مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان

مجبور به استعفا شدم | وصله ناکارآمدی به مجموعه راهداری گیلان نمی‌چسبد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: استعفای من به خاطر برخی مشکلات شخصی نبود بلکه معاون عمران استاندار گیلان به نقل از وی مرا مجبور به استعفا کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس, ناصر آل‌محمدی با اشاره به عملکرد راهداری گیلان و موضوع استعفای خود پس از بحران برف اخیر اظهار کرد: امروز مواردی برای تنویر افکار عمومی بیان می‌شود.

وی با بیان اینکه از اول مهر سال جاری بخش راهداری از اداره کل راه و شهرسازی جدا و با حمل و نقل جاده‌ای ادغام شد، افزود: بر این اساس تعداد حدود ۷۰۰ نیرو به اداره کل ما اضافه شد که ۵۱۳ نفر نیروی طرح و جاری و رسمی و غیررسمی و ۱۷۰ نفر نیروی حجمی و شرکتی در قالب قراردادی بودند.

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان به ارسال نامه وزیر راه به استانداران سراسر کشور در تاریخ ۱۳ شهریور ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: در این نامه از استانداران سراسر کشور خواسته شده بود اعتبارات هزینه‌ای و سرمایه‌ای استان در اختیار اداره‌های کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گیرد و بر این اساس رئیس سازمان راهداری نامه‌ای در تاریح پنجم مهر ماه سال جاری به نجفی استاندار گیلان نوشت.

وی ادامه داد: در تاریخ هشتم مهر ماه سال جاری بنده نامه‌ای به نجفی استاندار گیلان نوشتم مبنی بر اینکه به ۳ میلیارد و ۷۵۵ میلیون تومان برای بازسازی و نوسازی ماشین‌آلات راهداری نیاز است و پس از آن درخواست تشکیل جلسه کردم و خواستار اختصاص اعتبار شدم و در تاریخ ۲۶ آبان ماه امسال نیز نامه‌ای دیگر به شعبان‌پور معاون عمران استانداری گیلان نوشتم و گفتم اگر به ما مساعدت نشود در بحران برف با مشکل مواجه می‌شویم اما حتی یک ریال از طرف استانداری گیلان به ما اختصاص داده نشده است.

آل‌محمدی  اشاره به اینکه برای افشین عزیزی مدیریت بحران استانداری گیلان نیز نامه‌ای مبنی بر درخواست تامین اعتبار نوسازی ماشین‌آلات و دیگر موارد مورد نیاز کردیم، افزود: تا به امروز یک ریال اعتبار به راهداری گیلان اختصاص ندادند و در بحران برف اخیر با تمام تلاش خود سعی کردیم راه‌های اصلی به ویژه محور رشت ـ‌قزوین را باز نگه‌داریم در حالی که به دلیل مسدود بودن محورهای فیروزکوه، هراز و چالوس، ترافیک چهار استان را در گیلان داشتیم.

وی درباره استعفای خود اضافه کرد: در استعفای خود نوشتم به دلیل مشکلات شخصی، اما به عنوان یک جانباز انقلاب نمی‌خواستم در ایام دهه مبارک فجر گله‌ای داشته باشم و وابسته به هیچ نماینده‌ای نیستم و شعبان پور معاون استاندار گیلان به نقل از وی مرا مجبور به استعفا کرد و انگ ناکارآمدی را به من زدند و برخورد چکشی با بنده کردند، خود را سرباز راهداری می‌دانم و هر جا که تهران تصمیم بگیرید خدمت می‌کنم و هنوز استعفای بنده از تهران پذیرفته نشده و در انتظار پاسخ تهران هستم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با اشاره به اینکه وصله ناکارآمدی به بنده با ۳۷ سال سابقه کار در استان‌های مختلف و مجموعه راهداری استان نمی‌چسبد، گفت: بحران‌های برف سنگین‌تری را با موفقیت پشت سر گذاشتم اما در این بحران با وجود فرسودگی ماشین‌آلات و عدم حمایت استانداری تمام تلاش خود را به‌کار گرفتیم اما در مدت ۱۲ ساعت ۸۰ سانتی‌متر برف باریده بود و بسیاری از ماشین‌آلات ما زمین‌گیر شده بودند.

وی خاطرنشان کرد: محور سیاهکل با دو متر برف باز نگه‌داشته شد و بیش از ۱۲ هزار و ۴۴۰ کیلومتر باند برفروبی شد و ۵۳۸ نفر نیروی راهداری و ۳۷ اکیپ شبانه‌روز در تلاش بودند تا راه‌ها باز نگه داشته شود، این بی‌انصافی است که ما را ناکارآمد بخوانند، نیروی کارآمد شما کجا بودند زمانی که ما در برف‌های سنگین‌تری مشغول فعالیت بودیم.

آل‌محمدی گفت: به ما گفتند از امکانات بسیج و سپاه استفاده کنید در حالی که بدون اینکه ما تقاضایی داشته باشیم آنها خودشان مساعدت کردند و با ماشین‌آلات خود وارد میدان شدند اما شرکت‌های وابسته به ما دارای ماشین‌آلات فرسوده بودند و دستگاه‌های راهداری خاص و تخصصی است و باید ۱۵ دستگاه برف‌خور داشته باشیم در حالی که امکانات ما در همین حد بود و به دلیل سنگینی برف ماشین‌آلات فرسوده ما خوابید.

وی کمبود اعتبار را یکی از مشکلات اساسی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان ذکر کرد و یادآور شد: برای تامین حقوق پرسنل خود و نیروهایی که با ادغام راهداری به ما اضافه شده‌اند از تهران اعتبار می‌گیریم و با استفاده از بودجه ملی حقوق جاری کارمندان را پرداخت می‌کنیم در حالی که تمام هزینه‌های جاری کارمندان باید استانی پرداخت شود اما از استان به اعتباری داده نشده است.

Share