سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران :

مراحل آواربرداری از ساختمان پلاسکو با ویژه‌ترین دستگاه‌ها ادامه دارد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه با جدیت و قدرت در حال واکاوی حادثه پلاسکو هستیم، گفت: مراحل آواربرداری با ویژه‌ترین دستگاه‌ها همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزاجلال ملکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به وضعیت آماربرداری ساختمان پلاسکو اظهار کرد: از لحظات اولیه تخریب ساختمان پلاسکو بلافاصله عملیات آواربرداری در دو جبهه جنوبی و شرقی آغاز شد و با بهترین و ویژه‌ترین دستگاه‌های باکیفیت و اتخاذ تدابیر عملیاتی مناسب مشغول آمار برداری شده‌ایم.

وی افزود: همکاران ما در جبهه جنوبی و شرقی عملیات آوار برداری را آغاز کردند و پیکر مطهر دو نفر از شهدای آتش‌نشان را از جبهه جنوبی خارج کردند و زمانی که مطمئن شدند چیز دیگری وجود ندارد عملیات حمل و جابه‌جا کردن ضایعات و نخاله‌ها را آغاز کردند و تاکنون جمع‌آوری به نصف رسیده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه جبهه غربی تحت کنترل و جستجوی آتش‌نشانان قرار گرفته است، تصریح کرد: اکنون پیش‌بینی می‌شود پیکر تعدادی از آتش‌نشان‌ها و هموطنان ما در این محدوه وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: بررسی‌های نهایی ما از حضور کسانی که در زیر آوار هستند این است که مجموع شهدای آتش‌نشان و مفقودان این حادثه حداکثر ۲۵ نفر بوده که ۱۵ نفر قطعاً شهدای آتش‌نشان هستند و بقیه نیز از کسانی که مفقود شدن آنها با مراجعه به مراکز انتظامی اعلام شده بود.

ملکی با اشاره به اینکه از تعداد ۱۵نفر آتش‌نشان دو نفر از زیر آوار کشف و خارج شدند، یادآور شد: تلاش برای پیدا کردن ۱۳ نفر از آتش‌نشانان دیگر ادامه دارد و در یکی از تونل‌ها که به تشخیص فرمانده عملیات می‌توانست به جایی منجر شود و نتیجه‌بخش باشد در طبقه منهای یک پاساژ پلاسکو حفر شد و پس از چند ساعت تلاش بی‌وقفه آتش‌نشان‌ها موفق شدند بدن‌های چهار نفر از هموطنان گرامی که زیر آوارهای طبقه منفی‌یک بود پیدا کنند که زیر آوار محبوس بودند و مشخص شد به دلیل جراحات وارده و آسیب‌های زیادی که به سر و نواحی حساس بدن وارد شده بود جان خود را از دست دادند و مراحل آواربرداری همچنان ادامه دارد و با جدیت و قدرت در حال واکاوی هستیم.

وی درباره اینکه یکی از آتش‌نشانان محبوس در حادثه پلاسکو گیلانی و اهل رضوانشهر است، بیان کرد: در این زمینه اطلاعی ندارم اما این احتمال وجود دارد یکی از عزیزان آتش‌نشان گیلانی باشد زیرا در مراکز ما افراد زیادی داریم که از قومیت‌ها و استان‌های مختلف کشور به‌ویژه گیلان و مازندران در تهران مشغول تلاش و زحمت هستند.

Share