهله کنندگان در این روز بیان کردند که لقمه های حرام باعث شده تا سخنان حق ایشان مورد توجه قرار نگیرد.

مشکل پرداخت تسهیلات به کشاورزان برطرف شود

حجت الاسلام والمسلمین حسین خانی پور امام جمعه اهل سنت تالش با بیان روش و منش پیامبر اسلام در دعوت به دین اسلام گفت: ایشان در زمان راهی نمودن سفیری برای یمن از پرهیز از تنفیر و پس زدن مخاطب سخن گفتند.

خانی پور گفت: کشاورزی مهمترین راه کسب درآمد مردم منطقه است که فعالان با تسهیلات بانکی کشاورزی اقدام به شروع سال زراعی می کنند که با مشکل عدم پرداخت این تسهیلات روبرو و در مضیقه هستند.

Share